Joystick steamventil udskiftning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Yoshi
    Lysristet
    • Jul 2018
    • 146

    Joystick steamventil udskiftning

    Jeg overvejer at udskifte steam- og varmvands-ventil setuppet på min Expobar Brewtus PID IV til et joystick setup. Jeg har prøvet at undersøge udskiftningsmulighederne og om det kunne holdes inden for et overskueligt budget. Jeg har fundet frem til at denne kunne være en mulighed at monterer. https://www.eevad.com/en/tap-lollo-f...-1-255193.html Som jeg umiddelbart ser det kan jeg tage min nuværende steam arm og varmvands hane og monterer over på den. Jeg skal finde en adapter og nok også borer et større hul i chrom skallen for at steam kopperrøret kan monteres. Grebet ville jeg selv lave i træ.

    Inden jeg kaster mig ud i projektet ville jeg hører herinde, fra nogle som har mere erfaring og forstand på det end jeg, om der er noget jeg har overset eller misforstået ved denne installation

    Håber I kan hjælpe!

    Lidt specifikationer på steamventilen: https://www.espressoxxl.de/DAMPF-WAS...-RENEKA-MOSAIC
  • Yoshi
    Lysristet
    • Jul 2018
    • 146

    #2
    Kobberrøret i min maskine har 1/4 gevind og steamventilen har 3/8M. Kan jeg bruge denne fitting til at monterer de to dele (https://www.eevad.com/en/fitting-3-8f-1-4m-1-3340.html), eller kan det ikke lade sig gøre nu hvor kobberrøret er konisk? Hvis det ikke kan lade sig gøre i så fald hvad skal jeg så bruge?

    Håber I kan hjælpe

    Billede af mit kobberrør (det er ikke den nye steamventil på billedet):
    Click image for larger version

Name:	2019-04-23 17.13.48.jpg
Views:	1
Size:	27,8 KB
ID:	231225

    Comment

    • EmilMR
      Lysristet
      • Feb 2018
      • 123

      #3
      Jeg kan desværre ikke være behjælpelig - men jeg følger med, da jeg selv overvejer at skifte til ECM joystick på min Profitec.
      Wilfa Uniform m/ SSP knive
      Comandante
      Behmor 2020SR
      Cafelat Robot

      Tidligere: Londinium R, Profitec Pro 600, La Pavoni, NS Oscar 1, Rancilio Silvia, Niche Zero, NS MDJ 75 mm, Obel Mito 64 mm.

      Comment

      • Yoshi
        Lysristet
        • Jul 2018
        • 146

        #4
        Oprindeligt indsendt af EmilMR Se indlæg
        Jeg kan desværre ikke være behjælpelig - men jeg følger med, da jeg selv overvejer at skifte til ECM joystick på min Profitec.
        Så har jeg fået købt og monteret. Hvis du selv vil kaste dig ud i det og har nogle spørgsmål til montering er du velkommen til at skrive. Måske jeg kan svare på det

        Comment

        • Superman8000
          Grøn bønne
          • Nov 2019
          • 21

          #5
          Hej.

          Hvordan gik monteringen? Har du et billede?

          Jeg overvejer selv samme omgang på min Brewtus - gider ikke de drejeknapper.

          Comment

          • Yoshi
            Lysristet
            • Jul 2018
            • 146

            #6
            Det gik fint med monteringen. De nye ventiler fylder mere inde i maskinen, men kunne lige præcis få klemt dem ind. Jeg måtte desuden bore et lidt større hul da diameteren på joystickventilerne var større.

            Udover at jeg foretrækker joystickventiler, synes jeg også kvaliteten på de nye ventiler er et niveau over.

            Click image for larger version

Name:	2019-05-27 15.49.47.jpg
Views:	1
Size:	43,4 KB
ID:	231477

            Click image for larger version

Name:	2020-01-05 17.08.57.jpg
Views:	1
Size:	62,4 KB
ID:	231478

            Comment

            • Superman8000
              Grøn bønne
              • Nov 2019
              • 21

              #7
              Tak for billede :-)

              De originale skal også drejes en hel omgang før de er åbne, det er lidt træls sammenlignet med andre maskiner.

              Jeg leder lidt efter nogle ventiler der fylder lidt mindre, så hvis du har set nogle må du gerne give et link.

              Comment

              • Yoshi
                Lysristet
                • Jul 2018
                • 146

                #8
                Oprindeligt indsendt af Superman8000 Se indlæg
                Tak for billede :-)

                De originale skal også drejes en hel omgang før de er åbne, det er lidt træls sammenlignet med andre maskiner.

                Jeg leder lidt efter nogle ventiler der fylder lidt mindre, så hvis du har set nogle må du gerne give et link.
                Enig, Expobar sparede nok lidt på steamventilerne for at være konkurrencedygtige med prisen.

                Har ikke et link desværre, men ved ECM laver nogle, ved ikke om de er mindre.

                Comment

                Working...
                X