Interessante mælkekaffer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Jacob Jørgensen
    Lysristet
    • Jan 2015
    • 130

    Interessante mælkekaffer

    Hej vindere.
    Tænkte om der er andre end mig, der bare ikke kan lade værre.

    En af mine geder fik kid i går, og det er tilfældigvis et flaskekid, hvorfor jeg skal malke og fordre hver 4. time. Det bliver man relativt sindssyg af, indtil man bruger overskydende mælk til en gederåmælks-cappucino.
    Meget anderledes end en modermælk (altså menneskemælk).
    Gedekaffen var fed og sød, men overraskende neutral i smagen. Ingen antydning af jern og mineraler, som jeg havde forventet.
    Modermælks-cortado derimod var vildt jernet i smagen, endnu federe og sødere end gedens, på trods af, at det blot var cortado.

    Gedens smagte sådan set bedst, men lillemors Modermælks-cortado var mest interessant.

    Har I også været i gang med tilsvarende???



    God aften derude!
  • Coffee makes the world go
    Master Brewer
    • Jan 2010
    • 5082

    #2
    ;o) ,, øh næ,,, jeg har hverken geder eller en lillemor herhjemme ,,og jeg kommer nok i gevaldige problemer hvis jeg forsøger at skaffe sådan noget mælk (frisk fra leverandøren )andensteds
    http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

    Comment

    • Jack
      Master Brewer
      • Feb 2016
      • 2575

      #3
      Jeg havde selv tænk at starte en mælke tråd selv om der var fare for at blive kaffe lynchet, men her bryder du lige isen

      Efter som der ikke rigtig findes frisk mælk som her hjemme i Hong Kong (Malling du havde ret "fra tidligere" vores friske gode mælk er dyrt og lavet i Thailand kontrolleret af Japan)

      har jeg forsøgt mig med langtidsholdbar mælk med gode resultater, syntes faktisk Milbona fra Lidl både smager godt og meget let at arbejde med, så nu køber jeg 12 stk af gangen,
      de holder jo længe ca 6 måneder og kræver ikke køl før de er åbnet "men det har de åbenbart ikke fundet ud af i supermarked, eller måske sælger de bedre fra køl ;-)"

      Køber selvfølgelig også alle de andre ind imellem, økologiske, unika osv. men syntes stadig resultatet er meget godt med den fra Lidl.

      Har i prøvet fy fy mælkende?

      Click image for larger version

Name:	maelkw.jpg
Views:	1
Size:	106,1 KB
ID:	231541
      Last edited by Jack; 8. April 2020, 11:14.
      Pictures (or it didn't happen)

      Comment

      Working...
      X