Single Dose kværne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Jack
    Master Brewer
    • Feb 2016
    • 2575

    #46
    Så er der spænende nyt fra Weber land





    25% rabat ved signup, det bliver nok den eneste chance for lidt rabat
    Sign up now to access the launch-day deal of up to 25% off.


    Click image for larger version

Name:	1aa.jpg
Views:	1
Size:	21,4 KB
ID:	232013 Click image for larger version

Name:	2aa.jpg
Views:	1
Size:	21,0 KB
ID:	232014
    Last edited by Jack; 14. May 2021, 20:36.
    Pictures (or it didn't happen)

    Comment

    • malling
      Master Brewer
      • Apr 2011
      • 4545

      #47
      Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
      Så er der spænende nyt fra Weber land





      25% rabat ved signup, det bliver nok den eneste chance for lidt rabat
      Sign up now to access the launch-day deal of up to 25% off.


      [ATTACH=CONFIG]16111[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]16112[/ATTACH]
      Motoriseret Hg2

      Dyrt uden nogen synderlig gevinst over en Niche. Næsten oppe i samme leje som Monolith og mere at få den hjem end en Lagom64 koster kun med de 25% af koster den det samme.

      Ærligt talt et hard sell
      A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


      Comment

      • Jack
        Master Brewer
        • Feb 2016
        • 2575

        #48
        Oprindeligt indsendt af malling Se indlæg
        Motoriseret Hg2

        Dyrt uden nogen synderlig gevinst over en Niche. Næsten oppe i samme leje som Monolith og mere at få den hjem end en Lagom64 koster kun med de 25% af koster den det samme.

        Ærligt talt et hard sell
        Motoriseret Hg2 syntes jeg ikke, her er tale om et redesign af HG-1 , i mine øjne et kunstværk, jeg er fan

        Kik lige en gang mere 'jeg syntes den er super fed' køber du til signup prisen koster den præcist det samme som Lagom p64, her ville jeg ikke være i tvivl, jeg overvejer kraftigt at bestille en selv om jeg i forvejen har store bror, bare for at ha ekstra og fordi det er en rigtig fin pris

        Så ryger min ekstra Niche ud af samlingen, syntes ikke den kan sammenlignes med Niche, her er tale om håndværk i super kvalitet, kraftig motor 'det har niche ikke' og større 83mm koniske knive


        han er sikkert blevet træt af Wug2grinder https://wug2grinder.boutir.com/?lang=en og viser her hvordan det skal gøres ;-)
        Last edited by Jack; 16. May 2021, 11:42.
        Pictures (or it didn't happen)

        Comment

        • malling
          Master Brewer
          • Apr 2011
          • 4545

          #49
          Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
          Motoriseret Hg2 syntes jeg ikke, her er tale om et redesign af HG-1 , i mine øjne et kunstværk, jeg er fan

          Kik lige en gang mere 'jeg syntes den er super fed' køber du til signup prisen koster den præcist det samme som Lagom p64, her ville jeg ikke være i tvivl, jeg overvejer kraftigt at bestille en selv om jeg i forvejen har store bror, bare for at ha ekstra og fordi det er en rigtig fin pris

          Så ryger min ekstra Niche ud af samlingen, syntes ikke den kan sammenlignes med Niche, her er tale om håndværk i super kvalitet, kraftig motor 'det har niche ikke' og større 83mm koniske knive


          han er sikkert blevet træt af Wug2grinder https://wug2grinder.boutir.com/?lang=en og viser her hvordan det skal gøres ;-)
          Det er en motoriseret HG2 ikke HG1, han har taget alt han har lært fra HG1 og lavet modifikationer og er dermed endt med HG2 jvf. deres salgsside og det er IMØ tæmmeligt tydeligt at han har fjernet det manuelle del og bygget en elektrisk motoriseret udgave med design elementer fra Apple til Key. Alt andet ville heller ikke give spor mening, da man så ville få alle problemerne fra HG1 over i key og dem var der rigeligt af.

          Hg1 have et to farvet skema Hg2 har et, det samme har key... Jeg har lidt svært ved at se hvor du ser de designmæssige lighedspunkter mere end HG2?
          A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


          Comment

          • Jack
            Master Brewer
            • Feb 2016
            • 2575

            #50
            Oprindeligt indsendt af malling Se indlæg
            Det er en motoriseret HG2 ikke HG1, han har taget alt han har lært fra HG1 og lavet modifikationer og er dermed endt med HG2 jvf. deres salgsside og det er IMØ tæmmeligt tydeligt at han har fjernet det manuelle del og bygget en elektrisk motoriseret udgave med design elementer fra Apple til Key. Alt andet ville heller ikke give spor mening, da man så ville få alle problemerne fra HG1 over i key og dem var der rigeligt af.

            Hg1 have et to farvet skema Hg2 har et, det samme har key... Jeg har lidt svært ved at se hvor du ser de designmæssige lighedspunkter mere end HG2?
            Nu har key jo ikke gear kasse som HG-2, der er sket meget med den kværn i gennem tiden, det er nu heller ikke Hr. Weber som der har designet den i tidernes morgen, men Paul og Craig Lyn, der hed den HG-One
            jeg er ret sikker på den er over div børne sygdomme, modsat Versalab M3 /4 og de har endda været i gang siden 2005, men godt titus kan løse probelemet for næsten samme pris som man betaler til Versalab for kværnen ;-)

            Last edited by Jack; 16. May 2021, 13:21.
            Pictures (or it didn't happen)

            Comment

            • malling
              Master Brewer
              • Apr 2011
              • 4545

              #51
              Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
              Nu har key jo ikke gear kasse som HG-2, der er sket meget med den kværn i gennem tiden, det er nu heller ikke Hr. Weber som der har designet den i tidernes morgen, men Paul og Craig Lyn, der hed den HG-One
              jeg er ret sikker på den er over div børne sygdomme, modsat Versalab M3 /4 og de har endda været i gang siden 2005, men godt titus kan løse probelemet for næsten samme pris som man betaler til Versalab for kværnen ;-)

              http://frshgrnd.com/2012/07/hg-one-e...-hand-grinder/
              Nu eksistere gearkassen jo også kun fordi den skal kunne kværne lyse rist ved håndkræft, uden er det nærmest umuligt eller som det mindst ekstremt besværligt, det er ikke nødvendigt når du har en motor til at gøre al arbejdet for dig.
              A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


              Comment

              • Jack
                Master Brewer
                • Feb 2016
                • 2575

                #52
                video på instagram



                Click image for larger version

Name:	wkey.jpg
Views:	1
Size:	128,5 KB
ID:	232015

                Godt det er valg frit om man vil bruge den Blind Tumbler som kværn kammer, den er jeg ikke fan af, ved nærmere kik er jeg heller ikke fan af der ikke er meget plads til en valg fri Grind Cup
                Click image for larger version

Name:	wkey1.jpg
Views:	1
Size:	166,5 KB
ID:	232016
                Last edited by Jack; 17. May 2021, 11:45.
                Pictures (or it didn't happen)

                Comment

                • Jack
                  Master Brewer
                  • Feb 2016
                  • 2575

                  #53
                  Nu vil Eureka også lege med

                  Click image for larger version

Name:	185689963_10161395235334129_3886272433186860848_n.jpg
Views:	1
Size:	30,0 KB
ID:	232018 Click image for larger version

Name:	187657569_2822322767979612_2862184803017565184_n.jpg
Views:	1
Size:	35,2 KB
ID:	232017
                  Pictures (or it didn't happen)

                  Comment

                  • malling
                    Master Brewer
                    • Apr 2011
                    • 4545

                    #54
                    Single Dose kværne

                    Det gør de ved at have en lille hopper på toppen, jeg har svært ved at finde en passende grimasse.

                    Jeg ved godt design er en smagssag, men hold nu op... det er vitterligt ikke en Eureka spidskompetence.
                    Last edited by malling; 18. May 2021, 20:41.
                    A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


                    Comment

                    • Jack
                      Master Brewer
                      • Feb 2016
                      • 2575

                      #55
                      Oprindeligt indsendt af malling Se indlæg
                      Det gør de ved at have en lille hopper på toppen, jeg har svært ved at finde en passende grimasse.

                      Jeg ved godt design er en smagssag, men hold nu op... det er vitterligt ikke en Eureka spidskompetence.
                      Hold da op, de har også fået tiltet kværnen en smule
                      Men ja, lidt af en lappe løsning, SD marked gør sikkert ondt på dem

                      Underligt de ikke gør det rigtigt fra bunden, de kan jo godt hvis de vil, tænker deres kommende ZEUS kunne være et godt bud på teknikken https://www.espressobar.dk/forums/sh...l=1#post144124
                      Last edited by Jack; 18. May 2021, 20:55.
                      Pictures (or it didn't happen)

                      Comment

                      • malling
                        Master Brewer
                        • Apr 2011
                        • 4545

                        #56
                        Jeg tror som sådan ikke Eureka lider, deres mignon sælger vist ret godt.

                        Tror bare de følger med udviklingen og ser en øget efterspørgsel på billigere SD kværn.
                        A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


                        Comment

                        • malling
                          Master Brewer
                          • Apr 2011
                          • 4545

                          #57
                          Desværre 65mm knive og ikke 64mm knive hvilket gør man ikke kan bruge SSP... virker som en bevidst manøvre.
                          A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


                          Comment

                          • Jack
                            Master Brewer
                            • Feb 2016
                            • 2575

                            #58
                            Oprindeligt indsendt af malling Se indlæg
                            Desværre 65mm knive og ikke 64mm knive hvilket gør man ikke kan bruge SSP... virker som en bevidst manøvre.
                            Det tror jeg ikke du skal ta så tungt, SSP's Mythos knive er også oplyst som 74mm hos SSP, måske måske SSP mere nøjagtigt end Eureka, de er jo italienere ;-)
                            man også kan få SSP knive til en K30'er som heller ikke findes på SSP's hjemme side https://www.coffeecamps.com/products...burr-k30-65-mm
                            Last edited by Jack; 18. May 2021, 22:22.
                            Pictures (or it didn't happen)

                            Comment

                            • Thorsen
                              Grøn bønne
                              • Nov 2020
                              • 28

                              #59
                              Jeg så nogen på et andet forum som prøvede at sætte ssp knive i en Mignon XL, som det ligner denne er baseret på. De passede ikke. Så det tror jeg ikke kan lade sig gøre


                              Sent from my iPhone using Tapatalk

                              Comment

                              • malling
                                Master Brewer
                                • Apr 2011
                                • 4545

                                #60
                                Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
                                Det tror jeg ikke du skal ta så tungt, SSP's Mythos knive er også oplyst som 74mm hos SSP, måske måske SSP mere nøjagtigt end Eureka, de er jo italienere ;-)
                                man også kan få SSP knive til en K30'er som heller ikke findes på SSP's hjemme side https://www.coffeecamps.com/products...burr-k30-65-mm
                                K30 køre den modsatte vej
                                A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


                                Comment

                                Working...
                                X