Danish Coffee Festival 2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Grinderman
    Administrator
    • Mar 2009
    • 637

    Danish Coffee Festival 2019

    Espressobar - Kaffebar

    Så nærmer tiden sig til et af årets største kaffebegivenheder på dansk grund. Sidste år forsøgte vi at lave en Espressobar kaffestand udelukkende drevet af Ebar medlemmer. Det lykkedes ikke rigtigt på grund af manglende tilslutning.

    I år forsøger vi igen, og denne gang håber vi det lykkes. Målet i år er at baren skal være "åben" hele festivalen, hvilket kræver at der er 1-2 ved standen hele tiden. På standen vil man kunne prøve kræfter med en "proff" kaffemaskine, og man vil finde ud af hvad det vil sige at være en rigtig barista. Der er ikke nogen krav om at man skal have et vist niveau for at være med, blot at man kan lide at lave kaffe samt at fortælle de nysgerrige besøgende om Espressobars virke. Der vil være rig mulighed for læring m.m. Der er fri mælk og kaffe, så muligheden for at blive en haj til latte art er også til stede.

    Åbningstiderne for baren er:

    Fredag: 14-18
    Lørdag: 10-18
    Søndag: 10-18

    Jeg håber på mange tilkendegivelser herunder. Gerne med tidspunkter i kan tage baren. Jeg vil forsøge at sammenfatte det i et Excel ark for bedre overskuelighed. Alle er velkomne!
    Medejer af Kristians Kaffe ApS
    Risteansvarlig

    Svag rygrad i forhold til lækkert udstyr! pt:

    La Marzocco GS/3
    Nuova Simonelli Mythos One
    Helor 101 Håndkværn

    Følg mig på Instagram:
    https://www.instagram.com/coffee_in_focus/
  • LarsenPedersen
    Lysristet
    • Feb 2016
    • 91

    #2
    Til de interesserede drejer det sig om d. 1.-3. marts 2019, mener jeg
    Espresso: Nuova Simonelli Oscar II (m. OPV) --> Drømmer om en GS/3
    Kværn: Mahlkönig EK43s (Titus) Mazzer Super Jolly
    Andet: Chemex og Aeropress

    Projekter: Coffee Grinder Timer

    Comment

    • Grinderman
      Administrator
      • Mar 2009
      • 637

      #3
      God og væsentlig pointe Lars! Skal du være med? :-)
      Medejer af Kristians Kaffe ApS
      Risteansvarlig

      Svag rygrad i forhold til lækkert udstyr! pt:

      La Marzocco GS/3
      Nuova Simonelli Mythos One
      Helor 101 Håndkværn

      Følg mig på Instagram:
      https://www.instagram.com/coffee_in_focus/

      Comment

      • LarsenPedersen
        Lysristet
        • Feb 2016
        • 91

        #4
        Oprindeligt indsendt af Grinderman Se indlæg
        God og væsentlig pointe Lars! Skal du være med? :-)
        Hehe, du er faktisk ikke den første der laver fejlen, men jeg kan ikke selv få lov at ændre mit brugernavn - Der burde stå "LarsenPedersen"

        Jeg overvejer at kigge forbi Danish Coffee Festival 2019, men jeg har ikke helt besluttet mig endnu.
        Espresso: Nuova Simonelli Oscar II (m. OPV) --> Drømmer om en GS/3
        Kværn: Mahlkönig EK43s (Titus) Mazzer Super Jolly
        Andet: Chemex og Aeropress

        Projekter: Coffee Grinder Timer

        Comment

        • Grinderman
          Administrator
          • Mar 2009
          • 637

          #5
          Godt ord igen Larsen :-) Skulle du være interesseret i en tjans bag baren. Er du velkommen til at skrive dig op! Har netop også hørt at der stadig er 3 ledige pladser til cupping konkurrencen fredag (indledende) hvor man har muligheden for at kæmpe mod undertegnede...
          Medejer af Kristians Kaffe ApS
          Risteansvarlig

          Svag rygrad i forhold til lækkert udstyr! pt:

          La Marzocco GS/3
          Nuova Simonelli Mythos One
          Helor 101 Håndkværn

          Følg mig på Instagram:
          https://www.instagram.com/coffee_in_focus/

          Comment

          • Grinderman
            Administrator
            • Mar 2009
            • 637

            #6
            Det lader ikke til at at tråden bliver bestormet med henvendelser. Der er som sagt ikke noget krav til at man skal være en haj. Alle er velkomne! Der er mulighed for øve, sparre, fejle og ha' det sjovt! Kom frisk!
            Medejer af Kristians Kaffe ApS
            Risteansvarlig

            Svag rygrad i forhold til lækkert udstyr! pt:

            La Marzocco GS/3
            Nuova Simonelli Mythos One
            Helor 101 Håndkværn

            Følg mig på Instagram:
            https://www.instagram.com/coffee_in_focus/

            Comment

            • Jack
              Master Brewer
              • Feb 2016
              • 2575

              #7
              Oprindeligt indsendt af Grinderman Se indlæg
              Det lader ikke til at at tråden bliver bestormet med henvendelser. Der er som sagt ikke noget krav til at man skal være en haj. Alle er velkomne! Der er mulighed for øve, sparre, fejle og ha' det sjovt! Kom frisk!
              Københavnerne er bare sløve

              Der var større tilslutning i Aarhus
              Last edited by Jack; 21. February 2019, 11:41.
              Pictures (or it didn't happen)

              Comment

              • martink
                Lysristet
                • Mar 2012
                • 143

                #8
                Jeg melder mig som den første og deltager gerne fredag. Hvad med en adresse hvor det foregår?

                Hilsen Martin
                La Marzocco GS3, Mahlkönig K30, Hottop Coffee Roaster KN8828-B

                Comment

                • Grinderman
                  Administrator
                  • Mar 2009
                  • 637

                  #9
                  Hej Martin!

                  Godt at høre! Med mindre der kommer flere, hænger det hele lidt i en tynd tråd! Du skal dog være Velkommen til at komme forbi vores stand og skyde nogle skud! Vi giver den lige et par dage til.
                  Medejer af Kristians Kaffe ApS
                  Risteansvarlig

                  Svag rygrad i forhold til lækkert udstyr! pt:

                  La Marzocco GS/3
                  Nuova Simonelli Mythos One
                  Helor 101 Håndkværn

                  Følg mig på Instagram:
                  https://www.instagram.com/coffee_in_focus/

                  Comment

                  • LarsenPedersen
                    Lysristet
                    • Feb 2016
                    • 91

                    #10
                    Jeg kommer en tur forbi festivalen om søndagen - men jeg kommer nok ikke til at bemande baren ☺️
                    Espresso: Nuova Simonelli Oscar II (m. OPV) --> Drømmer om en GS/3
                    Kværn: Mahlkönig EK43s (Titus) Mazzer Super Jolly
                    Andet: Chemex og Aeropress

                    Projekter: Coffee Grinder Timer

                    Comment

                    • Jack
                      Master Brewer
                      • Feb 2016
                      • 2575

                      #11
                      Synes det er ærgerligt der ikke er meget opfølgning fra SCA DK angående mesterskaberne, som der er til event ude i verden, hvem opstillede, hvem vandt.. hvad er en titte som danmarksmester så enlig vær når det er så lukket og der kun er info for de fremmødte ?
                      Last edited by Jack; 5. March 2019, 12:50.
                      Pictures (or it didn't happen)

                      Comment

                      • Juul-Andersen
                        Stamgæst
                        • Apr 2014
                        • 772

                        #12
                        Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
                        Synes det er ærgerligt der ikke er meget opfølgning fra SCA DK angående mesterskaberne, som der er til event ude i verden, hvem opstillede, hvem vandt.. hvad er en titte som danmarksmester så enlig vær når det er så lukket og der kun er info for de fremmødte ?
                        Der er massere af info, men det kræver jo man følger vores forskelligartede medier. Jeg vil anslå der var 100 forskellige opdateringer fra Danish Coffee Festival

                        Vi kan af gode grunde ikke tvinge medier til at bringe vores historier, og TV3 har endnu ikke ringet for at lave livedækning af mesterskaberne, men Baristamesteren var da en tur forbi P1 og P4, så det har faktisk været ret meget ude hvis man har kigget efter det.

                        Der er hvert år et par stykker der “klager” over at vi ikke livestreamer eventet, og at vi ikke opdaterer med det samme hvem der har vundet, men resurserne er små, vi er 3 i bestyrelsen og har 2 mere eller mindre faste frivillige, så fokus er på afviklingen og ikke sofaseeren. Husk alt er frivilligt, Det koster mig rigtig rigtig meget at stable det her på benene, og vi leder konstant efter frivillige til at støtte. Men det er svært når en e-bar ikke en gang kan bemandes, og man i stedet har mere travlt med at det burde komme til Århus, faktisk oplever jeg sjældent så meget andet end negativitet herinde, så beklager, men det bliver ikke prioriteret at poste særlig meget herinde.

                        Men hvis folk har en reel interesse i mesterskaberne, så vil jeg da meget gerne stille mig til rådighed. SCA er faktisk pænt tilgængelige, og vi lytter meget gerne til foreslag, men søg gerne at være realistiske, alt der skal sættes i søen kræver at vo ofrer tid på andet privat, så det er ikke alle ting der kan lade sig gøre .
                        Coffee aficionado, frequently found sipping wine🍷
                        I’ve been told I like tea
                        I know nothing about everything, expect most comments to be failed jokes.

                        Plans stuff in my spare time ☕️👌

                        Comment

                        • Buch73
                          Grøn bønne
                          • Apr 2014
                          • 42

                          #13
                          Enig, der er godt nok stilhed og undrede mig helt fra start med at der ikke rigtig har været nogen reklame for det og i denne tråd ikke en eneste melding om hvor henne det foregik. Men kunne selvfølgelig google mig til det var på Sjælland i år.
                          Var ellers rigtig fint sidste år at kunne følge med i livestream til finalerne osv, da jeg var forhindret til at komme til det om søndagen.

                          Comment

                          • Buch73
                            Grøn bønne
                            • Apr 2014
                            • 42

                            #14
                            Hatten af for alt arbejdet og enig, ikke til at stå med hvis der ikke er meget opbakning.

                            Comment

                            • Juul-Andersen
                              Stamgæst
                              • Apr 2014
                              • 772

                              #15
                              Oprindeligt indsendt af Buch73 Se indlæg
                              Enig, der er godt nok stilhed og undrede mig helt fra start med at der ikke rigtig har været nogen reklame for det og i denne tråd ikke en eneste melding om hvor henne det foregik. Men kunne selvfølgelig google mig til det var på Sjælland i år.
                              Var ellers rigtig fint sidste år at kunne følge med i livestream til finalerne osv, da jeg var forhindret til at komme til det om søndagen.
                              SCA Denmark og E-Bar har intet med hinanden at gøre. De har tidligere haft de samme mennesker involveret, men det er ikke tilfældet mere. Hvis jeg eller andre fra SCA skal poste herinde kræver det tilladelse. Sidste år brugte jeg en del energi på at opdatere herinde, jeg fik mest af alt fortalt det skulle til Aarhus igen. Helt ærligt, så gjorde det mig faktisk ret irriteret, og jeg har ikke rigtigt overskud til det - der er travlt!!

                              SCA er 100% frivilligt drevet, det er en underskudsforretning så det batter, med mindre man da stjæler fra kassen... Ønsker man det skal lægges andre steder end København, så er man helt vanvittig velkommen til at være en del af arbejdet med at gøre Danish Coffee Festival til virkelighed, vi kunne nemt bruge hjælp. Beg har på frivilligplan (igenk) engageret mig i kaffe og sensorik, det kommer forbi Aarhus

                              Live streaming kommer ikke til at ske, så bliver folk hjemme, det er ikke i vores interesse, så gider sponsorerne ikke, udstillerne får intet ud af det, og aviserne køber ikke historierne. Op af stolen, kom forbi, eller støt eventet på en anden måde . Hvis der kommer nok, så har vi måske snart økonomi til ordentlig live dækning.

                              Nær det er sagt, så er planen, lige som sidste pr i øvrigt, at lægge de fulde præsentationer fra barista og brewers DM på Youtube. Det håber vi meget vi kan .
                              Coffee aficionado, frequently found sipping wine🍷
                              I’ve been told I like tea
                              I know nothing about everything, expect most comments to be failed jokes.

                              Plans stuff in my spare time ☕️👌

                              Comment

                              Working...
                              X