Side 7 af 8 FørsteFørste ... 5678 SidsteSidste
Viser resultater 61 til 70 af 72

Emne: Single Dose kværne

Coffeeholic
    Registreringsdato
    Jan 2012
    Sted
    2000 F
    Jeg kalder en forsinket aprilsnar....

Lysristet
    Registreringsdato
    Feb 2018
    Sted
    Herning
    Spørgsmål ang. G-Iota df64 kværnen, som har været drøftet i denne tråd:
    Er der nogle, som har en ide om, hvorvidt kværnen kan klare helt lysristet og hårde bønner, fx fra CleverCoffee? Jeg udskiftede min Niche Zero, da den netop ikke magtede dette, men finder df64 interessant, hvis denne evner dette. Nogle bud på, hvordan motoren er skruet sammen?
    Wilfa Uniform m/ SSP knive
    Comandante
    Behmor 2020SR
    Cafelat Robot

Tidligere: Londinium R, Profitec Pro 600, La Pavoni, NS Oscar 1, Rancilio Silvia, Niche Zero, NS MDJ 75 mm, Obel Mito 64 mm.

Master Brewer Jack's avatar
    Registreringsdato
    Feb 2016
    Sted
    Aalborg / Kwun Tong
    Citer Oprindeligt indsendt af EmilMR Se indlæg
    Er der nogle, som har en ide om, hvorvidt kværnen kan klare helt lysristet og hårde bønner, fx fra CleverCoffee? Jeg udskiftede min Niche Zero, da den netop ikke magtede dette, men finder df64 interessant, hvis denne evner dette. Nogle bud på, hvordan motoren er skruet sammen?
    Det finder du lidt tilbage i tråden ;-)
    https://www.espressobar.dk/forums/sh...l=1#post150206
    Pictures (or it didn't happen)

Lysristet
    Registreringsdato
    Feb 2018
    Sted
    Herning
    Citer Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
    Det finder du lidt tilbage i tråden ;-)
    https://www.espressobar.dk/forums/sh...l=1#post150206
    Tak for det! Ja den ser jo ud til at være relativt solidt bygget - dejligt. Nu har jeg ingen viden om motorer, desværre: Men man kan vel nødvendigvis ikke sætte størrelsen lig gørelsen? Er der nogle der ved noget om det? :-)
    Comandante
    Behmor 2020SR
    Cafelat Robot

Tidligere: Londinium R, Profitec Pro 600, La Pavoni, NS Oscar 1, Rancilio Silvia, Niche Zero, NS MDJ 75 mm, Obel Mito 64 mm.

Master Brewer
    Registreringsdato
    Apr 2011
    Tak for det! Ja den ser jo ud til at være relativt solidt bygget - dejligt. Nu har jeg ingen viden om motorer, desværre: Men man kan vel nødvendigvis ikke sætte størrelsen lig gørelsen? Er der nogle der ved noget om det? :-)
    Den har hvertfal kraft nok, det kræver ikke mere end ca. 200w at kværne til espresso, hvorvidt de så har brugt en billig kina skrammel motor der holder to år må tiden vel vise.
    A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso

Lysristet
    Registreringsdato
    Feb 2018
    Sted
    Herning
    Citer Oprindeligt indsendt af malling Se indlæg
    Den har hvertfal kraft nok, det kræver ikke mere end ca. 200w at kværne til espresso, hvorvidt de så har brugt en billig kina skrammel motor der holder to år må tiden vel vise.
    Tak for svar - overvejer lidt om den skal prøves af, og se om den i højere grad end Niche Zero kan tilfredsstille mine behov.
    Comandante
    Behmor 2020SR
    Cafelat Robot

Registreringsdato
    Feb 2016
    Sted
    Aalborg / Kwun Tong
    Nu har du også fundet de mest krævende bønner, det er bestemt ikke alle kværne som er egnet til dem, men tror også på Giotaen vel kunne klare dem, men til de penge den koster er det ikke bare at prøve, tænker ikke den taber særligt meget i værdi bla. pga. der er lidt vente tid på den kommer hjem ;-)

Tror det ville hjælpe hvis man kunne fodre Niche, i mens motor køre, jeg oplever også motoren kan ha lidt udfordringer med at komme i gang ved clever's helt lyse riste https://www.espressobar.dk/forums/sh...l=1#post143039

Lysristet
    Registreringsdato
    Feb 2018
    Sted
    Herning
    Jeg har i dag modtaget en G-Iota i sort/sølv installeret med stock titaniumscoted knive og seperate SSP. Jeg er særdeles overrasket over byggekvaliteten og kvalitetsfølelsen. De shots jeg har drukket i dag har også været overraskende gode!
    Comandante
    Behmor 2020SR
    Cafelat Robot

9. De følgende brugere har takket EmilMR for denne post:

Jack (23. July 2021)

Registreringsdato
    Feb 2016
    Sted
    Aalborg / Kwun Tong
    Jeg har i dag modtaget en G-Iota i sort/sølv installeret med stock titaniumscoted knive og seperate SSP. Jeg er særdeles overrasket over byggekvaliteten og kvalitetsfølelsen. De shots jeg har drukket i dag har også været overraskende gode!
    Det lyder jo fantastisk, og så er knivende slet ikke kørt til endnu
    er det de lyse omni-ristede bønner fra Clever du prøver med?

Lysristet
    Registreringsdato
    Feb 2018
    Sted
    Herning
    Citer Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
    Det lyder jo fantastisk, og så er knivende slet ikke kørt til endnu
    er det de lyse omni-ristede bønner fra Clever du prøver med?
    Ja det er de lyse fra Clever :-)
    Til filter med originale knive er den dog elendig - bliver spændende når jeg skifter knivene.
    Comandante
    Behmor 2020SR
    Cafelat Robot

12. De følgende brugere har takket EmilMR for denne post:

Jack (29. July 2021)

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •