Kickstarter - Fellow Ode 64 mm brew grinder

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Jack
    Master Brewer
    • Feb 2016
    • 2575

    #61
    Oprindeligt indsendt af malling Se indlæg
    Som sagt de nyeste er med v.1.1 knive og de kan kværne 100 mikron finere, det burde med andre ord betyde man ikke burde rende ind i problemer med ikke at kunne kværne fint nok.
    Lidt på skrift fra Fellow selv (mail svar)

    Click image for larger version

Name:	YVvmEko.jpg
Views:	1
Size:	33,4 KB
ID:	232000

    Kilde https://imgur.com/gallery/g9FUhTT
    Pictures (or it didn't happen)

    Comment

    • malling
      Master Brewer
      • Apr 2011
      • 4545

      #62
      Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
      Lidt på skrift fra Fellow selv (mail svar)

      [ATTACH=CONFIG]16026[/ATTACH]

      Kilde https://imgur.com/gallery/g9FUhTT
      Det er mig bekendt og ud fra hvad jeg har hørt nogle helt nye designed knive... det som folk snakker om vedr. vers. 1.1 er blot at de originale er modificeret således at de kværner en smule finere (100 mikron red). Det er formentligt gjort som en midlertidig løsning indtil de nye knive er på plads for at tilgodese forbrugernes ønsker. Med andre ord har man lidt gjort det som SSP gjorde med deres 64mm brew efter ønsker om bedre at kunne kværne til espresso.
      A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


      Comment

      • malling
        Master Brewer
        • Apr 2011
        • 4545

        #63
        Kickstarter - Fellow Ode 64 mm brew grinder

        Har fået sat SSP knive i, de kunne lige præcis komme i og det er tydeligt de går til grænsen, da knivholderen bliver betragtelig svære at få i og ud, så smøring er afgørende ellers får man ikke den ud igen uden ud pille hopperen af først, hvorefter man så skubbe knivene ud fra den indvendige side. Har ikke fået smagt bryg endnu, men fremstår meget ensartet.

        Lyden forandre sig drastisk, til en mere high pitch lyd når der kværnes, fra en mere brummene. Indstillingen ligger nok på ca. 6 og man bør nok undlade at gå væsentligt finere end 5.
        Last edited by malling; 23. April 2021, 21:30.
        A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


        Comment

        • Jack
          Master Brewer
          • Feb 2016
          • 2575

          #64
          Oprindeligt indsendt af malling Se indlæg
          Har fået sat SSP knive i, de kunne lige præcis komme i og det er tydeligt de går til grænsen, da knivholderen bliver betragtelig svære at få i og ud, så smøring er afgørende ellers får man ikke den ud igen uden ud pille hopperen af først, hvorefter man så skubbe knivene ud fra den indvendige side. Har ikke fået smagt bryg endnu, men fremstår meget ensartet.

          Lyden forandre sig drastisk, til en mere high pitch lyd når der kværnes, fra en mere brummene. Indstillingen ligger nok på ca. 6 og man bør nok undlade at gå væsentligt finere end 5.
          Lækkert håber du melder lidt indstillinger ud til div bryg typer når knivende engang er kørt til
          Last edited by Jack; 23. April 2021, 21:40.
          Pictures (or it didn't happen)

          Comment

          • malling
            Master Brewer
            • Apr 2011
            • 4545

            #65
            Kickstarter - Fellow Ode 64 mm brew grinder

            Indtil videre så virker det til at Aeropress med en ca. 4min steep (ca. 5min total) ligger omk. 5 (+/- 1 hak) med en bryg der til forveksling minder om den nedestående vedlagte video , som har været min to go metode de sidste hvertfald plus 5år.



            V60 Hoffman/Rao mfl. metode ligger omk. 6 (+/- 2 hakker) med en ca. 3min brygtid.


            April brygmetode på April brygger ligger +7

            Hvorvidt smagen er forbedret kan nok disktutere, men det tillader nogle andre og mere normale vestlige måder at ekstrahere/brygge på.
            A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


            Comment

            • Jack
              Master Brewer
              • Feb 2016
              • 2575

              #66
              Nu dukkede den nye v 1.1 op på espressogear

              Er det noget man har fokus på hos de danske forhandlere? de fortæller i hvert fald intet

              UPGRADED V1.1
              After release of the ode grinder during fall of 2020, a new release is now in stock.
              Some fixes and a better burr set is now standard. This allows the grinder to grind 100 microns finer and with better consistency.
              At Espresso Gear you will find fine coffee equipment like espresso machines, coffee makers, brewers, coffee cups and much more from International brands. Shipped fast and at resonable rates. For the love of great taste. Welcome to a new design experience!
              Pictures (or it didn't happen)

              Comment

              • Jack
                Master Brewer
                • Feb 2016
                • 2575

                #67
                Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
                Nu dukkede den nye v 1.1 op på espressogear

                Er det noget man har fokus på hos de danske forhandlere? de fortæller i hvert fald intet

                UPGRADED V1.1
                After release of the ode grinder during fall of 2020, a new release is now in stock.
                Some fixes and a better burr set is now standard. This allows the grinder to grind 100 microns finer and with better consistency.
                https://www.espressogear.com/products/ode-brew-grinder
                Men mærkeligt, siden skifter hvor der ikke står noget om v1.1?

                sådan ser siden ud, m/ v.1.1

                Click image for larger version

Name:	fellow ode v1.1 espressogear.jpg
Views:	1
Size:	33,7 KB
ID:	232027
                Pictures (or it didn't happen)

                Comment

                • malling
                  Master Brewer
                  • Apr 2011
                  • 4545

                  #68
                  Kickstarter - Fellow Ode 64 mm brew grinder

                  Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
                  Men mærkeligt, siden skifter hvor der ikke står noget om v1.1?

                  sådan ser siden ud, m/ v.1.1

                  [ATTACH=CONFIG]16155[/ATTACH]
                  1.1 er blevet standard…. der er nok ikke 1.0 længere. Fellow er i gang med at udvikle nye knive det har de selv bekræftet, men kan ikke sige noget om hvornår de kommer, men målet er at de skal kværne en del finere og mere ensartet.

                  Jeg gætter allerede nu på, at det formentligt vil resultere i en prisstigning. Interlocking knive er billige at producere og til at levere fine resultater. Flade er derimod knap så nemme til at få til at levere til filter, uden astronomiske priser til følge.

                  Generelt mener jeg stadig ikke koden er knække, når det kommer til machined, ingen af SSP machined er super fantastiske til filter, hvertfald ikke hvis man sammenligner med Ditting Cast og pre. 2015 EK coffee burrs. Det bliver altid lidt klart, men også sådan lidt flat og uinteressant og mangler den nuancerigdom og sødme som de to knive levere. SSP udgave af pre 2015 når heller ikke helt derpå.
                  Last edited by malling; 19. June 2021, 11:06.
                  A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


                  Comment

                  • Jack
                    Master Brewer
                    • Feb 2016
                    • 2575

                    #69
                    Oprindeligt indsendt af malling Se indlæg
                    1.1 er blevet standard…. der er nok ikke 1.0 længere. Fellow er i gang med at udvikle nye knive det har de selv bekræftet, men kan ikke sige noget om hvornår de kommer, men målet er at de skal kværne en del finere og mere ensartet.
                    .
                    Men hvordan kan man være sikker på man får nyeste V1.1 udgave af Ode?
                    jeg er klar til at bestille, men det skal være den nye udgave, ellers ikke

                    Kaffemekkas udgave er mærket med

                    EAN/UPC/GTIN 0850014962180
                    MPN/SKU D1211MB-EU

                    Men hvad er nye og hvad er gamle mærket med ;-)
                    Pictures (or it didn't happen)

                    Comment

                    • Jack
                      Master Brewer
                      • Feb 2016
                      • 2575

                      #70
                      Oprindeligt indsendt af malling Se indlæg
                      1.1 er blevet standard…. der er nok ikke 1.0 længere. Fellow er i gang med at udvikle nye knive det har de selv bekræftet, men kan ikke sige noget om hvornår de kommer, men målet er at de skal kværne en del finere og mere ensartet.
                      Har lige fået svar for dansk en forhandler

                      citat..
                      Hej det er 1.0 versionen, vi har valgt ikke at føre 1.1 indtil videre da de fleste ikke ønsker den og de fleste test også viser at 1.0 er bedre. Så venter på 1.2 versionen til Dec.

                      ------------

                      Kunne lyder til der er et stort buffer lager af v1.0 som de vil af med først
                      Last edited by Jack; 19. June 2021, 20:31.
                      Pictures (or it didn't happen)

                      Comment

                      • malling
                        Master Brewer
                        • Apr 2011
                        • 4545

                        #71
                        Kickstarter - Fellow Ode 64 mm brew grinder

                        Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
                        Men hvordan kan man være sikker på man får nyeste V1.1 udgave af Ode?
                        jeg er klar til at bestille, men det skal være den nye udgave, ellers ikke

                        Kaffemekkas udgave er mærket med

                        EAN/UPC/GTIN0850014962180
                        MPN/SKUD1211MB-EU

                        Men hvad er nye og hvad er gamle mærket med ;-)
                        Alle kværne produceret i år er 1.1. Så hvis nogle forhandlere føre 1.0 så er det fordi de har et restlager fra sidste år.

                        1.0 er ikke bedre end 1.1 det er hvertfald ikke sandt og har intet hørt fra nogle der skulle indikere noget sådan. Men hvad man ikke gør for at komme af med sit lager.
                        A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


                        Comment

                        • Jack
                          Master Brewer
                          • Feb 2016
                          • 2575

                          #72
                          Oprindeligt indsendt af malling Se indlæg
                          Alle kværne produceret i år er 1.1. Så hvis nogle forhandlere føre 1.0 så er det fordi de har et restlager fra sidste år.

                          1.0 er ikke bedre end 1.1 det er hvertfald ikke sandt og har intet hørt fra nogle der skulle indikere noget sådan. Men hvad man ikke gør for at komme af med sit lager.
                          Det er nok importøren som er angivet her, der har købt stort ind? https://fellowproducts.com/pages/int...onal-retailers
                          tænker v1.0 forklare det pris fald der har været i år

                          Men kikker man hos den tyske på Fellows liste så er det V1.1 de sælger, som også har "Motor power: 150W" i stedet for 140W :-)
                          Fellow Ode Brew coffee grinder ♥ Precise grinding result & design eye-catcher ✓ 64 mm steel disk grinder ✓ Free shipping in 1 day ► Order now!


                          men nummerne er de samme
                          Manufacturer's ref. no .: D1211MB-EU
                          EAN: 850014962180
                          Last edited by Jack; 19. June 2021, 21:13.
                          Pictures (or it didn't happen)

                          Comment

                          • aammat
                            Lysristet
                            • Feb 2016
                            • 64

                            #73
                            Da jeg valgte at skulle have en ode fellow grinder skrev jeg, som tidligere skrevet, til en dansk forhandler og de havde kun 1.0.
                            Svensk forhandler skrev at de havde dem på vej hjem og bad mig skrive 1.1 knive i noten i min bestilling, dette udfra at de havde 1.0 på lager..
                            Om 1.1 er bedre er nok mere om personlig præferencer i forhold til byggestil, jeg kom fra en lido 2 og er stadigvæk i gang med at lærer den at kende.
                            Men elsker designet og det lille footprint, så det er nok en keeper.. [emoji4]

                            Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk
                            Last edited by aammat; 19. June 2021, 21:19.

                            Comment

                            • Jack
                              Master Brewer
                              • Feb 2016
                              • 2575

                              #74
                              Min OCD magter ikke en V1.0 når der findes v1.1, så tyskerne løb desværre med salget, ville hellere støtte dansk,
                              håber de 100 microns den kværner finere er nok, så man slipper for at opgraderer til SSP
                              Pictures (or it didn't happen)

                              Comment

                              • aammat
                                Lysristet
                                • Feb 2016
                                • 64

                                #75
                                @jack, vil du så bruge en ode fellow grinder til filter og din niche kun til espresso...?

                                Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk

                                Comment

                                Working...
                                X