WIFI kontakt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Jack
    Master Brewer
    • Feb 2016
    • 2575

    #16
    Oprindeligt indsendt af Riis87 Se indlæg
    Jeg endte med at købe en TP-Link HS110 og den var ganske rigtigt meget let at få koblet til både wifi og telefonen så nu virker den og det er dejligt.
    Jeg faldt dog over en lille ting i manualen som undrer mig. Måske I kan være behjælpelige.

    I manualen står:
    "Understøttet belastning:
    - Kaffemaskine 800 W
    - Skrivebordslampe 235.2 W
    - Brødrister 850 W
    - Varmeapparat: 1500 W
    - Strygejern: 1500 W"
    Osv...

    Det undrer mig hvorfor der er forskel i effekten om man bruger en kaffemaskine, et strygejern eller en skrivebordslampe. Jeg er med på at apparaterne nok bruger forskellig effekt, men hvorfor kan den tilsyneladende håndtere en anden effekt hvis det er en kaffemaskine end hvis det er et strygejern?
    Med andre ord; de fleste af vores espressomaskiner bruger vel mere end 800 W når de varmer op - betyder det så at enheden i bund og grund ikke er eget som tænd/sluk kontakt for en espressomaskine?

    Håber at nogen kan hjælpe for jeg er på ingen måde el-kyndig. Er det risikabelt at bruge en TP-Link HS110 som Wifi-kontakt for sin espressomaskine eller kan jeg trygt anvende den?

    God weekend derude :-)
    Kikker du på deres hjemme side, står der Maximum Load 16A som er 16A x 230 V = 3680 W eller 3,86 kW.

    Kasa Smart WiFi Plug Slim's compact size frees up outlets. Use simple voice commands with Alexa or Google Assistant and stop overheating with its auto-shutoff. No hub required.
    Pictures (or it didn't happen)

    Comment

    • Birk
      Mellemristet
      • Jul 2012
      • 263

      #17
      Hej Steffen,
      Er det disse? For de her? Det er væsentligt billigere end alle andre på markedet:
      Ser ud til at den også er understøttet af iOS
      ECM Mechanica IV Profi + ECM S-Manuale 64, Wilfa WSCG, Feld2:Honed
      masser af lir til “sort kaf’” + Cormorant Roaster

      Comment

      • Lav
        Coffeeholic
        • Dec 2014
        • 1213

        #18
        Oprindeligt indsendt af Birk Se indlæg
        Hej Steffen,
        Er det disse? For de her? Det er væsentligt billigere end alle andre på markedet:
        Ser ud til at den også er understøttet af iOS
        https://www.proshop.dk/Smart-Home/Hi...BoCz8kQAvD_BwE
        Yes - du kan også købe den i en to eller tre stk pakning [emoji4]


        Sent from my iPhone using Tapatalk
        Venligste hilsner, Steffen

        Arbejde: Aillio Europe + KaffeRist.dk

        Espro: LM Linea Mini, Decent DE1PRO+, La Pavoni Stradivari STH​, MK PEAK, Lido E-T
        Sort:
        Chemex 6-cup Kone, Kalita 185/155, AeroPress, V60 02, Fellow Stagg EKG, Bruer ColdBrew, WW EG-1, MK K501, Wilfa Uniform SSP
        Rister: 2x
        Aillio Bullet R1 v.2, Draminski TwistGrain moisture meter
        Udstyr: PUQpress, Atago Pal-Coffee BX/TDS, Acaia Lunar + Pearl S, SKALE2, Brewista Smart Sc, BWT Bestmax Premium, KRUVE Sifter

        Comment

        • Riis87
          Lysristet
          • May 2018
          • 125

          #19
          Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
          Kikker du på deres hjemme side, står der Maximum Load 16A som er 16A x 230 V = 3680 W eller 3,86 kW.

          https://www.tp-link.com/dk/home-netw...specifications
          Ja okay, med det in mente behøver jeg vist ikke være bekymret for om den kan "trække" effekten til en espressomaskine.

          En anden ting jeg har tænkt på; I tilfælde af at WIFI-kontakten har tændt for espressomaskinen og WIFI-forbindelsen går tabt (fx hvis internettet går ned) så forbliver espressomaskinen tændt. Ved nogen om det er muligt at programmere WIFI-kontakten til at den skal slukke for strømmen hvis den ikke har forbindelse til WIFI-netværket?
          Venligst
          Riis87

          Comment

          • Jack
            Master Brewer
            • Feb 2016
            • 2575

            #20
            Oprindeligt indsendt af Riis87 Se indlæg
            Ja okay, med det in mente behøver jeg vist ikke være bekymret for om den kan "trække" effekten til en espressomaskine.

            En anden ting jeg har tænkt på; I tilfælde af at WIFI-kontakten har tændt for espressomaskinen og WIFI-forbindelsen går tabt (fx hvis internettet går ned) så forbliver espressomaskinen tændt. Ved nogen om det er muligt at programmere WIFI-kontakten til at den skal slukke for strømmen hvis den ikke har forbindelse til WIFI-netværket?
            Styringen af tænd sluk sidder i din app "mobil" så mister du wifi til tp-link eller wifi/internettet på din mobil vil den hverken tænde eller slukke
            Pictures (or it didn't happen)

            Comment

            • Riis87
              Lysristet
              • May 2018
              • 125

              #21
              Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
              Styringen af tænd sluk sidder i din app "mobil" så mister du wifi til tp-link eller wifi/internettet på din mobil vil den hverken tænde eller slukke
              Ja, det er jeg med på, men jeg kunne bare godt se det smarte i at kontakten simpelthen slukkede for apparatet (hvad enten det er en espressomaskine eller et strygejern) hvis den taber forbindelsen til internettet. Det ville være en smart sikkerhed at have bygget ind i kontakten - hvis du forstår?
              Venligst
              Riis87

              Comment

              • Lav
                Coffeeholic
                • Dec 2014
                • 1213

                #22
                Nu vil jeg helst ikke udtale mig om alle wifi kontakter på een gang. Men dem jeg har programmeres individuelt. Dvs tidsstyring efter kalender/ur og timer til automatisk at slukke efter feks 1 times tomgang ligger i selve kontakten og er uafhængig af om den har internetforbindelse. Heller ikke smart hvis den slukkede midt i en brygning fordi internettet forsvandt, kort eller langvarigt.


                Sent from my iPhone using Tapatalk
                Venligste hilsner, Steffen

                Arbejde: Aillio Europe + KaffeRist.dk

                Espro: LM Linea Mini, Decent DE1PRO+, La Pavoni Stradivari STH​, MK PEAK, Lido E-T
                Sort:
                Chemex 6-cup Kone, Kalita 185/155, AeroPress, V60 02, Fellow Stagg EKG, Bruer ColdBrew, WW EG-1, MK K501, Wilfa Uniform SSP
                Rister: 2x
                Aillio Bullet R1 v.2, Draminski TwistGrain moisture meter
                Udstyr: PUQpress, Atago Pal-Coffee BX/TDS, Acaia Lunar + Pearl S, SKALE2, Brewista Smart Sc, BWT Bestmax Premium, KRUVE Sifter

                Comment

                • Jack
                  Master Brewer
                  • Feb 2016
                  • 2575

                  #23
                  Oprindeligt indsendt af Lav Se indlæg
                  Nu vil jeg helst ikke udtale mig om alle wifi kontakter på een gang. Men dem jeg har programmeres individuelt. Dvs tidsstyring efter kalender/ur og timer til automatisk at slukke efter feks 1 times tomgang ligger i selve kontakten og er uafhængig af om den har internetforbindelse. Heller ikke smart hvis den slukkede midt i en brygning fordi internettet forsvandt, kort eller langvarigt.


                  Sent from my iPhone using Tapatalk
                  Interessant, men hvordan kan den finde ud af hvad som er tomgang og hvad som ikke er?, en espressomaskine vil jo hele tiden veksle i forbruget når den er tændt
                  Pictures (or it didn't happen)

                  Comment

                  • Baristus Minimis
                    Grøn bønne
                    • Apr 2020
                    • 4

                    #24
                    PROBLEM OG LØSNING

                    Problem:
                    Det er PT ikke muligt at integrerer IFTTT med Smart Life / Tuya Smart Home produkter, herunder den ovenfor omtalte HiHome smart plug idet SmartLife/Tuya har trukket sig ud af samarbejdet med IFTTT. Som jeg forstå det er det permanent at de har trukket sig, og ejere af produkter med SmartLife API står derfor (næsten) med håret i postkassen. Dette er sket per 26. maj, hvorfor nogen måske har oplevet at deres SmartLife systemer opførte sig underligt. Internet community så ikke ud til at bifalde dette, og i går aftes da jeg forsøgte at finde info kunne jeg se at flere SmartLife relaterede servere var under DOS angreb, var blevet de-faced eller hacked.

                    Løsning:
                    Produkter med SmartLife API er solgt under mange forskellige bands, og nogen af dem har deres egne "SmartLife" servere i eget navn som ikke er trukket ud af IFTTT systemet. Et af disse brands er Brilliant Lighting fra Australien, som har en re-branded SmartLife app samt deres egen server. Hvis man installerer deres app - opretter sig på deres server (alt er her identisk med org. SmartLife/HiHome Smart) og re-discover sine produkter, så har man igen IFTTT support når man linker IFTTT med "Brilliant Smart" service inde i IFTTT

                    app = https://apps.apple.com/au/app/brilli...t/id1440268035

                    ovenstående er testes igår aftest, hvor jeg har flyttet mine HiHome smartplugs til Brilliant systemet, og slettet min account hos SmartLife.

                    en noget rodet gennemgang/forklaring af ovenstående kan finde her:
                    As of the 26th May Tuya are withdrawing support for IFTTT and in the process ruining smart home integration with companies such as Philips Hue, Lifx, Ring, B...


                    Håber ovenstående kan redder nogen fra de frustrationer og fejlsøgningstimer jeg havde med IFTTT igår

                    Comment

                    • juristen
                      Grøn bønne
                      • Aug 2020
                      • 2

                      #25
                      Bruger en af de nyere routere fra Yousee, er godt tilfreds - behøver ikke længere at forstærke signalet for at nå rundt i hele huset

                      Comment

                      Working...
                      X