Jeg elsker min Puqpress

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kvaksalver
    Stamgæst
    • Jul 2012
    • 802

    Jeg elsker min Puqpress

    Så er det sagt!

    Jeg troede måske, at jeg ville synes at noget af håndværket ville gå tabt, eller at jeg ville savne at nusse om processen, men: Hvis jeg aldrig skal røre en tamper igen, ville det ikke røre mig spor...

    Er der andre herinde, der har den på bordet?
    Bezzera Strega
    Nuova Simonelli MDJ | Mythos knive
  • Alexpid
    Coffeeholic
    • Jan 2016
    • 1496

    #2
    Har fuldstændig samme oplevelse! Savner overhovedet ikke at stå med smertende håndled og håbe på at have tampet lige og med ens tryk hver gang. Især når der er gæster eller til events er den guld værd

    Sendt fra min SM-G973F med Tapatalk
    Selvstændig hos Alex Kaffe.
    Udelukkende på eBar som privatperson

    Comment

    • kidcaffeine
      Espresso
      • Sep 2016
      • 585

      #3
      Jeg har altid været lidt betaget af ideen, men har aldrig prøvet den

      Egentlig synes jeg jo den er voldsomt overkill til hjemmebrug... men... det er der jo så mange ting der er, hvor man allerede har krydset grænsen og opdaget, at man ikke kan gå tilbage
      Espresso: La Marzocco Linea Mini (modded med restrictor, preinfusion og kosmetiske opgraderinger fra Pantechnicon og Artpresso)
      Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Lagom P64 SSP
      Sort: V60, Aeropress, Chemex, Stempel - I prioriteret rækkefølge

      Comment

      • KristianK
        Administrator
        • Aug 2009
        • 4365

        #4
        Oprindeligt indsendt af Kvaksalver Se indlæg
        Så er det sagt!

        Jeg troede måske, at jeg ville synes at noget af håndværket ville gå tabt, eller at jeg ville savne at nusse om processen, men: Hvis jeg aldrig skal røre en tamper igen, ville det ikke røre mig spor...

        Er der andre herinde, der har den på bordet?
        Lidt ligesom, når man får sin første bil med automatgear ikke
        KristianK
        En del af EspressoBar


        Følg mig meget gerne på
        https://instagram.com/kristianskaffe.dk
        https://www.facebook.com/Kristianskaffe.dk/

        Hjemmeside
        www.kristianskaffe.dk og www.lejenbarista.dk

        Comment

        • Lav
          Coffeeholic
          • Dec 2014
          • 1213

          #5
          Oprindeligt indsendt af Kvaksalver Se indlæg
          Så er det sagt!

          Jeg troede måske, at jeg ville synes at noget af håndværket ville gå tabt, eller at jeg ville savne at nusse om processen, men: Hvis jeg aldrig skal røre en tamper igen, ville det ikke røre mig spor...

          Er der andre herinde, der har den på bordet?
          Jeg ser heller ikke tilbage igen og vedligeholdelsen er minimal - dejlig luksus i hverdagen og endnu en usikkerhed taget ud af processen [emoji4]


          Sent from my iPhone using Tapatalk
          Venligste hilsner, Steffen

          Arbejde: Aillio Europe + KaffeRist.dk

          Espro: LM Linea Mini, Decent DE1PRO+, La Pavoni Stradivari STH​, MK PEAK, Lido E-T
          Sort:
          Chemex 6-cup Kone, Kalita 185/155, AeroPress, V60 02, Fellow Stagg EKG, Bruer ColdBrew, WW EG-1, MK K501, Wilfa Uniform SSP
          Rister: 2x
          Aillio Bullet R1 v.2, Draminski TwistGrain moisture meter
          Udstyr: PUQpress, Atago Pal-Coffee BX/TDS, Acaia Lunar + Pearl S, SKALE2, Brewista Smart Sc, BWT Bestmax Premium, KRUVE Sifter

          Comment

          • kidcaffeine
            Espresso
            • Sep 2016
            • 585

            #6
            Jeg så på et tidspunkt en video med James Hoffmann (tror jeg det var), hvor pucken blev ved med at falde ud af portafilteret, når han vendte det på hovedet. Han snakkede lidt om, hvordan han måske manglede at fintune sin Puqpress, eller om det var noget generelt ved maskinen.

            Dem af jer, som bruger den dagligt. Er det Q1 eller Q2 i har, og har i oplevet noget a la ovenstående?
            Espresso: La Marzocco Linea Mini (modded med restrictor, preinfusion og kosmetiske opgraderinger fra Pantechnicon og Artpresso)
            Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Lagom P64 SSP
            Sort: V60, Aeropress, Chemex, Stempel - I prioriteret rækkefølge

            Comment

            • Lav
              Coffeeholic
              • Dec 2014
              • 1213

              #7
              Hvis Q1 er den der fandtes for to år siden er det den jeg har.
              Jeg gar aldrig oplevet at pukken er faldet ud - men har nu heller ikke vendt PF på hovedet. Jeg kører kun med bundløse PF’er med VST kurve uden rynker. De har ret lodrette (cylindriske) sider og stemplets diameter i PUQPress er tilpasset de kurve. Den tamper to gange hurtigt efter hinanden og er indstillet til 15kg.
              Har heller ikke oplevet edge channeling.
              Så tænker at Hofmann’s oplevelser har været med IMS kurve der er en anelse koniske eller almindelige kurve der heller ikke er helt cylindriske?


              Sent from my iPhone using Tapatalk
              Venligste hilsner, Steffen

              Arbejde: Aillio Europe + KaffeRist.dk

              Espro: LM Linea Mini, Decent DE1PRO+, La Pavoni Stradivari STH​, MK PEAK, Lido E-T
              Sort:
              Chemex 6-cup Kone, Kalita 185/155, AeroPress, V60 02, Fellow Stagg EKG, Bruer ColdBrew, WW EG-1, MK K501, Wilfa Uniform SSP
              Rister: 2x
              Aillio Bullet R1 v.2, Draminski TwistGrain moisture meter
              Udstyr: PUQpress, Atago Pal-Coffee BX/TDS, Acaia Lunar + Pearl S, SKALE2, Brewista Smart Sc, BWT Bestmax Premium, KRUVE Sifter

              Comment

              • RasmusDJ
                Stamgæst
                • Mar 2012
                • 950

                #8
                Jeg kunne virkelig også godt tænke mig en, men de fåes ikke til en Elektra 49mm kurv endnu :/
                //Rasmus Bonnesen

                Comment

                • Joe_Black
                  Coffeeholic
                  • Feb 2012
                  • 1424

                  #9
                  Oprindeligt indsendt af kidcaffeine Se indlæg
                  Jeg så på et tidspunkt en video med James Hoffmann (tror jeg det var), hvor pucken blev ved med at falde ud af portafilteret, når han vendte det på hovedet. Han snakkede lidt om, hvordan han måske manglede at fintune sin Puqpress, eller om det var noget generelt ved maskinen.

                  Dem af jer, som bruger den dagligt. Er det Q1 eller Q2 i har, og har i oplevet noget a la ovenstående?
                  Kender ikke Q1, jeg har lige købt en Q2 og læste manualen (ok en gang skal vel være den første) der står at hvis man har problemer med at pucken falder ud skal man indstille den til "slow press" 0,8 sekunder langsommere, og så skulle proplemet være løst. Jeg har skrå sider i bunden af min kurv, og den holder fint på pucken, på den anden side har jeg ingen grund til at vende den på hovedet mere.

                  Et mega plus er at den minimerer svineriet voldsomt :-)
                  Wega MiniNova
                  Mahlkönig K30
                  Moccamaster
                  Santos #4
                  AeroPress
                  Bodum Vakuum Brygger

                  Comment

                  Working...
                  X