Vibrationspumpe -> rotationspumpe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Javauser
    Lysristet
    • Jan 2013
    • 116

    Vibrationspumpe -> rotationspumpe

    Hej,
    jeg har en Astoria CNA CKXE maskine som er født med vibrationspumpe. Det kan jo høres ved brygning, så jeg overvejer om jeg kan sætte en rotationspumpe i istedet? Er der nogen der har prøvet lignende, bliver det for bøvlet ?

    Leder du efter Rotationspumpe til Gaggia espressomaskine? Bestil online her - det er nemt og billigt ✓ 1-2 dages levering ✓ TrustScore: 5 stjerner
    Astoria CMA Compact CKXE, Rancilio Kryo 65 OD, Grohe Blue Pure, Swissmar Alpenröst
  • Jack
    Master Brewer
    • Feb 2016
    • 2575

    #2
    Oprindeligt indsendt af Javauser Se indlæg
    Hej,
    jeg har en Astoria CNA CKXE maskine som er født med vibrationspumpe. Det kan jo høres ved brygning, så jeg overvejer om jeg kan sætte en rotationspumpe i istedet? Er der nogen der har prøvet lignende, bliver det for bøvlet ?

    https://www.nettoparts.dk/shop/rotat...ia-66994p.html
    Du mangler mortor, søg og du vil finde ;-)
    Pictures (or it didn't happen)

    Comment

    • Yoshi
      Lysristet
      • Jul 2018
      • 146

      #3
      Kender ikke din maskine, men det kan være svært at finde plads. En rotationspumpe fylder en del mere.

      Et alternativ kunne være at monterer en "membranregler" til dit nuværende setup. Ved ikke hvad den hedder på dansk. Membranregler er det tyske navn. Mekanismen i den er at en gummimembran absorberer nogle af vibrationerne. Dermed bliver trykket mere stabilt og det mindsker larmen.

      Comment

      • KThorlund
        Mellemristet
        • Jul 2017
        • 165

        #4
        Jeg har en ECM Classika PID, som også har vibrationspumpe. Jeg skilte maskine og pakkede den alle sider ind i tykke selvklæbende lyddæmpningsplader. Det har gjort en stor forskel, og jeg vil gøre det igen på min næste hvis jeg en dag skiller mig af med min fantastiske single boiler..

        Comment

        • Morten Müller
          Administrator
          • Apr 2017
          • 208

          #5
          Oprindeligt indsendt af KThorlund Se indlæg
          Jeg har en ECM Classika PID, som også har vibrationspumpe. Jeg skilte maskine og pakkede den alle sider ind i tykke selvklæbende lyddæmpningsplader. Det har gjort en stor forskel, og jeg vil gøre det igen på min næste hvis jeg en dag skiller mig af med min fantastiske single boiler..

          https://www.thansen.dk/bil/udstyr/hi...2/pn-482144597
          Iden med dæmpeplader er god nok, og jeg har også brugt dem selv et par gange til at dæmpe pumpen i den lille pumpe-kasse på en simoneli Oscar l. Men brug dem lige med omtanke.

          Jeg har fornyelig serviceret / repareret en lille espressomaskine for en ven (ecm casa) som var blevet alt alt for varm grundet de selv omtalte dæmpeplader fra Thansen.

          Disse plader er jo beskyttet at en alu-film som er varmereflekterende, dvs at de også er lidt for gode til at holde på varmen inden i en espressomaskine. I dette tilfælde var div termostater og beskyttelsen-hætter i det elektriske ledningsnet brændt helt af. Jeg måtte udskifte til nyt, og ende faktisk med at afmonterer div dæmplader for at det ikke skulle ske igen.

          Bare en venlig tanke.



          Sent from my iPhone using Tapatalk

          Comment

          • Javauser
            Lysristet
            • Jan 2013
            • 116

            #6
            Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
            Du mangler mortor, søg og du vil finde ;-)
            http://www.espressobar.dk/forums/sho...onspumpe/page2
            Tak, kan se jeg ikke er den eneste der har haft den ide :-) Sonnes setup viser dog at det nok er for omfattende, så jeg tror jeg lever med larmen.
            Astoria CMA Compact CKXE, Rancilio Kryo 65 OD, Grohe Blue Pure, Swissmar Alpenröst

            Comment

            • Javauser
              Lysristet
              • Jan 2013
              • 116

              #7
              Oprindeligt indsendt af Yoshi Se indlæg
              Kender ikke din maskine, men det kan være svært at finde plads. En rotationspumpe fylder en del mere.

              Et alternativ kunne være at monterer en "membranregler" til dit nuværende setup. Ved ikke hvad den hedder på dansk. Membranregler er det tyske navn. Mekanismen i den er at en gummimembran absorberer nogle af vibrationerne. Dermed bliver trykket mere stabilt og det mindsker larmen.
              Ja, det var jeg ikke klar over, men fulgte Jack's link, og kan se at den ide er dømt ude for mit vedkommende. Vil prøve at undersøge den membranregler, lyder som en god mellemvej :-)
              Astoria CMA Compact CKXE, Rancilio Kryo 65 OD, Grohe Blue Pure, Swissmar Alpenröst

              Comment

              • Yoshi
                Lysristet
                • Jul 2018
                • 146

                #8
                Oprindeligt indsendt af Javauser Se indlæg
                Ja, det var jeg ikke klar over, men fulgte Jack's link, og kan se at den ide er dømt ude for mit vedkommende. Vil prøve at undersøge den membranregler, lyder som en god mellemvej :-)
                Quickmill har en membranregler som er ganske fin https://www.quickmill.at/shop/quickm...rationsventil/

                Comment

                Working...
                X