Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 15 af 15

Emne: Bodum Bistro Barista (Acaia Pearl knock off)

Lysristet
    Registreringsdato
    Jun 2019
    Jeg "stjæler" lige denne tråd.

Jeg har netop bestilt sådan en Bodum 200 kr vægt. Det var nok en lidt hurtig beslutning, for jeg havde egentligt forestillet mig, at den kunne stå under portafilter (med en kop på). Nu har jeg lige læst (og set på billederne her i tråden), at den er 3 cm høj.

Skulle jeg heller købe en anden vægt, der gør det muligt at have kop + vægt under portafilter mens jeg brygger?

Jeg har en Vibiemme Domobar single boiler. Frihøjde ca 9 cm.

Problemet er måske også, at det passer mig rigtigt fint, at det er en investering på 200 kr - så I skal helst ikke komme med et alternativ til 900 kr.

Master Brewer Jack's avatar
    Registreringsdato
    Feb 2016
    Sted
    Aalborg / Kwun Tong
    Citer Oprindeligt indsendt af texas Se indlæg
    Jeg "stjæler" lige denne tråd.

Jeg har netop bestilt sådan en Bodum 200 kr vægt. Det var nok en lidt hurtig beslutning, for jeg havde egentligt forestillet mig, at den kunne stå under portafilter (med en kop på). Nu har jeg lige læst (og set på billederne her i tråden), at den er 3 cm høj.

Skulle jeg heller købe en anden vægt, der gør det muligt at have kop + vægt under portafilter mens jeg brygger?

Jeg har en Vibiemme Domobar single boiler. Frihøjde ca 9 cm.

Problemet er måske også, at det passer mig rigtigt fint, at det er en investering på 200 kr - så I skal helst ikke komme med et alternativ til 900 kr.
    Det ultimative er også dyr "Acaia Lunar" til omking 2000,-
    Eneste alternativ er nok kun Brewista Smartscale version 2.0 til 595,- https://holybean.dk/butik/kaffeudsty...0-kaffe-vaegt/
    den er de fleste brugerne tilgengæld glade for
    Pictures (or it didn't happen)

Master Brewer
    Registreringsdato
    Apr 2011
    Tror også decent har en, men udover de tre er det ellers kun kinavægte.
    A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso

Lysristet
    Registreringsdato
    Jun 2019
    Jeg starter med min allerede bestilte Bodum vægt.

Så kan jeg jo føje en bedre vægt til min ønskeseddel, hvis jeg bliver helt vild med at veje bønner og espresso shot hele tiden.

Den Brewista til 600 er inden for det rimelige af hvad jeg vil bruge på den slags legetøj
    Senest redigeret af texas : 19. April 2020 kl. 10:08

Master Brewer Jack's avatar
    Registreringsdato
    Feb 2016
    Sted
    Aalborg / Kwun Tong
    Citer Oprindeligt indsendt af texas Se indlæg
    Jeg starter med min allerede bestilte Bodum vægt.

Så kan jeg jo føje en bedre vægt til min ønskeseddel, hvis jeg bliver helt vild med at veje bønner og espresso shot hele tiden.

Den Brewista til 600 er inden for det rimelige af hvad jeg vil bruge på den slags legetøj
    Den auto timer som både Acaia Lunar og Brewista har syntes jeg er dejligt, timeren kan starte automatisk når første dråber lander i koppen,
    den Bodum vægt er ok til filter kaffe og som køkkenvægt (til de penge), men ikke særlig handy til espresso
    Pictures (or it didn't happen)

Emneord for dette emne

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •