Jura X6, X8 - erfaringer?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • jneble
    Lysristet
    • Jun 2016
    • 73

    Jura X6, X8 - erfaringer?

    Hej alle,

    Vi skal have ny kontormaskine som skal lave cirka 8 kg kaffe per måned. På min kandidatliste er Jura X6 og X8 med fast vand, fast afløb og mælkekøleskab.

    Er det nogle som har erfaringer med disse som er relevante for beslutningen?
    Hvis i har erfaring med én af maskinerne så er jeg meget interesseret i:
    • Hvor ofte skal de serviceres og hvad koster dette?
    • Hvor mange penge bruger man på rengøringstabletter, etc.? og hvor meget tid bruger man på dette?
    • Hvor længe skal jeg forvente at maskinen lever?



    Tak,
  • KristianK
    Administrator
    • Aug 2009
    • 4365

    #2
    Oprindeligt indsendt af jneble Se indlæg
    Hej alle,

    Vi skal have ny kontormaskine som skal lave cirka 8 kg kaffe per måned. På min kandidatliste er Jura X6 og X8 med fast vand, fast afløb og mælkekøleskab.

    Er det nogle som har erfaringer med disse som er relevante for beslutningen?
    Hvis i har erfaring med én af maskinerne så er jeg meget interesseret i:
    • Hvor ofte skal de serviceres og hvad koster dette?
    • Hvor mange penge bruger man på rengøringstabletter, etc.? og hvor meget tid bruger man på dette?
    • Hvor længe skal jeg forvente at maskinen lever?



    Tak,
    Tror ikke du vil finde mange, der ikke vil anbefale Jura.
    Jura har et godt ry og rygte, men det er der også mange andre der har.
    Flere af vores kunder har eller har haft Jura og alle har været glade, på nær 1 kunde, som fik en mandagsmodel af en X8, som forhandleren vist endte med at bytte helt, for den levede sit eget liv. Kaffen fra den var god dog og var den helt store model med koldt vand med brus og meget andet.

    Alle producenter af de fuldautomastiske maskiner, ved at et stort krav fra kunderne er lav vedligeholdelse, så det vil i det daglige nok ikke kræve meget andet end en tablet, men forvent at det kræver noget vedligehold/rengøring af køre med frisk mælk, da dette skal renses. Her har de forskellige maskiner jo forskellige programmer og så er det meget forskelligt efter hvad du vælger. Der er nok forskel på rutinerne, om du har et fast køleskab stående på siden, eller blot stikker en slange i en mælkekarton, som står på bordet ved siden af.

    Vi har netop opsat en Schaerer, hvor producenten fortæller at den kan køre 2-7 dage uden manuel rens af mælkesystemet, alt efter brug. Vi har ikke erfaringsdata på det endnu, men det bliver spændende at se, om det holder i virkeligheden.

    Service, skal du forvente selv at stå for løbende og et serviceabonnement giver dig adgang til telefonisk hjælp og serviceudkald uden beregning typisk, men kun 1-2 vedligeholdelses-servicebesøg om året. Det er vores erfaring med de fleste spillere på markedet.
    Det kan koste alt fra 300-1000 kr. om måneden (sikkert mere) alt efter modeller.

    Servicerens mv. er vel 500-1000 om året max., måske mindre.

    Som sagt, er der mange måder at skrue det sammen på, så det kan helt sikkert se meget anderledes ud end ovenstående. Måske andre har mere hands-on erfaring?
    KristianK
    En del af EspressoBar


    Følg mig meget gerne på
    https://instagram.com/kristianskaffe.dk
    https://www.facebook.com/Kristianskaffe.dk/

    Hjemmeside
    www.kristianskaffe.dk og www.lejenbarista.dk

    Comment

    • jneble
      Lysristet
      • Jun 2016
      • 73

      #3
      Hej Kristian,
      Tak for et grundigt svar!
      Har du noget bud på hvor lang levetid man skal forvente af Jura maskinerne?
      /Jneble

      Comment

      • KristianK
        Administrator
        • Aug 2009
        • 4365

        #4
        Oprindeligt indsendt af jneble Se indlæg
        Hej Kristian,
        Tak for et grundigt svar!
        Har du noget bud på hvor lang levetid man skal forvente af Jura maskinerne?
        /Jneble
        Hej igen,

        Næh, ikke noget reelt bud, men tænker at alt jo kan skiftes, så 5-10 år er vel ikke utænkeligt.

        Men der er nok forskel på, om man servicerer og vedligeholder løbende eller laver en "set & forget"

        Ellers giv Jura et kald. De har også flere forhandlere landet rundt.

        Sendt fra min SM-N975F med Tapatalk
        KristianK
        En del af EspressoBar


        Følg mig meget gerne på
        https://instagram.com/kristianskaffe.dk
        https://www.facebook.com/Kristianskaffe.dk/

        Hjemmeside
        www.kristianskaffe.dk og www.lejenbarista.dk

        Comment

        • jneble
          Lysristet
          • Jun 2016
          • 73

          #5
          Takker :-)

          Comment

          Working...
          X