Vandindtag på La Pavoni

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Anette W
    Grøn bønne
    • Jul 2020
    • 2

    Vandindtag på La Pavoni

    Hej,

    Jeg har en La Pavoni Professional, som jeg er virkelig glad for. Det er en gammel maskine (mindst før 1990), som jeg har haft i 1 år. For et halvt år siden, fik jeg den renset og fik skiftet pakninger. Pludselig har den svært ved at trække vand ind. Nogle gange må jeg opgive, andre gange kommer vandet efter nogle minutter, andre gange fungerer den helt normalt. Er der nogen, der har et bud på, hvad der kan være galt?
  • Hegnet
    Mørkristet
    • Sep 2017
    • 387

    #2
    Hej Anette,

    Lidt sært med en sporadisk fejl. Jeg antager, at der ikke er tegn på lækage, f.eks. fra toppen af gruppehovedet eller bunden.
    - Hvem skiftede pakninger? Stemplets pakninger kan f.eks. vendes forkert.
    - Vender håndtaget til stemplet korrekt? Håndtagets huller tættest på brugeren skal være så tæt på bordet som muligt. Ellers er stemplets vandring begrænset. Inkludér evt foto her i tråden.
    - Bliver den varm som normalt? Hvad er trykket ca, når den har varmet op?
    - Går håndtaget *meget* let? Stemplets hoved kan have drejet af gevindet inde i gruppehovedet.
    - Hvis din maskine har stigerør, som går fra kedel til gruppehoved, er det også værd at kontrollere, om det sidder fast. Det er herigennem, at der skubbes vand, når man løfter håndtag.
    DC Mini: EX4plus hydraulics, 2.0 bar steam @ 1800 W, insulated boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet
    MK K30 ES: EK11b, OLED display, firmware update, black foil
    Sælges: OLED displays -> Mahlkönig K30, LM GS/3, K30 Twin
    Firmware: Mahlkönig K30 og K30 Twin

    Comment

    • Anette W
      Grøn bønne
      • Jul 2020
      • 2

      #3
      Oprindeligt indsendt af Hegnet Se indlæg
      Hej Anette,

      Lidt sært med en sporadisk fejl. Jeg antager, at der ikke er tegn på lækage, f.eks. fra toppen af gruppehovedet eller bunden.
      - Hvem skiftede pakninger? Stemplets pakninger kan f.eks. vendes forkert.
      - Vender håndtaget til stemplet korrekt? Håndtagets huller tættest på brugeren skal være så tæt på bordet som muligt. Ellers er stemplets vandring begrænset. Inkludér evt foto her i tråden.
      - Bliver den varm som normalt? Hvad er trykket ca, når den har varmet op?
      - Går håndtaget *meget* let? Stemplets hoved kan have drejet af gevindet inde i gruppehovedet.
      - Hvis din maskine har stigerør, som går fra kedel til gruppehoved, er det også værd at kontrollere, om det sidder fast. Det er herigennem, at der skubbes vand, når man løfter håndtag.
      Hej Hegnet

      Tusind tak for dit svar. Det eneste udover vanskeligheden med at tage vand ind er, at håndtaget netop ikke går let. Det er lige som om, der er ekstra modstand på især det sidste stykke. Ham der rensede maskinen (gennem Østerlandsk Tehus) har tilbudt at kigge på den igen, så det vil jeg tage imod til en start:-)

      Comment

      • FrederikL
        Grøn bønne
        • Mar 2020
        • 3

        #4
        Jeg har lige haft et problem der mindede om det.
        Det var selve stemplet der var løst på stempelstangen.
        Det vil sige det havde drejet sig et par omgange, og derfor var et par vindinger længere nede på gevindet.
        Derfor var stemplet nu så langt nede at det kunne blokere indgangshullet til vand.
        Du kan helt sikkert selv finde ud af at rode med den, de er ekstremt simple.
        Der er en video her der viser hvordan du skiller den helt ad og skifter pakninger og samler igen.
        Absolut ikke svært.

        Comment

        Working...
        X