Side 3 af 3 FørsteFørste 123
Viser resultater 21 til 25 af 25

Emne: WIFI kontakt

Lysristet
    Registreringsdato
    May 2018
    Sted
    Odense
    Citer Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
    Styringen af tænd sluk sidder i din app "mobil" så mister du wifi til tp-link eller wifi/internettet på din mobil vil den hverken tænde eller slukke
    Ja, det er jeg med på, men jeg kunne bare godt se det smarte i at kontakten simpelthen slukkede for apparatet (hvad enten det er en espressomaskine eller et strygejern) hvis den taber forbindelsen til internettet. Det ville være en smart sikkerhed at have bygget ind i kontakten - hvis du forstår?
    Venligst
    Riis87

Coffeeholic Lav's avatar
    Registreringsdato
    Dec 2014
    Sted
    Mørkhøj/Kbh
    Nu vil jeg helst ikke udtale mig om alle wifi kontakter på een gang. Men dem jeg har programmeres individuelt. Dvs tidsstyring efter kalender/ur og timer til automatisk at slukke efter feks 1 times tomgang ligger i selve kontakten og er uafhængig af om den har internetforbindelse. Heller ikke smart hvis den slukkede midt i en brygning fordi internettet forsvandt, kort eller langvarigt.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Venligste hilsner, Steffen
    kafferist.dk

Espro: LM Linea Mini, Decent DE1PRO+, La Pavoni Stradivari STH​, MK PEAK, Lido E-T
    Sort:
    Chemex 6-cup Kone, Kalita 185/155, AeroPress, V60 02, Fellow Stagg EKG, Bruer ColdBrew, WW EG-1, MK K501, Wilfa Uniform SSP
    Rister: 2x
    Aillio Bullet R1, Draminski TwistGrain moisture meter
    Udstyr: PUQpress, Atago Pal-Coffee BX/TDS, Acaia Lunar + Pearl S, SKALE2, Brewista Smart Sc, BWT Bestmax Premium, KRUVE Sifter

3. De følgende brugere har takket Lav for denne post:

Jack (24. May 2020)

Master Brewer Jack's avatar
    Registreringsdato
    Feb 2016
    Sted
    Aalborg / Kwun Tong
    Citer Oprindeligt indsendt af Lav Se indlæg
    Nu vil jeg helst ikke udtale mig om alle wifi kontakter på een gang. Men dem jeg har programmeres individuelt. Dvs tidsstyring efter kalender/ur og timer til automatisk at slukke efter feks 1 times tomgang ligger i selve kontakten og er uafhængig af om den har internetforbindelse. Heller ikke smart hvis den slukkede midt i en brygning fordi internettet forsvandt, kort eller langvarigt.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Interessant, men hvordan kan den finde ud af hvad som er tomgang og hvad som ikke er?, en espressomaskine vil jo hele tiden veksle i forbruget når den er tændt
    Pictures (or it didn't happen)

Grøn bønne
    Registreringsdato
    Apr 2020
    Sted
    Forum Romanum
    PROBLEM OG LØSNING

Problem:
    Det er PT ikke muligt at integrerer IFTTT med Smart Life / Tuya Smart Home produkter, herunder den ovenfor omtalte HiHome smart plug idet SmartLife/Tuya har trukket sig ud af samarbejdet med IFTTT. Som jeg forstå det er det permanent at de har trukket sig, og ejere af produkter med SmartLife API står derfor (næsten) med håret i postkassen. Dette er sket per 26. maj, hvorfor nogen måske har oplevet at deres SmartLife systemer opførte sig underligt. Internet community så ikke ud til at bifalde dette, og i går aftes da jeg forsøgte at finde info kunne jeg se at flere SmartLife relaterede servere var under DOS angreb, var blevet de-faced eller hacked.

Løsning:
    Produkter med SmartLife API er solgt under mange forskellige bands, og nogen af dem har deres egne "SmartLife" servere i eget navn som ikke er trukket ud af IFTTT systemet. Et af disse brands er Brilliant Lighting fra Australien, som har en re-branded SmartLife app samt deres egen server. Hvis man installerer deres app - opretter sig på deres server (alt er her identisk med org. SmartLife/HiHome Smart) og re-discover sine produkter, så har man igen IFTTT support når man linker IFTTT med "Brilliant Smart" service inde i IFTTT

app = https://apps.apple.com/au/app/brilli...t/id1440268035

ovenstående er testes igår aftest, hvor jeg har flyttet mine HiHome smartplugs til Brilliant systemet, og slettet min account hos SmartLife.

en noget rodet gennemgang/forklaring af ovenstående kan finde her:
    https://www.youtube.com/watch?v=9OGC...ature=youtu.be

Håber ovenstående kan redder nogen fra de frustrationer og fejlsøgningstimer jeg havde med IFTTT igår

6. De følgende brugere har takket Baristus Minimis for denne post:

Lav (28. May 2020)

Grøn bønne
    Registreringsdato
    Aug 2020
    Sted
    København
    Bruger en af de nyere routere fra Yousee, er godt tilfreds - behøver ikke længere at forstærke signalet for at nå rundt i hele huset

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •