Problemer med Mazzer Major E

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Gunde
    Espresso
    • Mar 2008
    • 689

    Problemer med Mazzer Major E

    Hej Alle,

    Jeg skiftede til 151D kværnblade på min Mazzer Major E for ikke så lang tid siden. Jeg er klar over, at der er en lang seasoning periode på nye kværnblade så jeg har derfor kørt vel omkring 10 kg bønner igennem.

    Jeg oplever spændet mellem for groft og for fint er ekstrem lille. Faktisk så lille, at enten vil kværnen slet ikke køre eller også er den formalede kaffe for alt grov og shottet fosser igennem. I starten var jeg nervøs for at 151 D kværnblade ikke var kompatible med Major, men så vidt jeg kan se er de det.

    Jeg har haft kværnbladende taget og rengjort området meget grundigt. I første omgang afhjalp det problemet kortvarigt.

    Er der nogen af jer, der har oplevet noget lignende eller har nogen idé om hvad problemet skyldes?

    Mvh
    Morten
    Mvh Morten

    --------------------
    Lelit Bianca
    Mazzer Major Electronic
    Mahlkönig Vario
    Hario V60
    Hario 3 kops Siphon
    Hario Skerton
  • Yoshi
    Lysristet
    • Jul 2018
    • 146

    #2
    Har du tjekket alignment og kan du se om der er channeling på dit puk? Mazzer kværne har ikke altid den bedste alignment fra fabrikken, hvilket kan give for stor partikelspredning ved kværning.

    Comment

    • Gunde
      Espresso
      • Mar 2008
      • 689

      #3
      Oprindeligt indsendt af Yoshi Se indlæg
      Har du tjekket alignment og kan du se om der er channeling på dit puk? Mazzer kværne har ikke altid den bedste alignment fra fabrikken, hvilket kan give for stor partikelspredning ved kværning.
      Tak!
      Nej, men måske var det en idé. Den har nu kørt i 8-9 år og der er ikke det ikke noget jeg har bemærket. Men god idé.

      Jeg har nu læst den her tråd, hvor det bliver foreslået at det kan være fordi jeg kan have skruet topdelen skævt i. Det er også et godt bud.



      /Morten
      Mvh Morten

      --------------------
      Lelit Bianca
      Mazzer Major Electronic
      Mahlkönig Vario
      Hario V60
      Hario 3 kops Siphon
      Hario Skerton

      Comment

      Working...
      X