Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 18 af 18

Emne: Kværn kan ikke kværne til espresso?

Master Brewer
    Registreringsdato
    Apr 2011
    Det er da godtnok groft hvis det er det fineste, jeg bruger nogle gange finere grind end det til mine pour overs.

Det den fiser igennem på lidt over 3min er også lidt en teller, du skal så godt som chocke din kalita uden at du clogger filteret ellers er det noget seriøst galt enten med knivene eller også med alignment.
    A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso

2. De følgende brugere har takket malling for denne post:

Jack (2 uger siden)

Master Brewer Jack's avatar
    Registreringsdato
    Feb 2016
    Sted
    Aalborg / Kwun Tong
    Citer Oprindeligt indsendt af malling Se indlæg
    Det er da godtnok groft hvis det er det fineste, jeg bruger nogle gange finere grind end det til mine pour overs.

Det den fiser igennem på lidt over 3min er også lidt en teller, du skal så godt som chocke din kalita uden at du clogger filteret ellers er det noget seriøst galt enten med knivene eller også med alignment.
    Den kan skam gå finere, men så er jeg nød til at løfte lidt op i kniv bærren med en negl i fronten som vist her på billede, for knivende ikke skal røre hinanden

Navn:  IMG_3573 [800x600].jpg
Visninger: 115
Størrelse:  46,8 KB
    Pictures (or it didn't happen)

Registreringsdato
    Feb 2016
    Sted
    Aalborg / Kwun Tong
    Afsluttende update

Jeg forsøgte ikke at komme til en konklusion fra begyndelsen i denne tråd, fordi sælgeren af kværnen fulgte med her, og han har nu taget kværnen tilbage.

Min konklusion er, at det ikke er værd at reparere kværnen, fordi gevindene er for slidt til, at det er muligt at aligne knivende

Tak for jeres hjælp, til at danne en "second opinion"

5. De følgende brugere har takket Jack for denne post:

Morten Müller (6 dage siden)

Grøn bønne Truelsen's avatar
    Registreringsdato
    Sep 2008
    Sted
    Risskov
    God stil af sælger

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
    DC Supermini
    Super Jolly
    Gene

Lysristet
    Registreringsdato
    Mar 2012
    Hej Jack,

... Jeg har ikke fulgt med her så meget på det seneste: Så er det lykkedes at finde en kværn til din datter - måske til at dække perioden indtil I kan få en Niche ?

Eftersom du nu har fået en vis erfaring med en Compak K3 kværn, hvis du er interesseret har jeg en tilsvarende ældre kværn du godt må få. Indtil jeg selv fik en Eureka Atom 75, har den fungeret ok for mig selv til espresso. Automatikken til at auto-starte og -slukke virker ikke, men den manuelle knap på siden fungerer fint til at starte og stoppe - ligesom Niche :-)

Har den stående på Amager

8. De følgende brugere har takket Jakobankerhansen for denne post:

Jack (5 dage siden)

Registreringsdato
    Feb 2016
    Sted
    Aalborg / Kwun Tong
    Citer Oprindeligt indsendt af Jakobankerhansen Se indlæg
    Hej Jack,

... Jeg har ikke fulgt med her så meget på det seneste: Så er det lykkedes at finde en kværn til din datter - måske til at dække perioden indtil I kan få en Niche ?

Eftersom du nu har fået en vis erfaring med en Compak K3 kværn, hvis du er interesseret har jeg en tilsvarende ældre kværn du godt må få. Indtil jeg selv fik en Eureka Atom 75, har den fungeret ok for mig selv til espresso. Automatikken til at auto-starte og -slukke virker ikke, men den manuelle knap på siden fungerer fint til at starte og stoppe - ligesom Niche :-)

Har den stående på Amager
    Vi fandt desværre ikke en anden imidlertid kværn

Tak for tilbudet, det lyder da rigtig godt, hvis du kan og gider sende den med gls?, men hvis det er for besværligt, bla med indpakning forstår jeg (hvilket er ok), så må hun bare vente lidt
    vi kunne evt. sige låne og måske sende den videre til en anden ebar bruger, hvis du ikke vil ha den tilbage, når hun får sin niche?

Eureka Atom 75 er en nice kværn, som du har fået anskaffet dig
    Senest redigeret af Jack : 5 dage siden kl. 12:14

Lysristet
    Registreringsdato
    Mar 2012
    Hvis du sender din adresse til mig, kan jeg se om det kan lykkes at pakke den ind på nogenlunde vis. Hvor i landet bor du ? Alternativt, hvis nogen fra E-Bar har regelmæssig (eller i anledning af ferie) gang/kørsel på kanterne mellem min adresse på Amager og Jack's adresse et andet sted i landet, kunne nogen måske tage kværnen med ?

Registreringsdato
    Feb 2016
    Sted
    Aalborg / Kwun Tong
    Citer Oprindeligt indsendt af Jakobankerhansen Se indlæg
    Hvis du sender din adresse til mig, kan jeg se om det kan lykkes at pakke den ind på nogenlunde vis. Hvor i landet bor du ? Alternativt, hvis nogen fra E-Bar har regelmæssig (eller i anledning af ferie) gang/kørsel på kanterne mellem min adresse på Amager og Jack's adresse et andet sted i landet, kunne nogen måske tage kværnen med ?
    Har skrevet til dig privat

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •