Delter (mon det bliver en upgradet aeropress)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Jack
    Master Brewer
    • Feb 2016
    • 2575

    Delter (mon det bliver en upgradet aeropress)






    Kickstarter link https://www.kickstarter.com/projects...nd-better-tast
    men allerede ude på marked
    Pictures (or it didn't happen)
  • malling
    Master Brewer
    • Apr 2011
    • 4545

    #2
    Jeg har en og har brygget en del på den i over en mdr. er indtil videre fint tilfreds med brygget, brygget er meget anderledes end en Aeropress da den ikke er en full immersion f.eks. Er der Væsentligt Mere klarhed, jeg ville dog nok vente til den er opdateret da der er nogle kvalitetsmæssige ting med plastikken der er brugt...
    A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


    Comment

    • Jack
      Master Brewer
      • Feb 2016
      • 2575

      #3
      Oprindeligt indsendt af malling Se indlæg
      Jeg har en og har brygget en del på den i over en mdr. er indtil videre fint tilfreds med brygget, brygget er meget anderledes end en Aeropress da den ikke er en full immersion f.eks. Er der Væsentligt Mere klarhed, jeg ville dog nok vente til den er opdateret da der er nogle kvalitetsmæssige ting med plastikken der er brugt...
      Tak for feedback så prøver jeg at holde ved Aeropresen lidt endnu, selv om den frister
      Pictures (or it didn't happen)

      Comment

      • Jack
        Master Brewer
        • Feb 2016
        • 2575

        #4
        Så kom James Hoffmann på banen med en Review

        The Delter Press - Better Than The Aeropress?

        Pictures (or it didn't happen)

        Comment

        • malling
          Master Brewer
          • Apr 2011
          • 4545

          #5
          Jeps han har ret i de små irriterende designmæssige og kvalitetsmæssige beslutninger, hvilket jeg også har skrevet til Delter om.

          Ja Aeropress er nemmere i brug, let at kontrollere og nem at rengøre men den kan ikke levere en rigtig klar bryg, uagtet hvad du finder på af skøre påfund. Det er og bliver en full immersion brygger på godt og ondt og det er her Delter har sin berettigelse, som en transporterbar brygger der kan levere klare bryg.

          Aeropress slipper du for i øvrigt ikke af sted med bare at rengøre som han siger, plungeren skal jævntligt i Cafiza for ikke at ødelægge dine bryg præcis som showerscreen i en espressomaskine.

          Den kan rengøres nemmere end vist hiv plungeren op og pres ned på den måde vil den blive mere ren end han viser i videoen.

          For i øvrigt bør man heller ikke plunge sin Aeropress hårdt medmindre man kan lide muddy bryg.
          A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


          Comment

          • kidcaffeine
            Espresso
            • Sep 2016
            • 585

            #6
            Den ser interessant ud!

            Men selvom den ikke direkte kan sammenlignes med Aeropress, er jeg ikke sikker på at den er forskellig nok til, at jeg skal have dem begge. Min Aeropress leverer 90% af sort bryg her i huset, og jeg er egentlig godt tilfreds med den. Det eneste jeg kunne ønske mig er i virkeligheden, at de lancerede en "deluxe Aeropress" i nogle lækre materialer, i stedet for det rædsomme penispumpe-plastik-design
            Espresso: La Marzocco Linea Mini (modded med restrictor, preinfusion og kosmetiske opgraderinger fra Pantechnicon og Artpresso)
            Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Lagom P64 SSP
            Sort: V60, Aeropress, Chemex, Stempel - I prioriteret rækkefølge

            Comment

            • malling
              Master Brewer
              • Apr 2011
              • 4545

              #7
              Delter (mon det bliver en upgradet aeropress)

              Den er ligeså forskellig som en v60 sammenlignet med en Aeropress.

              Det eneste jeg kommer til er savne er kontrollørenes ansigt i lufthavnen når jeg skal hive Aeropressen frem af håndbagagen.
              Last edited by malling; 4. October 2019, 18:34.
              A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


              Comment

              • pingel
                Coffeeholic
                • Jan 2012
                • 1007

                #8
                Min Aeropress har nu klaret det fint uden Cafiza, og det på femte år Varmt vand og håndhændet tørring med viskestykke har været nok til mig. Det gummi er umuligt at få renset helt i bund uanset hvad du gør...

                Men mit mål med AP er nu heller aldrig den perfekte kop...

                Comment

                • malling
                  Master Brewer
                  • Apr 2011
                  • 4545

                  #9
                  Det skal måske også med jeg har den “heldige” evne i at kunne smage lidt for mange bitre stoffer. Så urent udstyr går ikke hos mig så Cafiza er nødvendigt.
                  A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


                  Comment

                  • kidcaffeine
                    Espresso
                    • Sep 2016
                    • 585

                    #10
                    Hvor meget kaffe er der plads til i den?

                    Jeg så lige en anden anmeldelse, hvor de snakkede om bruge 24g i stedet for 12g, og tilsvarende brygge 400ml i stedet for 200ml. Men ved ikke om dette er max, eller om det bare var som et eksempel
                    Espresso: La Marzocco Linea Mini (modded med restrictor, preinfusion og kosmetiske opgraderinger fra Pantechnicon og Artpresso)
                    Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Lagom P64 SSP
                    Sort: V60, Aeropress, Chemex, Stempel - I prioriteret rækkefølge

                    Comment

                    • Joe_Black
                      Coffeeholic
                      • Feb 2012
                      • 1424

                      #11
                      Sjov dims, designet som en rejsebrygger. Vil ikke udelukke at jeg prøver den en dag for oplevelsen, men AP har overlevet hos mig grundet sin enkelthed.
                      Wega MiniNova
                      Mahlkönig K30
                      Moccamaster
                      Santos #4
                      AeroPress
                      Bodum Vakuum Brygger

                      Comment

                      • malling
                        Master Brewer
                        • Apr 2011
                        • 4545

                        #12
                        Ja 400g er nok omkring max det vil kræve at du fylder kammeret op to gange, du kan kun snige 220g i den, men vil faktisk kun anbefale at man hælder 200g i. Man kan dog hælde 100g i - bloom i 30-45sek og imens hælde 150g i så får man en normal kop.
                        A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


                        Comment

                        • Coffee makes the world go
                          Master Brewer
                          • Jan 2010
                          • 5082

                          #13
                          Oprindeligt indsendt af pingel Se indlæg
                          Min Aeropress har nu klaret det fint uden Cafiza, og det på femte år Varmt vand og håndhændet tørring med viskestykke har været nok til mig. Det gummi er umuligt at få renset helt i bund uanset hvad du gør...

                          Men mit mål med AP er nu heller aldrig den perfekte kop...
                          Min Aeropress havde et stempel der blev helt underligt, og jeg mener bestemt det afgav en of smag
                          Jeg havde renset det i både opvaske middenl og Kafizza , mener også der var andre der havde det problem

                          Fandt så et nyt stempel fra Kina, og det har virket fint, kun med rens i varmt vand ,, meen i går sniffede jeg lige til en upside down uden kaffe som havde stået et par minutter,,det lugtede ikke rigtigt rent ;o)
                          http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

                          Comment

                          • malling
                            Master Brewer
                            • Apr 2011
                            • 4545

                            #14
                            Jeg tror ikke på det kan lade sig høre at finde en gummidel der ikke vil have den side effekt. Min erfaring er også det bliver værre med tiden og delene skal skiftes efter et hvis antal bryg.
                            A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


                            Comment

                            Working...
                            X