La Cabra, Sudan Rume Natural

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kidcaffeine
    Espresso
    • Sep 2016
    • 585

    La Cabra, Sudan Rume Natural

    La Cabra har for kort tid siden solgt et parti Sudan Rume Natural.

    130 stk. a 150g sat til salg, og da jeg gik ind på siden en time efter release var der 28 tilbage. Jeg købte en enkelt, men jeg har ikke smagt den endnu

    Er der andre, som nuppede den, og hvad er jeres indtryk? Nogle tips til bryg?

    Click image for larger version

Name:	unnamed.jpg
Views:	1
Size:	25,7 KB
ID:	240477
    Espresso: La Marzocco Linea Mini (modded med restrictor, preinfusion og kosmetiske opgraderinger fra Pantechnicon og Artpresso)
    Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Lagom P64 SSP
    Sort: V60, Aeropress, Chemex, Stempel - I prioriteret rækkefølge
  • Jack
    Master Brewer
    • Feb 2016
    • 2575

    #2
    Spændende, kan du godt vente?

    Jeg har prøvet at vente tålmodig på La Cabra anbefalede dage, men syntes stadig de smager mig bedst 7 dage fra riste datoen til espresso
    Pictures (or it didn't happen)

    Comment

    • malling
      Master Brewer
      • Apr 2011
      • 4545

      #3
      La Cabra, Sudan Rume Natural

      Jeg har fået Sudan Rume før, sorten kan være meget interessant og fik egentligt godt en newsletter fra La Cabra om det.

      Men syntes det er lidt den sædvanlige hysteri, hvor man blot har taget en Etiopisk etc. sort og dyrket den i syd-og mellemamerika og så koster den pludseligt det hvide ud af øjnene.

      Men hvad folk ikke er villig til [emoji2369]
      Last edited by malling; 26. May 2020, 21:16.
      A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


      Comment

      • malling
        Master Brewer
        • Apr 2011
        • 4545

        #4
        Det jeg normalt kan lide ved sorten er dens kardemomme karakter når dyrket i dets oprindelige sted. Det bliver meget anis agtig andre steder.
        A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


        Comment

        • kidcaffeine
          Espresso
          • Sep 2016
          • 585

          #5
          Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
          Spændende, kan du godt vente?

          Jeg har prøvet at vente tålmodig på La Cabra anbefalede dage, men syntes stadig de smager mig bedst 7 dage fra riste datoen til espresso
          Jeg plejer at tage hul på dem efter ca. 7 dage, og drikker dem hen over en 14-dags periode. Synes de gør det rimelig fint både i starten og slutningen af den periode

          Nu har jeg smagt den, i første omgang kun til filter. Kan godt genkende den smag af anis, som Malling nævner, og... jeg er ærlig talt ikke så vild med den Ikke sådan at jeg decideret hader den, men det bliver heller ikke en jeg kommer til at savne i det faste sortiment. Jeg må lige prøve den til espresso
          Espresso: La Marzocco Linea Mini (modded med restrictor, preinfusion og kosmetiske opgraderinger fra Pantechnicon og Artpresso)
          Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Lagom P64 SSP
          Sort: V60, Aeropress, Chemex, Stempel - I prioriteret rækkefølge

          Comment

          • malling
            Master Brewer
            • Apr 2011
            • 4545

            #6
            La Cabra, Sudan Rume Natural

            Oprindeligt indsendt af kidcaffeine Se indlæg
            Jeg plejer at tage hul på dem efter ca. 7 dage, og drikker dem hen over en 14-dags periode. Synes de gør det rimelig fint både i starten og slutningen af den periode

            Nu har jeg smagt den, i første omgang kun til filter. Kan godt genkende den smag af anis, som Malling nævner, og... jeg er ærlig talt ikke så vild med den Ikke sådan at jeg decideret hader den, men det bliver heller ikke en jeg kommer til at savne i det faste sortiment. Jeg må lige prøve den til espresso

            Jeps de bliver meget anis agtig og er heller ikke noget jeg værdsætter synderligt højt i kaffe. Men deres smagsbeskrivelse var også en grund til jeg ikke lige ville betale 1400kr/kg.

            Sudan Rume er bedst fra dets oprindelse fordi denne Anis agtig tendens ikke bliver for meget, den bliver sådan mere krydret/pebret, citrusy sådan lidt eucalyptus/mint agtig i det eller kardemomme om du vil. Meget meget speciel... nogle mener at det var denne smagskarakteristik der danner grundlaget for brugen af kardemomme i kaffen, men skal ikke kloge mig på sandheden i dette, men lyder plausibelt.

            Har fået det nogle gange efterhånden og den smager som intet andet og den er aldrig billig mindes den ligger omk. 6-900kr/kg i afrikansk udgave, fik den sidst jeg var i region for et par år siden.

            Det er den nye Geisha
            Last edited by malling; 27. May 2020, 10:10.
            A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


            Comment

            • kidcaffeine
              Espresso
              • Sep 2016
              • 585

              #7
              Jeg er heller ikke tosset med den som espresso, må jeg sige..

              Oh well - sådan er det jo nogen gange, når man prøver noget nyt Nogle gange er man heldig, andre gange mindre heldig
              Espresso: La Marzocco Linea Mini (modded med restrictor, preinfusion og kosmetiske opgraderinger fra Pantechnicon og Artpresso)
              Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Lagom P64 SSP
              Sort: V60, Aeropress, Chemex, Stempel - I prioriteret rækkefølge

              Comment

              Working...
              X