Mahlkönig E65S

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lasse Hjorth
    Grøn bønne
    • Mar 2020
    • 10

    Mahlkönig E65S

    Hej

    Jeg kigger efter ny kværn. Er der nogen der har prøvet og stiftet bekendskab med Mahlkönig E65s?

    Go / no go?

    Kh Lasse
  • KristianK
    Administrator
    • Aug 2009
    • 4365

    #2
    Absolut go!
    Du kan se, prøve, sparke dæk og alt det der, hos mig, hvis du kommer til Nordsjælland
    Ellers måske hos Grinderman i Vanløse.
    KristianK
    En del af EspressoBar


    Følg mig meget gerne på
    https://instagram.com/kristianskaffe.dk
    https://www.facebook.com/Kristianskaffe.dk/

    Hjemmeside
    www.kristianskaffe.dk og www.lejenbarista.dk

    Comment

    • Morten Müller
      Administrator
      • Apr 2017
      • 208

      #3
      Oprindeligt indsendt af Lasse Hjorth Se indlæg
      Hej

      Jeg kigger efter ny kværn. Er der nogen der har prøvet og stiftet bekendskab med Mahlkönig E65s?

      Go / no go?

      Kh Lasse
      Hej Lasse

      Jeg har lige fået den ind i mit espresso set-up, og må sige at jeg helt klart er godt tilfreds. Super fluffy grind, nem at skyde ind og justerer, display og tidsstyring er ideel og kan nemt og hurtigt betjenes med en hånd.

      Jeg kommer fra en MK k30 Vario model, og e65s er helt klart er opgradering selvom knivene på de to modeller nærmest ens og smagen nok er meget den samme.

      Mk e65s har haft et par børnefejl da den kom på marked i sin tid. Fejlen blev forsøgt løst i de første versioner, men ført nu skulle udkastet være løst rigtigt og blevet opgraderet med 2.0 modellen, som er den der udbydes på markedet nu, og den som jeg har købt mig. Tros forbedret udkast i den nuværende 2.0 variant har jeg allerede oplevet at den kaster kaffen skævt ud i portafilteret, løses dog hurtigt med en pilfinger op i udkastet for at få gummiflappen på plads. Jeg må sige at jeg fik bange anelser da det skete, men tænker at det nok bare er et tilfælde og har ikke haft problemer siden. Jeg køre pt med lys espressokaffe fra HB, og det er nok heller ikke den den bedste variant at køre kværne til med.

      Jeg glæder mig til at den er kørt til, og skal nok give heads up når jeg når der til.


      Sent from my iPhone using Tapatalk
      Last edited by Morten Müller; 15. January 2021, 14:15.

      Comment

      • Lineamanden
        Stamgæst
        • Apr 2014
        • 965

        #4
        Der findes en Flapper Upgrade til E65s.
        Efter min mening burde de alle have dette, jeg har monteret mange E65s efterhånden og har været forbi samtlige kværne igen, da kunderne oplevede hvad Morten beskriver..!
        Når denne Flapper Upgrade er monteret smider den kaffen fluffy og centeret i kurven, lyse og mørke riste...

        Fed Kværn

        Just my 2 cents

        /Uldall
        Formerly Known As Uldall.
        #espressotechnics
        #lamarzoccodk

        Comment

        • airborn
          Lysristet
          • Dec 2019
          • 51

          #5
          En efterhånden ret gammel tråd.
          Er der nye erfaringer og råd omkring Mahlkönig E 65?
          Synes at den måske kunne være interessant for mig.

          Comment

          Working...
          X