Bodum Bistro Barista (Acaia Pearl knock off)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Jack
    Master Brewer
    • Feb 2016
    • 2575

    Bodum Bistro Barista (Acaia Pearl knock off)

    Bodum Bistro Barista, ny vægt fra Bodum (oprettet på PR. d. 6. juni 2019)

    Prisen ser fin ud, nogen som har testet den?

    Click image for larger version

Name:	bodum-bistro-barista-kaffevaegt-sort.jpg
Views:	1
Size:	41,3 KB
ID:	238446




    Rigtig Kaffe skriver om timeren "Slutteligt er kaffevægten udstyret med indbygget timer, hvilket betyder, at den blinker efter 4 minutter. Dette er en stor hjælp, når der skal holdes styr på, hvor længe din kaffe har trukket. "
    hvordan den så end virker
    Last edited by Jack; 9. October 2019, 22:06.
    Pictures (or it didn't happen)
  • kidcaffeine
    Espresso
    • Sep 2016
    • 585

    #2
    Prisen er da i hvert fald særdeles konkurrencedygtig! Bliver interessant at høre nogle hands-on erfaringer, når den begynder at lande hos folk.

    Håber dog også, at den bliver lanceret i flere farvekombinationer. Den der er ikke lige mig
    Espresso: La Marzocco Linea Mini (modded med restrictor, preinfusion og kosmetiske opgraderinger fra Pantechnicon og Artpresso)
    Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Lagom P64 SSP
    Sort: V60, Aeropress, Chemex, Stempel - I prioriteret rækkefølge

    Comment

    • Jack
      Master Brewer
      • Feb 2016
      • 2575

      #3
      Det ser ud til på æsken den også kommer i hvid

      Der er lys i displayet,
      Timeren startes som alm start stop, med touch og blinker en enkelt gang efter 30 sek og igen en enkelt gang ved 4 minutter ved lyset i displayet slukker og tænder en enkelt gang

      Her er et par nær billeder



      Last edited by Jack; 10. October 2019, 17:28.
      Pictures (or it didn't happen)

      Comment

      • Jack
        Master Brewer
        • Feb 2016
        • 2575

        #4
        Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	1
Size:	103,5 KB
ID:	231376

        Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	1
Size:	25,8 KB
ID:	231377 Click image for larger version

Name:	3.jpg
Views:	1
Size:	27,8 KB
ID:	231378 Click image for larger version

Name:	4.jpg
Views:	1
Size:	51,8 KB
ID:	231379
        Pictures (or it didn't happen)

        Comment

        • summer
          Coffeeholic
          • Jun 2011
          • 1407

          #5
          Kan man tage den røde plasticflade af..?

          Comment

          • Jack
            Master Brewer
            • Feb 2016
            • 2575

            #6
            Oprindeligt indsendt af summer Se indlæg
            Kan man tage den røde plasticflade af..?
            Det kan man godt, Manualen giver dog ikke særligt meget mening, da der ikke kan oplades batterier imens de siden i vægten (ingen lade stik)
            Syntes også der er flere ubetydelige små fejl i manualen, som tyder på copy N past fra andre produkter

            Men hvem læser da også de manualer

            Click image for larger version

Name:	IMG_9033.jpg
Views:	1
Size:	152,6 KB
ID:	231381 Click image for larger version

Name:	IMG_9032.jpg
Views:	1
Size:	134,2 KB
ID:	231380
            Last edited by Jack; 11. October 2019, 00:41.
            Pictures (or it didn't happen)

            Comment

            • Muenster
              Lysristet
              • May 2019
              • 110

              #7
              Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
              Det kan man godt, Manualen giver dog ikke særligt meget mening, da der ikke kan oplades batterier imens de siden i vægten (ingen lade stik)
              Syntes også der er flere ubetydelige små fejl i manualen, som tyder på copy N past fra andre produkter

              Men hvem læser da også de manualer

              [ATTACH=CONFIG]14590[/ATTACH]
              Jeg kan godt lide, at "vægten" er oversat til "skalaen". Det er vist auto-translate brugt af en, der ikke kan tale dansk. Det minder mig om en Peugeot 205, min mor havde, da jeg var lille. I instruktionsbogen var speederen konsekvent omtalt som acceleratoren. I kapitlet om tagbagebærer stod: "Signaler højt læs". Under gode råd om økonomisk kørsel stod: "Hold cirkulationen flydende". Og svære ord som f.eks. "pausevisker" var blot udeladt, og der var et tomt rum. De havde nok regnet med at slå det op og vende tilbage.
              Med venlig hilsen
              Henrik M., Esbjerg
              Nuova Simonelli Oscar II og Musica
              Eureka Mignon Specialita

              Comment

              • LurifaX
                Grøn bønne
                • Jul 2013
                • 25

                #8
                Nogen der har prøvet sig med denne vægt? Er den præcis nok nede ved lavere vægte - fx til at afveje 18 gram kaffe? Og hvad med opdateringshastigheden når man hælder, kan den følge med der?

                Comment

                • Jack
                  Master Brewer
                  • Feb 2016
                  • 2575

                  #9
                  Oprindeligt indsendt af LurifaX Se indlæg
                  Nogen der har prøvet sig med denne vægt? Er den præcis nok nede ved lavere vægte - fx til at afveje 18 gram kaffe? Og hvad med opdateringshastigheden når man hælder, kan den følge med der?
                  Ja, efter som det er min der er på billederne

                  nøjagtig i små dose vil jeg ikke sige, tænk på den som køkkenvægt, den virker også fin som pour over vægt med timer, dog kan touch til nulstil og start af timer godt være træls, helt som på grænse køkkenvægte, men til 200 kr finder man nok ikke noget bedre
                  Pictures (or it didn't happen)

                  Comment

                  • malling
                    Master Brewer
                    • Apr 2011
                    • 4545

                    #10
                    Bodum Bistro Barista (Acaia Pearl knock off)

                    Der er ikke mange kaffevægte der er super nøjagtige, de fleste stiger unøjagtigheden med vægten.

                    I det mindste er Bodum da tætter på dens reelle værdi, det er mere end man kan sige om mange af de konkurrerende vægte, hvoraf flere er besynderligt prissat, f.eks. giver det jo slet ikke mening at en plastik vægt kan koste flere tusinde kr. når indmaden er basal dele der findes i mange også væsentligt billigere vægte.

                    For mig skal design til en hvis udstrækning følge funktion, men der er simpelthen nogle vægte der helt eklatant har fejlet. En multi knap er og bliver bare en håbløs ide især når den har svært ved at reagere på våde fingre eller fingre i en handske og et display der lyser i et næsten identisk farve som display og farve på vægten er helt utroligt dårligt design beslutning.

                    Men det ser godt ud på instagram og i et minimalistisk/moderne køkken design det må jeg da indrømme, selvom der nogle gange går lige lovlig meget wanna be apple copy cat over det.

                    Men Bodum har da Bodum gjort Acaia designet, der skal bare være noget rødt og gerne rundt på deres produkter.
                    Last edited by malling; 16. April 2020, 23:24.
                    A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


                    Comment

                    • texas
                      Lysristet
                      • Jun 2019
                      • 98

                      #11
                      Jeg "stjæler" lige denne tråd.

                      Jeg har netop bestilt sådan en Bodum 200 kr vægt. Det var nok en lidt hurtig beslutning, for jeg havde egentligt forestillet mig, at den kunne stå under portafilter (med en kop på). Nu har jeg lige læst (og set på billederne her i tråden), at den er 3 cm høj.

                      Skulle jeg heller købe en anden vægt, der gør det muligt at have kop + vægt under portafilter mens jeg brygger?

                      Jeg har en Vibiemme Domobar single boiler. Frihøjde ca 9 cm.

                      Problemet er måske også, at det passer mig rigtigt fint, at det er en investering på 200 kr - så I skal helst ikke komme med et alternativ til 900 kr.

                      Comment

                      • Jack
                        Master Brewer
                        • Feb 2016
                        • 2575

                        #12
                        Oprindeligt indsendt af texas Se indlæg
                        Jeg "stjæler" lige denne tråd.

                        Jeg har netop bestilt sådan en Bodum 200 kr vægt. Det var nok en lidt hurtig beslutning, for jeg havde egentligt forestillet mig, at den kunne stå under portafilter (med en kop på). Nu har jeg lige læst (og set på billederne her i tråden), at den er 3 cm høj.

                        Skulle jeg heller købe en anden vægt, der gør det muligt at have kop + vægt under portafilter mens jeg brygger?

                        Jeg har en Vibiemme Domobar single boiler. Frihøjde ca 9 cm.

                        Problemet er måske også, at det passer mig rigtigt fint, at det er en investering på 200 kr - så I skal helst ikke komme med et alternativ til 900 kr.
                        Det ultimative er også dyr "Acaia Lunar" til omking 2000,-
                        Eneste alternativ er nok kun Brewista Smartscale version 2.0 til 595,- https://holybean.dk/butik/kaffeudsty...0-kaffe-vaegt/
                        den er de fleste brugerne tilgengæld glade for
                        Pictures (or it didn't happen)

                        Comment

                        • malling
                          Master Brewer
                          • Apr 2011
                          • 4545

                          #13
                          Tror også decent har en, men udover de tre er det ellers kun kinavægte.
                          A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


                          Comment

                          • texas
                            Lysristet
                            • Jun 2019
                            • 98

                            #14
                            Jeg starter med min allerede bestilte Bodum vægt.

                            Så kan jeg jo føje en bedre vægt til min ønskeseddel, hvis jeg bliver helt vild med at veje bønner og espresso shot hele tiden.

                            Den Brewista til 600 er inden for det rimelige af hvad jeg vil bruge på den slags legetøj [emoji12]
                            Last edited by texas; 19. April 2020, 10:08.

                            Comment

                            • Jack
                              Master Brewer
                              • Feb 2016
                              • 2575

                              #15
                              Oprindeligt indsendt af texas Se indlæg
                              Jeg starter med min allerede bestilte Bodum vægt.

                              Så kan jeg jo føje en bedre vægt til min ønskeseddel, hvis jeg bliver helt vild med at veje bønner og espresso shot hele tiden.

                              Den Brewista til 600 er inden for det rimelige af hvad jeg vil bruge på den slags legetøj [emoji12]
                              Den auto timer som både Acaia Lunar og Brewista har syntes jeg er dejligt, timeren kan starte automatisk når første dråber lander i koppen,
                              den Bodum vægt er ok til filter kaffe og som køkkenvægt (til de penge), men ikke særlig handy til espresso
                              Pictures (or it didn't happen)

                              Comment

                              Working...
                              X