Single Dose kværne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • pingel
    Coffeeholic
    • Jan 2012
    • 1007

    #61
    Jeg kalder en forsinket aprilsnar....

    Comment

    • EmilMR
      Lysristet
      • Feb 2018
      • 123

      #62
      Spørgsmål ang. G-Iota df64 kværnen, som har været drøftet i denne tråd:
      Er der nogle, som har en ide om, hvorvidt kværnen kan klare helt lysristet og hårde bønner, fx fra CleverCoffee? Jeg udskiftede min Niche Zero, da den netop ikke magtede dette, men finder df64 interessant, hvis denne evner dette. Nogle bud på, hvordan motoren er skruet sammen?
      Wilfa Uniform m/ SSP knive
      Comandante
      Behmor 2020SR
      Cafelat Robot

      Tidligere: Londinium R, Profitec Pro 600, La Pavoni, NS Oscar 1, Rancilio Silvia, Niche Zero, NS MDJ 75 mm, Obel Mito 64 mm.

      Comment

      • Jack
        Master Brewer
        • Feb 2016
        • 2575

        #63
        Oprindeligt indsendt af EmilMR Se indlæg
        Spørgsmål ang. G-Iota df64 kværnen, som har været drøftet i denne tråd:
        Er der nogle, som har en ide om, hvorvidt kværnen kan klare helt lysristet og hårde bønner, fx fra CleverCoffee? Jeg udskiftede min Niche Zero, da den netop ikke magtede dette, men finder df64 interessant, hvis denne evner dette. Nogle bud på, hvordan motoren er skruet sammen?
        Det finder du lidt tilbage i tråden ;-)
        Pictures (or it didn't happen)

        Comment

        • EmilMR
          Lysristet
          • Feb 2018
          • 123

          #64
          Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
          Det finder du lidt tilbage i tråden ;-)
          https://www.espressobar.dk/forums/sh...l=1#post150206
          Tak for det! Ja den ser jo ud til at være relativt solidt bygget - dejligt. Nu har jeg ingen viden om motorer, desværre: Men man kan vel nødvendigvis ikke sætte størrelsen lig gørelsen? Er der nogle der ved noget om det? :-)
          Wilfa Uniform m/ SSP knive
          Comandante
          Behmor 2020SR
          Cafelat Robot

          Tidligere: Londinium R, Profitec Pro 600, La Pavoni, NS Oscar 1, Rancilio Silvia, Niche Zero, NS MDJ 75 mm, Obel Mito 64 mm.

          Comment

          • malling
            Master Brewer
            • Apr 2011
            • 4545

            #65
            Oprindeligt indsendt af EmilMR Se indlæg
            Tak for det! Ja den ser jo ud til at være relativt solidt bygget - dejligt. Nu har jeg ingen viden om motorer, desværre: Men man kan vel nødvendigvis ikke sætte størrelsen lig gørelsen? Er der nogle der ved noget om det? :-)
            Den har hvertfal kraft nok, det kræver ikke mere end ca. 200w at kværne til espresso, hvorvidt de så har brugt en billig kina skrammel motor der holder to år må tiden vel vise.
            A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


            Comment

            • EmilMR
              Lysristet
              • Feb 2018
              • 123

              #66
              Oprindeligt indsendt af malling Se indlæg
              Den har hvertfal kraft nok, det kræver ikke mere end ca. 200w at kværne til espresso, hvorvidt de så har brugt en billig kina skrammel motor der holder to år må tiden vel vise.
              Tak for svar - overvejer lidt om den skal prøves af, og se om den i højere grad end Niche Zero kan tilfredsstille mine behov.
              Wilfa Uniform m/ SSP knive
              Comandante
              Behmor 2020SR
              Cafelat Robot

              Tidligere: Londinium R, Profitec Pro 600, La Pavoni, NS Oscar 1, Rancilio Silvia, Niche Zero, NS MDJ 75 mm, Obel Mito 64 mm.

              Comment

              • Jack
                Master Brewer
                • Feb 2016
                • 2575

                #67
                Oprindeligt indsendt af EmilMR Se indlæg
                Spørgsmål ang. G-Iota df64 kværnen, som har været drøftet i denne tråd:
                Er der nogle, som har en ide om, hvorvidt kværnen kan klare helt lysristet og hårde bønner, fx fra CleverCoffee? Jeg udskiftede min Niche Zero, da den netop ikke magtede dette, men finder df64 interessant, hvis denne evner dette. Nogle bud på, hvordan motoren er skruet sammen?
                Nu har du også fundet de mest krævende bønner, det er bestemt ikke alle kværne som er egnet til dem, men tror også på Giotaen vel kunne klare dem, men til de penge den koster er det ikke bare at prøve, tænker ikke den taber særligt meget i værdi bla. pga. der er lidt vente tid på den kommer hjem ;-)

                Tror det ville hjælpe hvis man kunne fodre Niche, i mens motor køre, jeg oplever også motoren kan ha lidt udfordringer med at komme i gang ved clever's helt lyse riste https://www.espressobar.dk/forums/sh...l=1#post143039
                Pictures (or it didn't happen)

                Comment

                • EmilMR
                  Lysristet
                  • Feb 2018
                  • 123

                  #68
                  Jeg har i dag modtaget en G-Iota i sort/sølv installeret med stock titaniumscoted knive og seperate SSP. Jeg er særdeles overrasket over byggekvaliteten og kvalitetsfølelsen. De shots jeg har drukket i dag har også været overraskende gode!
                  Wilfa Uniform m/ SSP knive
                  Comandante
                  Behmor 2020SR
                  Cafelat Robot

                  Tidligere: Londinium R, Profitec Pro 600, La Pavoni, NS Oscar 1, Rancilio Silvia, Niche Zero, NS MDJ 75 mm, Obel Mito 64 mm.

                  Comment

                  • Jack
                    Master Brewer
                    • Feb 2016
                    • 2575

                    #69
                    Oprindeligt indsendt af EmilMR Se indlæg
                    Jeg har i dag modtaget en G-Iota i sort/sølv installeret med stock titaniumscoted knive og seperate SSP. Jeg er særdeles overrasket over byggekvaliteten og kvalitetsfølelsen. De shots jeg har drukket i dag har også været overraskende gode!
                    Det lyder jo fantastisk, og så er knivende slet ikke kørt til endnu
                    er det de lyse omni-ristede bønner fra Clever du prøver med?
                    Pictures (or it didn't happen)

                    Comment

                    • EmilMR
                      Lysristet
                      • Feb 2018
                      • 123

                      #70
                      Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
                      Det lyder jo fantastisk, og så er knivende slet ikke kørt til endnu
                      er det de lyse omni-ristede bønner fra Clever du prøver med?
                      Ja det er de lyse fra Clever :-)
                      Til filter med originale knive er den dog elendig - bliver spændende når jeg skifter knivene.
                      Wilfa Uniform m/ SSP knive
                      Comandante
                      Behmor 2020SR
                      Cafelat Robot

                      Tidligere: Londinium R, Profitec Pro 600, La Pavoni, NS Oscar 1, Rancilio Silvia, Niche Zero, NS MDJ 75 mm, Obel Mito 64 mm.

                      Comment

                      • Krillo
                        Lysristet
                        • May 2021
                        • 60

                        #71
                        Fik du bestilt denne? Hvor meget kommer du til at betale for den? Fik du de 25%? Skal du af med din gamle Niche (fordi så er jeg interesseret)

                        Tak

                        K

                        Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
                        Motoriseret Hg2 syntes jeg ikke, her er tale om et redesign af HG-1 , i mine øjne et kunstværk, jeg er fan

                        Kik lige en gang mere 'jeg syntes den er super fed' køber du til signup prisen koster den præcist det samme som Lagom p64, her ville jeg ikke være i tvivl, jeg overvejer kraftigt at bestille en selv om jeg i forvejen har store bror, bare for at ha ekstra og fordi det er en rigtig fin pris

                        Så ryger min ekstra Niche ud af samlingen, syntes ikke den kan sammenlignes med Niche, her er tale om håndværk i super kvalitet, kraftig motor 'det har niche ikke' og større 83mm koniske knive


                        han er sikkert blevet træt af Wug2grinder https://wug2grinder.boutir.com/?lang=en og viser her hvordan det skal gøres ;-)

                        Comment

                        • Jack
                          Master Brewer
                          • Feb 2016
                          • 2575

                          #72
                          Oprindeligt indsendt af Krillo Se indlæg
                          Fik du bestilt denne? Hvor meget kommer du til at betale for den? Fik du de 25%? Skal du af med din gamle Niche (fordi så er jeg interesseret)
                          Desværre, fik kolde fødder da jeg opdagede den nye Magic Tumbler og funnel, der er ikke meget plads under kværnen til alternativer
                          det eneste gavn jeg har haft af blind shakeren er som holde klods

                          Click image for larger version

Name:	ikea spice jar.jpg
Views:	1
Size:	29,3 KB
ID:	232053
                          Last edited by Jack; 14. September 2021, 16:02.
                          Pictures (or it didn't happen)

                          Comment

                          • Krillo
                            Lysristet
                            • May 2021
                            • 60

                            #73
                            Har du så de 25% uindløst? Det kunne være interessant…

                            Comment

                            • Jack
                              Master Brewer
                              • Feb 2016
                              • 2575

                              #74
                              Oprindeligt indsendt af Krillo Se indlæg
                              Har du så de 25% uindløst? Det kunne være interessant…
                              det var som enlig ikke en kupon kode, man skulle bare slå til før en bestemt dato, først 25% rabat et par dage senere var det 20% og til sidst fuld pris
                              Pictures (or it didn't happen)

                              Comment

                              • Krillo
                                Lysristet
                                • May 2021
                                • 60

                                #75
                                Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
                                det var som enlig ikke en kupon kode, man skulle bare slå til før en bestemt dato, først 25% rabat et par dage senere var det 20% og til sidst fuld pris
                                Nå for pokker.

                                Sådan er det.

                                Comment

                                Working...
                                X