Køb af ny maskine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Hoffmann
    Grøn bønne
    • Oct 2008
    • 13

    Køb af ny maskine

    Hej,

    Er på udkig efter ny maskine, ønskeligt med følgende funktioner:

    - Dual Boiler
    - Direkte vand tilførsel
    - Gerne PID
    - Gerne rotationspumpe (er i tvivl om man vil værdsætte det nok ift. ekstraomkostningen fra vibrationspumpen?)
    - (Mulighed for både 220/380V tilslutning)
    - Budget: maks. ca. 15.000,-

    Er ikke opdateret på maskinfronten pt. da jeg har været glad for min Andreja Premium gennem de seneste godt 10 år.

    Derfor håber jeg på at kunne få nogle gode råd/bud på hvilken maskine der vil være et godt køb.

    Jeg har indledningsvist kigget på følgende maskiner, men der er måske andre bedre bud - hvad vil i anbefale?

    - Vibiemme Domobar Super, 2B
    - Expobar Brewtus IV, PID, rotationspumpe

    PS: En mulighed kunne også være en brugt maskine, hvis jeg kan finde en i god stand.

    På forhånd tak
    Martin
  • Alexpid
    Coffeeholic
    • Jan 2016
    • 1496

    #2
    Prøv at se

    - Izzo Alex Duetto

    - Crem (forhandles af Kristianskaffe.dk)

    - Lelit Bianca

    Sendt fra min SM-G973F med Tapatalk
    Selvstændig hos Alex Kaffe.
    Udelukkende på eBar som privatperson

    Comment

    • Jack
      Master Brewer
      • Feb 2016
      • 2575

      #3
      Oprindeligt indsendt af Hoffmann Se indlæg

      - Vibiemme Domobar Super, 2B
      - Expobar Brewtus IV, PID, rotationspumpe
      2 hurtige kommentarer :-)

      Vibiemme, du skal være klar over de bruger deres eget knok off af et e61 bryghoved som ikke passer dele med andre e61, det vil heller ikke være muligt at monterer flow control som Bianca mode eller profitec flow control device (faktisk samme som på bianca) hvis man skulle få lyst til det, der ud over syntes jeg vibemmes udgave er mindre køn, og teknisk klodset i forhold til den org. e61, men det er vel en smagssag

      Expobar Brewtus, har været en "value for the money" maskine, som har kunne findes billigt.. vil du ha sådan en, skal du nok skynde dig, da Expobar er opkøbt af creminternational.com, som idag er opkøbt og ejet af www.welbilt.com, de har udfaset Expobar maskinerne, og erstattet dem med en dyre model fra Crem
      Pictures (or it didn't happen)

      Comment

      • Hoffmann
        Grøn bønne
        • Oct 2008
        • 13

        #4
        Hej,

        og tak for jeres bud og kommentarer.

        Hvis alle ønskerne skal tjekkes af så rammer jeg hurtigt de 15.000,- har jeg erfaret.

        Vil absolut helst have en maskine med det originale e61 gruppehoved og for ikke at springe budgetet tror jeg at jeg vil prøve at gå efter en af de "gamle" Brewtus maskiner, hvis det stadigt at muligt at støve dem op.

        Vh.
        Martin

        Comment

        • Riis87
          Lysristet
          • May 2018
          • 125

          #5
          Oprindeligt indsendt af Hoffmann Se indlæg
          Hej,

          og tak for jeres bud og kommentarer.

          Hvis alle ønskerne skal tjekkes af så rammer jeg hurtigt de 15.000,- har jeg erfaret.

          Vil absolut helst have en maskine med det originale e61 gruppehoved og for ikke at springe budgetet tror jeg at jeg vil prøve at gå efter en af de "gamle" Brewtus maskiner, hvis det stadigt at muligt at støve dem op.

          Vh.
          Martin
          Jeg er lidt i samme situation. Jeg kigger også efter ny maskine og med lidt de samme specifikationer som du gør.
          Lelit Bianca holder sig lige præcist inden for budgettet. Crem One springer lidt budgettet, men den ser også fed ud :-)
          Jeg har læst en del om Lelit Bianca og jeg må indrømme at jeg kun har læst positivt om maskinen!
          Venligst
          Riis87

          Comment

          • davidsarinelli
            Coffeeholic
            • May 2009
            • 1484

            #6
            Det er faktisk ret nemt - som de siger i Highlander inden de hugger hovedet af hinanden: “There can be only one!”

            Og der er kun en, som hugger hovedet af de andre...

            Lelit Bianca - ingen over, ingen ved siden af i VFM katagorien.

            Ja, der er pænere maskiner, og den har ikke joystick ventiler, men den burde koster langt over 20.000,-, hvis man kigger på konkurrenterne.
            David Sarinelli

            Arbejder hos Espresso Systems - men er udelukkende på ebar som privatperson

            Giesen W1 m. Artisan connection
            Bullet R1 2.0 IBTS
            La Marzocco Linea Classic AV 1
            Lelit Bianca Dual PID pressure profiling
            Profitec Pro500
            La Pavoni Professional
            ProBarista G-IOTA single dosing flat burrs
            Niche Zero single dosing conical burrs
            DIP DK-40 Bulk

            Masser af SSP burrs!


            www.espresso-systems.dk

            Comment

            • Hoffmann
              Grøn bønne
              • Oct 2008
              • 13

              #7
              Hej igen,

              Enig i at Crem springer budgetet og at Lelit Bianca ligner et godt bud. Da min gamle maskine er nede var der i høj grad brug for en hurtig beslutning.

              Jeg valgte at bestille en Expobar Brewtus med PID og rotationspumpe. Kunne ikke umiddelbart få den herhjemme så den er bestilt i Holland til knapt 11.000,- (håber så bare at deres hjemmeside viser rigtigt og den er på lager).

              Måske Lelit Bianca har nogle fordele ift. Brewtus. Det ved jeg ikke om Riis87 har overblik over eller andre der evt. kunne hjælpe ham med hans valg?
              (håber jeg kan leve med eventuelle dårligere specifikationer som den billigere pris kan retfærdiggøre).

              Vh.
              Martin

              Comment

              • Riis87
                Lysristet
                • May 2018
                • 125

                #8
                Oprindeligt indsendt af Hoffmann Se indlæg
                Hej igen,

                Enig i at Crem springer budgetet og at Lelit Bianca ligner et godt bud. Da min gamle maskine er nede var der i høj grad brug for en hurtig beslutning.

                Jeg valgte at bestille en Expobar Brewtus med PID og rotationspumpe. Kunne ikke umiddelbart få den herhjemme så den er bestilt i Holland til knapt 11.000,- (håber så bare at deres hjemmeside viser rigtigt og den er på lager).

                Måske Lelit Bianca har nogle fordele ift. Brewtus. Det ved jeg ikke om Riis87 har overblik over eller andre der evt. kunne hjælpe ham med hans valg?
                (håber jeg kan leve med eventuelle dårligere specifikationer som den billigere pris kan retfærdiggøre).

                Vh.
                Martin
                Tillykke med din nye maskine :-) Det var en hurtig beslutning for dig, men det er jo også svært at undvære den gode kaffe når man er vant til den.
                TRor også at Expobar Brewtus er et godt valg!
                Biancaen har jo i hvert fald (som jeg ser det) den fordel at man kan styrer flowet kontinuerligt igennem brygningen. Det er vist en ret ny feature på hjemme-espresso-maskiner, men hvis man skal tro det man læser kan det være rigtig spændende at arbejder med og man kan få nogle rigtig gode shots ud af det.
                Ellers tror jeg egentlig at maskinerne er ret ens.

                Men hører gerne flere inputs hvis nogen har :-)
                Venligst
                Riis87

                Comment

                Working...
                X