Fejl på Siemens EQ5 macchiatoplus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kroghsnet
    Grøn bønne
    • Jul 2020
    • 3

    Fejl på Siemens EQ5 macchiatoplus

    Hej

    Jeg har fået en ældre brugt Siemens EQ5 macchiatoplus. Er startet ud med at give maskinen en afkalkning. Når jeg starter programmet, går maskinen i gang med afkalkningen, men efter lidt tid skriver den at skuffen skal lukkes. Skuffen er lukket, men desværre kan jeg ikke komme videre i programmet. Jeg kan heller ikke komme ud af programmet. Jeg har prøvet at tage stikket til maskinen ud af kontakten for at lave et "reset", men den starter op i afkalkningsprogrammet igen, når den sættes til. Jeg har talt med Siemens ang fejlfinding og rep. Inkl forsendelse, gebyr og reservedele kommer prisen hurtigt op over 2000kr, hvilket jeg ikke ønsker at bruge på maskinen. Er der nogen, der har prøvet dette og har en ide til hvad jeg kan gøre, eller ved om det er en reservedel, der let kan udskiftes?
  • Ullum
    Mørkristet
    • Sep 2013
    • 401

    #2
    Der må jo være en kontakt eller føler der registrere skuffen
    Mvh ullum

    Comment

    • Kroghsnet
      Grøn bønne
      • Jul 2020
      • 3

      #3
      Oprindeligt indsendt af Ullum Se indlæg
      Der må jo være en kontakt eller føler der registrere skuffen
      Ja. Det tænker jeg også. En sensor af en art. Jeg kan dog ikke få at vide hos Siemens, hvad det evt vil koste. Er der nogen, der har forstand på dette? Om det er til at skifte selv, eller den skal på genbrugspladsen?

      Comment

      • anavar12
        Espresso
        • Mar 2008
        • 591

        #4
        Der sidder, så vidt jeg husker, en mikrokontakt, der registrerer skuffen, mens der sidder en reedsensor til at registrere, hvornår den skal tømmes. Hvis den registrerer, at skuffen sidder i ved opstarten, burde selve kontakten virke. Du kan formentlig via et fladt emne selv prøve at trykke kontakten ind, hvis du kigger ind i maskinen, hvor skuffen sidder. Hvis den ikke registrerer det, så er kontakten død eller der er en defekt kreds på printet. Den er til at skifte, men idet den sidder inde i maskinen, så du påregne at afmontere paneler osv.
        Diverse uspecificerede cafemaskiner i kælderen

        Comment

        • Kroghsnet
          Grøn bønne
          • Jul 2020
          • 3

          #5
          Oprindeligt indsendt af anavar12 Se indlæg
          Der sidder, så vidt jeg husker, en mikrokontakt, der registrerer skuffen, mens der sidder en reedsensor til at registrere, hvornår den skal tømmes. Hvis den registrerer, at skuffen sidder i ved opstarten, burde selve kontakten virke. Du kan formentlig via et fladt emne selv prøve at trykke kontakten ind, hvis du kigger ind i maskinen, hvor skuffen sidder. Hvis den ikke registrerer det, så er kontakten død eller der er en defekt kreds på printet. Den er til at skifte, men idet den sidder inde i maskinen, så du påregne at afmontere paneler osv.
          Det må jeg afprøve. Ellers lyder det som en større operation, hvilket nok er ud over mine evner. Det får et skud, og ellers må den nok lade livet.

          Comment

          • aspedersen
            Master Brewer
            • Jan 2014
            • 1555

            #6
            Her er en fin video hvordan du afmontere panelerne, men få endelig fat på noget plastik der ligner det værktøj de bruger....ellers risikerer du at de mange små clips går i stykker og ikke at ridse pladerne.
            Har selv lige prøvet det med en EQ 6 der skal ha ny pumpe.

            /Anders

            La Spaziale Mini Vivaldi, Ekstremt moddet Compak K6, Gyro Super mølle 1960/70'erne...under renovering, Hjemmelavet Miniovn Rister
            https://www.instagram.com/anders_s_pedersen/
            https://www.youtube.com/channel/UCY_...sGAQA0v5B8FqNg

            Comment

            Working...
            X