Side 4 af 5 FørsteFørste ... 2345 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 40 af 42

Emne: Kickstarter - Fellow Ode 64 mm brew grinder

Master Brewer
    Registreringsdato
    Apr 2011

Kickstarter - Fellow Ode 64 mm brew grinder

Listeprisen er nu $220 for en coated kniv altså 1400kr men du får jo ikke 100% den kurs hos banken, oveni skal der betales told (typisk 2-5%, afhængig af hvad den pågældende medarbejder syntes det er), moms og dummebøde ender du i ca. 2000kr. Hvilket er den medium pris jeg nævnte og for de normal coatede knive (redspeed, Tin og Silver Knight), ikke de special coated han engang har haft.

Lidteprisen for Ek43 er $550 hvilket er lidt under hvad de kan fås til i Tyskland, men med told, moms så ender de med at blive drastisk dyrere.

Med de priser vil jeg til enhver tid købe i EU, det er garantien værd. Altså medmindre du krydser på Post Nord ikke bemærker det og dermed slipper med 1400kr.
    Senest redigeret af malling : 3 uger siden kl. 10:40
    A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso

Master Brewer
    Registreringsdato
    Apr 2011
    Der er flere der nu skriver de ikke kan få SSP installeret i deres Ode, der spekuleres i det skyldtes designet omk. den ikke bevægende kniv og tolerancen i produktionen.

3. De følgende brugere har takket malling for denne post:

Sonder (3 uger siden)

Master Brewer Jack's avatar
    Registreringsdato
    Feb 2016
    Sted
    Aalborg / Kwun Tong
    Citer Oprindeligt indsendt af malling Se indlæg
    Der er flere der nu skriver de ikke kan få SSP installeret i deres Ode, der spekuleres i det skyldtes designet omk. den ikke bevægende kniv og tolerancen i produktionen.
    De skal vist bare monteres rigtig ;-)

bottom burr is the rotational burr. That one mounts onto the auger. The non moving burr is the top burr.

Navn:  37385_img_20200914_151503_hb9480DZ.jpg
Visninger: 153
Størrelse:  45,9 KB
    Senest redigeret af Jack : 3 uger siden kl. 17:59
    Pictures (or it didn't happen)

Master Brewer
    Registreringsdato
    Apr 2011

Kickstarter - Fellow Ode 64 mm brew grinder

Så de har grundlæggende kopieret EK design hvor den ydre kniv er den roterende. Sådan ville jeg efter flere års erfaring med nævnte aldrig designe en kværn, det giver en lang aksel der hænger ude i luften med knivene dinglende/påmonteret for enden og hvor jævnlig rengøring og smøring bliver essentiel for at holde den ordentligt aligned. Titus har vendt det om af god grund, men så kan man slibe aligne huset på samme måde med Ode, hvilket med 100% sandsynlighed er nødvendigt.

Det gør nul forskel om du placere dem forkert i forhold til om du kan påmontere dem, de er samme størrelse (+/- Tolerance) og skruehullerne er placeret præcis samme sted med alle de SSP knive jeg har set. Hvis du kan placere den ene og ikke den anden skyldtes det tolerancer der kan være knivene imellem og næppe om du placere dem modsat.
    Senest redigeret af malling : 3 uger siden kl. 19:32

Lysristet
    Registreringsdato
    Mar 2017
    Sted
    Aalborg SV
    Er den på lager nogen steder i 220V udgave eller må vi vente til november? ��

Registreringsdato
    Feb 2016
    Sted
    Aalborg / Kwun Tong
    Citer Oprindeligt indsendt af Sonder Se indlæg

rimlig sikker på det er generelt, coffeehit er normalt hurtig med nyt
    Senest redigeret af Jack : 3 uger siden kl. 00:00

8. De følgende brugere har takket Jack for denne post:

Sonder (3 uger siden)

Master Brewer
    Registreringsdato
    Apr 2011
    Citer Oprindeligt indsendt af Sonder Se indlæg
    Du skal vente til november tidligst

Grøn bønne
    Registreringsdato
    Sep 2020
    Og udover november giver det måske mening at vente til endnu senere? De første kickstarters melder rimeligt konsekvent om to fejl - først, Ode virker til at lave en ret markant lavfrekvent lyd, når den ikke er i brug (idle-tilstand). Dernæst melder en del (men ikke alle) om static-issues. Om det skyldes at det er en helt ny kværn der ikke har været meget i brug, eller om dens anti-static design og 'grinds knocker' ikke virker helt efter hensigten, det kan jeg ikke sige..

Fellow har meldt tilbage, at de forsøger at løse disse fejl, men så vidt jeg har forstået fra EspressoGear (hvorfra jeg har forudbestilt min Ode) er den sending af første Odes der når til Europa allerede på vej. Så hvis en stor del af de første backere oplever problemer, vil det måske også præge de første til salg her i Europa?

Ps. håber virkelig skift af knive til SSP går nemt (som de første backere meldte om), eftersom jeg var hurtig at snuppe Davids til salg på DBA!

11. De følgende 2 brugere siger tak til JacquesCousteaudian for denne post:

Jack (3 uger siden),Sonder (3 uger siden)

Registreringsdato
    Feb 2016
    Sted
    Aalborg / Kwun Tong
    Canadian guy laver sin første review

13. De følgende brugere har takket Jack for denne post:

Sinobi (1 uge siden)

Master Brewer
    Registreringsdato
    Apr 2011
    Fellow har for øvrigt bekræftet at man på stående fod ikke kan benytte SSP brew burrs da de er ca. 1mm for store

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •