Viser resultater 1 til 5 af 5

Emne: Kan ikke tappe nok varmt vand fra min Rocket R58

Grøn bønne
    Registreringsdato
    Jan 2014
    Sted
    Silkeborg

Kan ikke tappe nok varmt vand fra min Rocket R58

Hej Espressobar

Jeg har et besynderligt problem... Jeg kan ikke tappe ret meget varmt vand fra min Rocket R58.

R58 er en dual boiler og det varme vand kommer fra Serviceboileren, som på manomeret ser ud til at nå de 1,5 bars tryk. og temp siger 124grader.

Der er masser af damp til at steam mælk, men når jeg lukker vand ud med det andet håndtag, så kommer der kun ca. 1,5 dl varmt vand... hvorefter boileren tager nyt vand ind... Det er ligesom om at den kontinuerlige vand flow ikke virker...

Troede først, at det var pga. kalk, så boileren ikke kunne fyldes med vand. Har derfor haft hele maskinen skilt af, afkalke maskinen og samlet den igen, kun for at opdage at problemet er det samme.

Er der noget der kan have en ide til, hvad der kan være galt? Eller hvad jeg kan teste?

Mvh. Mikkel

Coffeeholic Lav's avatar
    Registreringsdato
    Dec 2014
    Sted
    Mørkhøj/Kbh

Kan ikke tappe nok varmt vand fra min Rocket R58

Hej Mikkel,

Kan varmtvandshanen ikke give dig mere end 1,5dl varmt vand ad gangen? Eller undrer du dig over at pumpen fylder kedlen op med det samme når du bruger varmt vand af den?

Min Linea går også i gang med at efterfylde kedlen efter ca 1,5dl, men det betyder dog ikke at det varme vandet stopper med at komme ud af hanen.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Venligste hilsner, Steffen
    kafferist.dk

Espro: LM Linea Mini, Decent DE1PRO+, La Pavoni Stradivari STH​, EG-1, MK PEAK, Lido E-T
    Sort:
    Chemex 6-cup Kone, Kalita 185/155, AeroPress, V60 02, Fellow Stagg EKG, Bruer ColdBrew, MK EK43 SSP, MK K501, Wilfa Uniform SSP, Feldgrind
    Rister: 2x
    Aillio Bullet R1, Draminski TwistGrain moisture meter
    Udstyr: PUQpress, Atago Pal-Coffee BX/TDS, Acaia Lunar + Pearl S, SKALE2, Brewista Smart Sc, BWT Bestmax Premium, KRUVE Sifter

3. De følgende brugere har takket Lav for denne post:

Jack (2. April 2020)

Mellemristet
    Registreringsdato
    Mar 2018
    Sted
    vestFyn
    På min duetto kommer der 2-3 dL varmt vand ud af varmtvandsudtaget inden den har tabt trykket og så genopfylder med pumpen. Når den er genopfyldt (med koldt vand) tager det et minuts tid eller to inden den har varmet vandet op igen så der igen er kommet tryk på og jeg kan aftappe igen.
    Jo større varmtvands kedlen er, jo mere vand kan man tappe af inden trykket er faldet for meget.
    Er du sikker på at din Rocket skal opføre sig anderledes end den allerede gør?
    Mazzer Major m. arduino timer mod, Fieldgrind
    Izzo Alex Duetto IV+, VST 20gr, DIY 3D designet Grind Distribution Tool, IMS Tamper
    Handpresso, 3D designet Handpresso funnel og tampertool
    Hario V60 kobber, Brewista Artisan Digital Elkeddel
    KitchenAid Cold Brew koldbrygger
    Brewista Smart Scale v2.0
    DIY Fluidbed 300 gr. rister

5. De følgende brugere har takket Sinobi for denne post:

Jack (3. April 2020)

Administrator KristianK's avatar
    Registreringsdato
    Aug 2009
    Sted
    Espergærde
    Man kunne, med fare for at ændre på "dampen" måske hæve vandstandsmåleren, en halv til en hel cm. og se om det giver noget. Så fylder kedlen sig jo lidt mere og giver mere "vandmængde".

Bare ikke for meget og hold øje med om din damp ændrer sig og sæt et mærke på pinden, så du kan komme tilbage til udgangspunkt, hvis ikke det virker for dig.

7. De følgende brugere har takket KristianK for denne post:

Jack (5. April 2020)

Master Brewer Jack's avatar
    Registreringsdato
    Feb 2016
    Sted
    Aalborg / Kwun Tong
    Citer Oprindeligt indsendt af KristianK Se indlæg
    Man kunne, med fare for at ændre på "dampen" måske hæve vandstandsmåleren, en halv til en hel cm. og se om det giver noget. Så fylder kedlen sig jo lidt mere og giver mere "vandmængde".

Bare ikke for meget og hold øje med om din damp ændrer sig og sæt et mærke på pinden, så du kan komme tilbage til udgangspunkt, hvis ikke det virker for dig.
    At flytte vandstands måleren kan give mere våd/ tør damp, jeg har også erfaret det ændre kedeltrykket ved samme temperatur når man har PID,
    det er også der for jeg mener en pressurestat er bedre på en steamboiler end PID, da det er kedeltrykket som vi er interesseret i og ikke så meget vand temperaturen? , med PID sælger jo godt, eller har jeg misforstået noget her ;-)

men vandstands måleren vist et emne for sig, som jeg ikke syntes vi rigtig har snakket om før, dog nævnte jeg noget om det sidste år, om vandstands måler, PID og pressurestat, men kom ikke så godt fra land med det

Men mht. varmtvandtudtaget så bruger jeg det kun til at rense / vaske filter kurven, og koger vand ved siden af til Americano, er vandet ikke også alt for varmt anyway til kaffen? hvis man ikke har en maskine som kan doserer den rette temperatur som GS/3
    Pictures (or it didn't happen)

Emneord for dette emne

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •