Lagom P64 Flat Burr Grinder (Single Dose)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Nicolaas
    Grøn bønne
    • Jan 2020
    • 4

    #61
    Til dem, der har modtaget en Lagom P64, brugte du den "duty-prepaid" leveringsmulighed (i EUR)? Inkluderede dette også dansk moms, eller skulle du betale det ovenpå?

    Undskyld hvis min dansk ikke er perfekt, jeg er ikke en indfødt taler

    Comment

    • kidcaffeine
      Espresso
      • Sep 2016
      • 585

      #62
      Jeg brugte duty prepaid, og det inkluderer alle omkostninger til levering i DK Så der skal ikke betales ekstra ved modtagelse
      Espresso: La Marzocco Linea Mini (modded med restrictor, preinfusion og kosmetiske opgraderinger fra Pantechnicon og Artpresso)
      Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Lagom P64 SSP
      Sort: V60, Aeropress, Chemex, Stempel - I prioriteret rækkefølge

      Comment

      • Nicolaas
        Grøn bønne
        • Jan 2020
        • 4

        #63
        Det er godt at høre, mange tak!

        Comment

        • lars d.
          Grøn bønne
          • Feb 2012
          • 43

          #64
          Lidt hands on erfaring med Lagom? Overvejer den eller Niche. Eller...?

          Comment

          • Jack
            Master Brewer
            • Feb 2016
            • 2575

            #65
            Forhandles nu af Prima Coffee https://prima-coffee.com/equipment/o...10v-b-optio-pp

            De siger her Espresso knivende (SSP High-Uniformity Espresso Burrs (Red Speed coated) *NEW option*) bla er Compatible with: Mazzer Super Jolly


            Click image for larger version

Name:	21534a0e-8c42-4c57-a684-01bec6a12699.png
Views:	1
Size:	11,1 KB
ID:	231830

            Increase grind speed and the extraction quality of your espressos with the SSP 64mm High-Uniformity Red Speed burr set, designed for the Mazzer Super Jolly, Option-O Lagom P64 and many other 64mm flat burr espresso grinders.


            SSP’s unique geometrical cutting patterns are engineered for optimal grinding performance for all types of coffee brewing. The High-Uniformity 64mm burr set will immediately improve the quality of your espresso extractions and, in many cases, drastically increase the speed of your grind. Coated in the thinnest layer of Titanium Aluminum Carbon Nitride (aka Red Speed) for incredible durability, these burrs will last the home enthusiast a lifetime and will decrease the frequency of a cafe’s burr replacement schedule by up to 10x.


            The 64mm High-Uniformity Red Speed burr set is a great choice for those who primarily brew espresso, but they will also produce an impressive grind quality for pour over. For a more pour-over focused burr set, check out the SSP 64mm Unimodal Red Speed Coated Burr Set for Filter and Espresso. A great burr set like SSP is one of the easiest investments you can make, not only to improve the quality of your coffee but to save your cafe time and money.



            Compatible with: Mazzer Super Jolly and Mini-E, Anfim Caimano and CODY II, Lagom P64, Ceado E5P, E6P, and E37J


            --------



            Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	1
Size:	3,7 KB
ID:	231831

            Bemærk Brew knivene også er Compatible with "Fellow Ode"


            The 64mm SSP Multi-Purpose Red Speed Coated Burrs produce crisp, clear extractions in pour over brews and espresso.


            For those targeting crisp, clear extractions in pour over brews, SSP’s 64mm Unimodal Red Speed coated burrs are a gateway to that next level of coffee bliss.

            Designed for the Lagom P64 and other flat burr grinders, SSP’s razor-sharp burr sets will instantly improve the quality of your pour overs and espressos, and increase the throughput speed of most compatible grinders. The 64mm Unimodal burr set features burr geometry specifically developed to minimize fines at medium to coarse grind sizes, maximizing clarity in pour overs and immersion brews. Each burr is also fortified in a coating of Titanium Aluminum Carbon Nitride (aka Red Speed), ensuring the highest possible durability for a tool steel burr. With a throughput rating of 8800-11,000lbs of coffee, the average home coffee enthusiast will never need to install another burr set again. In a cafe setting, these burr sets can last up to 10x as long as OEM burrs.


            SSP 64mm Unimodal Red Speed coated burrs are also an ideal choice for multi-purpose grinding. For those who use a Lagom P64, Mazzer Super Jolly or Mini-E (and others!), this burr set will add versatility to your espresso or filter grinder, providing enhanced grind performance across the entire range of espresso to pour over to french press. For a more espresso-focused burr set, check out the SSP 64mm High-Uniformity Red Speed Coated Burr Set for Espresso.



            Compatible with: Lagom P64, Mazzer Super Jolly, Mazzer Mini-E, Anfim Caimano, CODY II, Ceado E5P, Ceado E6P, Ceado E37J, Fellow Ode.
            Last edited by Jack; 17. September 2020, 00:19.
            Pictures (or it didn't happen)

            Comment

            • lars d.
              Grøn bønne
              • Feb 2012
              • 43

              #66
              Der er ikke mange tilbagemeldinger - skal det tolkes som, at den ikke helt lever op til forventningerne?

              Comment

              • krumbak
                Mørkristet
                • Mar 2008
                • 307

                #67
                Oprindeligt indsendt af lars d. Se indlæg
                Der er ikke mange tilbagemeldinger - skal det tolkes som, at den ikke helt lever op til forventningerne?
                Bestemt ikke. Er super tilfreds med min, som har SSP unimodal knivene.

                Super smag, så den er godt alignet (samme SSP knive kan du få til andre kværne), støjsvag, lille foot-print på bordet, flot at se på, lækkert bygget og funktionel single-dosing "tragt"/beholder, kværner uden problemer meget lyse bønner, fungerer godt til både espresso og filter (nem at justere og tilbage igen), funktionel beholder til at kværne i og dosere i portafilter med, fungerer samtidigt fint med at kværne direkte i portafilterholder, når man bruger den medfølgende dosing ring, der med følger også WDT og RDT tools... kan ikke komme på noget, der er ærgerligt eller frustrerer. Kommer fra en EK43, så det er mit primære sammenligningsgrundlag.

                Comment

                • kidcaffeine
                  Espresso
                  • Sep 2016
                  • 585

                  #68
                  Oprindeligt indsendt af lars d. Se indlæg
                  Der er ikke mange tilbagemeldinger - skal det tolkes som, at den ikke helt lever op til forventningerne?
                  Nærmere travlhed, desværre - og så at der sidst jeg forhørte mig kun var solgt 3 af maskinerne i DK, så der er ikke så mange til at spille ind

                  Men er enig med Krumbak i hans observationer. Jeg er også rigtig tilfreds med min
                  Espresso: La Marzocco Linea Mini (modded med restrictor, preinfusion og kosmetiske opgraderinger fra Pantechnicon og Artpresso)
                  Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Lagom P64 SSP
                  Sort: V60, Aeropress, Chemex, Stempel - I prioriteret rækkefølge

                  Comment

                  • EmilMR
                    Lysristet
                    • Feb 2018
                    • 123

                    #69
                    Lige et spørgsmål herfra inden jeg nok også hopper med på vognen. Har I bestilt med unimodal knive? I så fald hvordan er Jeres erfaring i espressosetting? Særligt mht. om I kan kværne fint nok (også hvis der anvendes preinfusion). Jeg skal primært bruge den til 1:3 espressoskud på lyse bønner, men ville være rart at vide, hvorvidt jeg kan forvente om vandet suser igennem pucken, eller om der kan kværnes fint nok til en passende modstand.
                    Mvh Emil
                    Wilfa Uniform m/ SSP knive
                    Comandante
                    Behmor 2020SR
                    Cafelat Robot

                    Tidligere: Londinium R, Profitec Pro 600, La Pavoni, NS Oscar 1, Rancilio Silvia, Niche Zero, NS MDJ 75 mm, Obel Mito 64 mm.

                    Comment

                    • Jack
                      Master Brewer
                      • Feb 2016
                      • 2575

                      #70
                      Oprindeligt indsendt af EmilMR Se indlæg
                      Lige et spørgsmål herfra inden jeg nok også hopper med på vognen. Har I bestilt med unimodal knive? I så fald hvordan er Jeres erfaring i espressosetting? Særligt mht. om I kan kværne fint nok (også hvis der anvendes preinfusion). Jeg skal primært bruge den til 1:3 espressoskud på lyse bønner, men ville være rart at vide, hvorvidt jeg kan forvente om vandet suser igennem pucken, eller om der kan kværnes fint nok til en passende modstand.
                      Mvh Emil
                      Jeg tror de har bestilt de "unimodal knive" fordi der kun var dem og stål knivende i starten?

                      Mener først : Espresso knivende (SSP High-Uniformity Espresso Burrs (Red Speed coated) *NEW option*)
                      er kommet til senere, det var nok dem som jeg ville vælge... til espresso... syntes at kunne tyde ud fra Krumbaks tråd https://www.espressobar.dk/forums/sh...l=1#post147533 "unimodal knivede" kan ha det svært nok at kværne fint nok til slayer style shoot men gode til alm espresso shoots, er de ikke også mest tiltænkt som filter knive?
                      Pictures (or it didn't happen)

                      Comment

                      • krumbak
                        Mørkristet
                        • Mar 2008
                        • 307

                        #71
                        Oprindeligt indsendt af EmilMR Se indlæg
                        Lige et spørgsmål herfra inden jeg nok også hopper med på vognen. Har I bestilt med unimodal knive? I så fald hvordan er Jeres erfaring i espressosetting? Særligt mht. om I kan kværne fint nok (også hvis der anvendes preinfusion). Jeg skal primært bruge den til 1:3 espressoskud på lyse bønner, men ville være rart at vide, hvorvidt jeg kan forvente om vandet suser igennem pucken, eller om der kan kværnes fint nok til en passende modstand.
                        Mvh Emil
                        Jeg kværner meget tæt på 0-punkt med unimodal knive.

                        Det er lystristet (ca. 45 sek. ind i første knæk) Ca. 0,1-0,3 over nulpunkt. Det er meget fint! Meget finere end på min EK43 og det er som kartoffelmel, helt sikkert turkish-fint.

                        Det giver preinfusion på mellem 15-40 sekunder med 3-6 bar på Londinium R24 og en bryggetid på ca. 25-35 sekunder (fra første dråbe, ikke medregnet PI) for 1:2 ratio (20 gr. ind/40 gr. ud).
                        Ved 0,4-0,5 fra nulpunkt, så er det få sekunder PI og ca. 20-25 sek. fra første dråbe

                        Det bekymrede mig i starten, for hvis nu jeg havde behov for at kværne finere - men det har jeg ikke. Det fungerer fint ift. smagen.

                        Men det er et meget lille sweetspot med 0,1-0,3 - men jeg synes det fungerer fint i praksis. Det er nemt at indstille - også på 0,15 og 0,25 fra nulpunkt, og det kan også med lidt snilde justeres i mindre intervaller, da det er trinløst - her kan man dog så ikke aflæse på skiven, hvilket gør det svært at finde tilbage. Men kværnen er nem at justere trinløst mellem skivens intervaller.

                        Comment

                        • krumbak
                          Mørkristet
                          • Mar 2008
                          • 307

                          #72
                          Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
                          Jeg tror de har bestilt de "unimodal knive" fordi der kun var dem og stål knivende i starten?

                          Mener først : Espresso knivende (SSP High-Uniformity Espresso Burrs (Red Speed coated) *NEW option*)
                          er kommet til senere, det var nok dem som jeg ville vælge... til espresso... syntes at kunne tyde ud fra Krumbaks tråd https://www.espressobar.dk/forums/sh...l=1#post147533 "unimodal knivede" kan ha det svært nok at kværne fint nok til slayer style shoot men gode til alm espresso shoots, er de ikke også mest tiltænkt som filter knive?
                          Jo, SSP High-Uniformity Espresso skulle være bedre til almindelig/klassisk espresso. Synes SSP Unimodal-Espresso minder meget om EK43 skud - og det er ment positivt. Har ikke prøvet SSP High-Uniformity Espresso Burrs, så dem kan jeg ikke udtale mig om.

                          En e-bar bruger herinde har skiftet sine SSP Unimodal-Espresso ud med SSP High-Uniformity Espresso. Han bor i nærheden af mig, og har tilbudt at komme forbi, så vi kan teste de to ens P64 kværne med hver sine skær. Det kommer der forhåbentlig en test ud af, og så skriver vi om erfaringerne her.

                          Comment

                          • Jack
                            Master Brewer
                            • Feb 2016
                            • 2575

                            #73
                            Oprindeligt indsendt af krumbak Se indlæg
                            Jo, SSP High-Uniformity Espresso skulle være bedre til almindelig/klassisk espresso. Synes SSP Unimodal-Espresso minder meget om EK43 skud - og det er ment positivt. Har ikke prøvet SSP High-Uniformity Espresso Burrs, så dem kan jeg ikke udtale mig om.

                            En e-bar bruger herinde har skiftet sine SSP Unimodal-Espresso ud med SSP High-Uniformity Espresso. Han bor i nærheden af mig, og har tilbudt at komme forbi, så vi kan teste de to ens P64 kværne med hver sine skær. Det kommer der forhåbentlig en test ud af, og så skriver vi om erfaringerne her.
                            Fedt, lyder spændende.. tror der er fordele og ulemper ved begge ssp knivende efter hvad man vil bruge dem til, fornemmer man ikke kan hente samme klarhed med de nye SSP High-Uniformity , hvor de andre performer bedre til lange slayer style shoots.. det bliver spændende at høre om
                            Last edited by Jack; 22. September 2020, 22:44.
                            Pictures (or it didn't happen)

                            Comment

                            • T.Bidstrup
                              Mellemristet
                              • May 2014
                              • 296

                              #74
                              Jeg har nu haft en Lagom p-64 i et par uger, og er klar til med nogle observationer, som i det store hele er de samme som alle andres

                              Fit/finish i absolut top klasse. Den er virkeligt lækker at pille ved og ser virkeligt godt ud. Alt det tilbehør, der følger med, er rigtigt lækkert - selv den lidt klodsede dosing cup, som er rigeligt solid, er rigtigt lækkert lavet. Jeg valgte sølv, og alle dele ser ud til at have samme farve og finish.
                              Den er MEGET mindre end en EK43s Altså virkeligt meget mindre!
                              Den er meget støjsvag. Det er helt uvirkeligt - jeg har aldrig oplevet så stille en elektrisk kværn.
                              Jeg har heller aldrig oplevet en elektrisk kværn, som sviner så lidt. Med et enkelt pift vand er der indtil videre absolut intet, som ryger ved siden af. Jeg forsøgte en enkelt gang uden vand, hvilket jeg ikke gør igen.
                              Den er fantastisk nem og hurtig at skille ad og samle igen til rengøring. Den har dog så imponerende lav retention, at det nærmest kan være ligegyldigt.

                              Det væsentlige: Med "Unimodal" knive kværner den fremragende til håndbryg, stempel, cupping, etc. - Jeg savner intet i forhold til min tidligere Titus EK43s. Da jeg ikke er lavet af penge, har jeg ikke haft mulighed for at prøve dem op mod hinanden, men efter et par år med EK43 har jeg en rimeligt god erindring om, hvad den formår.
                              Lagom kværner desuden relativt hurtigt selv ved lav hastighed og fin formaling.

                              En enkelt træls bemærkning: Selvom Australien som bekendt vender på hovedet, så kan jeg simpelthen ikke finde mening i, at man kværner finere, når man skruer "opad" på indstillingen. Jeg har prøvet rigtigt mange kaffekværne nu, og har kun oplevet én anden kværn, det gjorde det samme. Ironisk nok er det min nuværende håndkværn, en 1Zpresso Jx Desuden er 0 ikke det egentlige nul-punkt, hvor knivene rører hinanden; På min er det knapt (eller godt?) 8.
                              Begge dele er mærkelige, uintuitive og lidt besværlige i praksis, så jeg købte et ark klistermærker med tal, og løste begge dele på den måde. Det er ikke hamrende fedt, men det fungerer.

                              Jeg ville gerne sige, at dette bliver min sidste kværn, som kommer med mig i graven, men vi ved jo alle, at det ikke passer ........
                              Kan stadig tælle på én hånd, hvor mange gange, jeg har brygget en perfekt kop

                              Comment

                              • Lav
                                Coffeeholic
                                • Dec 2014
                                • 1213

                                #75
                                Tak for et dejligt forfriskende review - jeg får mere og mere lyst til at prøve at eje en....
                                Venligste hilsner, Steffen

                                Arbejde: Aillio Europe + KaffeRist.dk

                                Espro: LM Linea Mini, Decent DE1PRO+, La Pavoni Stradivari STH​, MK PEAK, Lido E-T
                                Sort:
                                Chemex 6-cup Kone, Kalita 185/155, AeroPress, V60 02, Fellow Stagg EKG, Bruer ColdBrew, WW EG-1, MK K501, Wilfa Uniform SSP
                                Rister: 2x
                                Aillio Bullet R1 v.2, Draminski TwistGrain moisture meter
                                Udstyr: PUQpress, Atago Pal-Coffee BX/TDS, Acaia Lunar + Pearl S, SKALE2, Brewista Smart Sc, BWT Bestmax Premium, KRUVE Sifter

                                Comment

                                Working...
                                X