ESPRO PRESS P7 - filteret stopper til

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • juristen
    Grøn bønne
    • Aug 2020
    • 2

    ESPRO PRESS P7 - filteret stopper til

    Jeg brygger på en ESPRO PRESS P7, men filteret stopper til efter 3-6mdr. har købt nyt filter, samme problem efter en periode. Skal jeg bruge grovere malet kaffe?
  • Sinobi
    Mellemristet
    • Mar 2018
    • 188

    #2
    Jeg ville lægge filteret i blød i en Cafiza opløsning i 10-20 minutter, vaske det, og skylde det grundigt. Cafiza er ret kras, så det bør ikke gøres for ofte. Men det virker ret effektivt.
    Mazzer Major m. arduino timer mod, Fieldgrind
    Izzo Alex Duetto IV+, VST 20gr, DIY 3D designet Grind Distribution Tool, IMS Tamper
    Handpresso, 3D designet Handpresso funnel og tampertool
    Hario V60 kobber, Brewista Artisan Digital Elkeddel
    KitchenAid Cold Brew koldbrygger
    Brewista Smart Scale v2.0
    DIY Fluidbed 300 gr. rister

    Comment

    • SweetBrikka
      Espresso
      • Dec 2012
      • 591

      #3
      Hvis du ikke bruger filtreret vand, er det nok en ophobning af kalk og kaffeolie.
      Cafiza er en god idé men ikke noget man normal har ved hånden medmindre man har en espresso maskine i huset.
      Du kan alternativt prøve at lægge filteret i blød i en skål med et par spiseskefulde natron (almindeligt bagenatron) og hælde kogende vand over - 20-30min skulle være tilstrækkeligt.
      Skyld det derefter godt og læg det i et afkalkningsbad med citronsyre - eller hvad du nu bruger når du afkalker din kedel.
      (hvis der aluminiumsdele i en ESPRO må du ikke bruge alkaliske rensemidler som Cafiza eller natron)

      Comment

      Working...
      X