Brexit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kaffe T
    Master Brewer
    • Nov 2013
    • 2263

    Brexit

    Det tyder jo mere og mere på en hård Brexit ... er der nogen skal nå at handle noget i UK webshops inden ?

    Syns dog det forlød at toldsatsen kun ville blive 5%. Det er vel til at overkomme. Og hvem ved om pund-kursen ændrer sig efter Brexit ?
    Radio om kaffe og smagssansen http://smagefter.dk/kaffe/
    Podcast på engelsk om kafferistning Coffee Roasting Navigated

    ~ Kunsten er at kunne orientere sig med smagssansen ~
  • Coffee makes the world go
    Master Brewer
    • Jan 2010
    • 5082

    #2
    Skidt med de 5 % , det er pest Danmarks åger gebyr på 160 kr for at DE kan beholde retten til fortoldning

    hvis Gb forlader EU, så er handel med GB på lige fod med handel fra KINA ELLER USA
    http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

    Comment

    • malling
      Master Brewer
      • Apr 2011
      • 4545

      #3
      Og 25% ej at forglemme og ingen garantidækning
      A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


      Comment

      • Jack
        Master Brewer
        • Feb 2016
        • 2575

        #4
        Oprindeligt indsendt af Coffee makes the world go Se indlæg
        Skidt med de 5 % , det er pest Danmarks åger gebyr på 160 kr for at DE kan beholde retten til fortoldning

        hvis Gb forlader EU, så er handel med GB på lige fod med handel fra KINA ELLER USA
        Enig det ikke er de 5 til 8% told som slår handel imellem private ihjel, men håndteringsgebyret på de 160 kr.
        er du virksomhed betaler man ikke det gebyr men skal istedet indfortolde sine vare, da det typisk er større mængder kommer det ikke til at betyder så meget ehvervslivet er positive

        Den britiske regering har offentliggjort de toldsatser, der vil træde i kraft, hvis Storbritannien forlader EU uden en aftale.


        Endelig en god brexit-nyhed: Briter demonterer bombe under dansk baconeksport


        Men fordi UK sætter toldsatserne 5 til 8% for import kunne EU godt kræve større toldsatser eller ingen for import til EU


        Oprindeligt indsendt af malling Se indlæg
        Og 25% ej at forglemme og ingen garantidækning
        Så får du tilgengæld 20% rabat på britisk moms, som du så selvfølgelig ikke skal betale men handler du imellem privat ser det anderledes ud.
        Last edited by Jack; 14. March 2019, 14:16.
        Pictures (or it didn't happen)

        Comment

        • malling
          Master Brewer
          • Apr 2011
          • 4545

          #5
          Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
          Enig det ikke er de 5 til 8% told som slår handel imellem private ihjel, men håndteringsgebyret på de 160 kr.
          er du virksomhed betaler man ikke det gebyr men skal istedet indfortolde sine vare, da det typisk er større mængder kommer det ikke til at betyder så meget ehvervslivet er positive

          Den britiske regering har offentliggjort de toldsatser, der vil træde i kraft, hvis Storbritannien forlader EU uden en aftale.




          Men der for kunne EU godt kræve større toldsatser for import til EU




          Så får du tilgengæld 20% rabat på britisk moms, som du så selvfølgelig ikke skal betale men handler du imellem privat ser det anderledes ud.
          Ja hvilket jo også gør varen betragteligt dyrere når der kommer ca. 5-8% told og yderligere 5% moms oveni hatten og ej at forglemme post nords dummebøde.

          De 5-8% slår måske ikke hårdt ved lavere beløb men den kan sandeligt mærkes ved større køb.

          Som et eksempel vil en Londinium blive en noget dyrere fornøjelse, den vil ca. blive 3000kr dyrere at anskaffe. Jeg kunne godt komme i tanke om bedre ting at bruge de penge til end som gave til den danske statskasse.
          A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


          Comment

          • Jack
            Master Brewer
            • Feb 2016
            • 2575

            #6
            Oprindeligt indsendt af malling Se indlæg
            Ja hvilket jo også gør varen betragteligt dyrere når der kommer ca. 5-8% told og yderligere 5% moms oveni hatten og ej at forglemme post nords dummebøde.

            De 5-8% slår måske ikke hårdt ved lavere beløb men den kan sandeligt mærkes ved større køb.

            Som et eksempel vil en Londinium blive en noget dyrere fornøjelse, den vil ca. blive 3000kr dyrere at anskaffe. Jeg kunne godt komme i tanke om bedre ting at bruge de penge til end som gave til den danske statskasse.
            Enig, men det er ikke ekstra +25%, men forskelds momsen.
            vi må købe store ting over 1150 kr før brexit, man skal først betale told ved køb over det beløb.
            det bliver som hvis vi køber vare fra USA
            Pictures (or it didn't happen)

            Comment

            • malling
              Master Brewer
              • Apr 2011
              • 4545

              #7
              Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
              Enig, men det er ikke ekstra +25%, men forskelds momsen.
              vi må købe store ting over 1150 kr før brexit, man skal først betale told ved køb over det beløb.
              det bliver som hvis vi køber vare fra USA
              Det har jeg så heller ikke skrevet [emoji6] jeg hentydede udelukkende til danske moms som alle andre havde glemt er noget højere end den engelske, i den kontekst giver det forhåbentligt sig selv at den engelske moms bliver fratrukket. Man snakkede jo også om på et tidspunkt at man skulle betale moms tilsvarende forsendelses landet og ikke der hvor varen blev købt indenfor EU, men blev aldrig til noget, hvilket gør at de 5% højere moms som vi har lige skal med i regnskabet.

              Ja det bliver som i USA, kunne forestille mig at Amazon nok må revurderer om de ikke vil placere noget tilsvarende i Europa på engelsk, for det her kan blive en bekostelig affære for dem.

              Dog med den lille krølle at moms i USA er så godt som ikke eksisterende.
              A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


              Comment

              • Jack
                Master Brewer
                • Feb 2016
                • 2575

                #8
                Oprindeligt indsendt af malling Se indlæg
                Det har jeg så heller ikke skrevet [emoji6] jeg hentydede udelukkende til danske moms som alle andre havde glemt er noget højere end den engelske, i den kontekst giver det forhåbentligt sig selv at den engelske moms bliver fratrukket. Man snakkede jo også om på et tidspunkt at man skulle betale moms tilsvarende forsendelses landet og ikke der hvor varen blev købt indenfor EU, men blev aldrig til noget, hvilket gør at de 5% højere moms som vi har lige skal med i regnskabet.

                Ja det bliver som i USA, kunne forestille mig at Amazon nok må revurderer om de ikke vil placere noget tilsvarende i Europa på engelsk, for det her kan blive en bekostelig affære for dem.

                Dog med den lille krølle at moms i USA er så godt som ikke eksisterende.
                Så har jeg misforstået din #3 ;-)
                Hedder deres moms ikke bare "Sales taxes " jeg ved godt den er noget laver, men den er der :-) men den er også kun til vare som bliver solgt i landet som her, Vi skal heller ikke betale moms til et land hvis vi udfører vare, hvis du kikker på elektroes.it betaler du moms hvis du køber til et land inden for eu, vælger du Hong kong som forsendelses land er alt uden moms
                Last edited by Jack; 14. March 2019, 15:22.
                Pictures (or it didn't happen)

                Comment

                • malling
                  Master Brewer
                  • Apr 2011
                  • 4545

                  #9
                  Brexit

                  Jo men den eksistere kun på det statslige niveau, så den variere fra 0,..-10% (typisk 4-6%) du betaler jo heller ikke denne.
                  Last edited by malling; 14. March 2019, 15:28.
                  A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


                  Comment

                  • Kaffe T
                    Master Brewer
                    • Nov 2013
                    • 2263

                    #10
                    Desværre kan jeg ikke lige komme i tanke om noget, jeg skal ha fra UK, her på falderebet ... husker ellers flere gange at vi har lavet fælleskøb fra fx CoffeeHit med alverdens dimser og filtre.

                    I Bønneklubben har vi flere gange købt grønne bønner hos norske Nordic Approach. De har for nylig flyttet deres lager fra London til Belgien (mener jeg det er).
                    Radio om kaffe og smagssansen http://smagefter.dk/kaffe/
                    Podcast på engelsk om kafferistning Coffee Roasting Navigated

                    ~ Kunsten er at kunne orientere sig med smagssansen ~

                    Comment

                    • Kaffe T
                      Master Brewer
                      • Nov 2013
                      • 2263

                      #11
                      Dengang vi indkøbte fælleskøb af NotNeutral-kopper ku de næsten kun fås i UK hos CoffeeHit. Mine holder stadig. Nå, men måske man vil ha noget andet, hvis man engang har brug for at provianterer flere. Jeg er nu stadig superglad for dem.
                      Radio om kaffe og smagssansen http://smagefter.dk/kaffe/
                      Podcast på engelsk om kafferistning Coffee Roasting Navigated

                      ~ Kunsten er at kunne orientere sig med smagssansen ~

                      Comment

                      • Davidsen
                        Grøn bønne
                        • Dec 2015
                        • 31

                        #12
                        Det er nok et lille sidespring, men jeg fik en nyhedsmail fra eBay i dag som omhandler toldregler. Jeg blev noget overrasket da jeg kunne læse mig til at Danmark er det eneste land i EU hvor man kun må importere for 10 euro, før der kommer told oveni. Næsten alle andre EU lande har en grænse på 22 euro.

                        Sent from my EVA-L09 using Tapatalk

                        Comment

                        • Kvaksalver
                          Stamgæst
                          • Jul 2012
                          • 802

                          #13
                          Oprindeligt indsendt af Davidsen Se indlæg
                          Det er nok et lille sidespring, men jeg fik en nyhedsmail fra eBay i dag som omhandler toldregler. Jeg blev noget overrasket da jeg kunne læse mig til at Danmark er det eneste land i EU hvor man kun må importere for 10 euro, før der kommer told oveni. Næsten alle andre EU lande har en grænse på 22 euro.

                          Sent from my EVA-L09 using Tapatalk
                          Noget skal jo holde PestDK flydende...
                          Bezzera Strega
                          Nuova Simonelli MDJ | Mythos knive

                          Comment

                          Working...
                          X