Tilbud i anledning af Kaffens dag - 1. Oktober (og weekend 30-31)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kidcaffeine
    Espresso
    • Sep 2016
    • 585

    #31
    Oprindeligt indsendt af Luwak Se indlæg
    ... Det er vel først hvis priserne generelt bliver sat ned igen at HB har et forklaringsproblem. ...
    Sikkert rigtigt, rent juridisk
    Espresso: La Marzocco Linea Mini (modded med restrictor, preinfusion og kosmetiske opgraderinger fra Pantechnicon og Artpresso)
    Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Lagom P64 SSP
    Sort: V60, Aeropress, Chemex, Stempel - I prioriteret rækkefølge

    Comment

    • holberg19
      Lysristet
      • Jan 2016
      • 135

      #32
      Nå, nu er Holy Bean geden barberet.

      Andre der har tilbud vedr. kaffens dag som de vil dele?

      Comment

      • kidcaffeine
        Espresso
        • Sep 2016
        • 585

        #33
        Er der nogen, som har hørt noget fra Risteriet?

        De har kørt nogle ret gode tilbud i tidligere år, men lige nu kan jeg ikke finde noget som helst om det hos dem..
        Espresso: La Marzocco Linea Mini (modded med restrictor, preinfusion og kosmetiske opgraderinger fra Pantechnicon og Artpresso)
        Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Lagom P64 SSP
        Sort: V60, Aeropress, Chemex, Stempel - I prioriteret rækkefølge

        Comment

        • Jens_Muff
          Master Brewer
          • Sep 2011
          • 2615

          #34
          Kommer lidt sent på banen, men nu kender jeg tilfældigvis juraen, der bliver spurgt til:

          Forbrugerombudsmanden har udtalt i forhold til før og nu-priser, at før-prisen skal have været gældende i seks sammenhængende uger op til tilbuddet for, at markedsføringen ikke er vildledende (og ulovligt efter markedsføringslovens § 3)

          Jeg vil nok umiddelbart sige, at en 'spar 20 pct' kampagne er at sidestille med før '100 kr - nu 80 kr'.

          Jeg skal ikke kloge mig på, om der er spekuleret i det, men lidt uelegant ser det selvfølgelig ud.

          Som det vist også blev nævnt har Risteriet tidligere kørt med 50% på al ristet kaffe på kaffens dag




          Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
          Last edited by Jens_Muff; 30. September 2018, 20:07.
          - La Pavoni
          - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
          - Aillio Bullet R1
          - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook

          Comment

          • Jens_Muff
            Master Brewer
            • Sep 2011
            • 2615

            #35
            Og så vil jeg lige tilfølge, at HB generelt er ganske rimelige folk. Der findes en milliard webshops af tvivlsom karakter, som spekulerer ekstremt meget i den slags, lader 'før og nu'-kampagner stå permanent, selvom førpriserne aldrig har været gældende, og det der er meget værre. Og dem er HB altså ikke iblandt.

            Det er selvfølgelig uheldig timing, og er da en plet på skjorten, men lad os lige huske proportionerne, inden der fældes dom

            Og glædelig kaffens dag til alle

            Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
            - La Pavoni
            - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
            - Aillio Bullet R1
            - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook

            Comment

            • xhofa
              Lysristet
              • Feb 2016
              • 82

              #36
              Risteriet skrev forleden dag i deres nyhedsbrev, at de vil have 50% på nogen udvalgte kaffer;

              Den lyse:

              Major Tom er tilbage for en dag. Det der var Månedens Kaffe tilbage i april gik hen og blev en populær blend. En lys blanding brugt meget til både stempel, v60 og espresso. I dette visit kommer Major Tom i en endnu lysere udgave. Så denne er for de friske kaffefolk. Mindre klassisk bund men mere moderne spræl. Du kan godt tage tophuen på. Du får brug for den og stilen vil være den helt rigtige.

              Normalpris 138 kr for 500 gram & 276 kr for 1 kilo. På mandag: 69 kr for 500 gram og 138 kr for 1 kilo.

              Den mellemlyse:

              House of Kenya. Vores Kenya Rukera er intet mindre end fremragende. En unik fuldt vasket bønne, dyrket i 1.500-1-6000 meters højde og tørret på klassiske afrikanske kaffe-senge. House blend betyder vi rister samme kaffe i to profiler og så blander sammen. 50% City profil og 50% City+ profil. Det er opskriften og effekten sprød og charmerende.

              Normalpris: 162 kr for 500 gram & 324 kr for 1 kilo. På mandag: 81 kr for 500 gram og 162 kr for 1 kilo.

              Den mellemmørke:

              Fazenda São Domingos er beliggende nær Araponga i den (for kaffefolk) kendte brasilianske Minas Gerais region. Det er en farm der i 1.100-1.200 meter over havets overflade dyrker bourbon and catuai sorter. Resultatet efter en Full City ristning er en fyldig, sødlig og relativ mørk oplevelse. Kakao/chokolade, tørret frugt og mørke modne bær er overskrifterne. Filter, stempel, fuldautomatisk og espresso er bryggemetoderne.

              Normalpris: 116 kr for 500 gram og 232 kr for 1 kilo. På mandag: 58 kr for 500 gram og 116 kr for 1 kilo.

              Den mørke:

              En af vores meget populære espresso blends er Miscela D'oro. Den har gennem de over 10 år (!!) den har været i vores sortiment vundet stor popularitet pga dens elegance, blødhed og balancerede tone. Det er alt sammen meget fint .. men mandag bliver lig med "D'oro-makeover". For der laver vi den i en udgave der får noget mere kant. Vi går nemlig helt bønne-bank-old-school og laver en 80er-espresso rist på den. Det bliver noget af en håndfuld. Spørgsmålet er om du er klar til at møde - og brygge - en Triple-D (Deep Dark D'oro)?

              Normalpris: 164 kr for 500 gram og 328 kr for 1 kilo. På mandag: 82 kr for 500 gram og 116 kr for 1 kilo.

              Comment

              • LM17
                Mellemristet
                • Aug 2014
                • 151

                #37
                Er der nogle der kender nogle af Risteriets 4 udvalgte kaffer, og evt. kan komme med en lille anbefaling?
                ECM Synchronika og Niche Zero.

                Indehaver af Instagramprofilen peoplebrewcoffee.

                Comment

                • Jens_Muff
                  Master Brewer
                  • Sep 2011
                  • 2615

                  #38
                  Risteriet rister ret mørk. Så med mindre du er vild med klassisk italiensk espresso med robusta, som er meget mørkristet, ville jeg tage en af de to lyse. Hvis du er til den lidt mere mørke/klassiske side med noter af mørk chokolade og nødder og den slags, ville jeg stadig holde mig fra den der tripple D og så gå med den brasilianske.

                  Det er mine helt egne gæt ud fra mine erfaringer med Risteriet - og altså ikke fordi jeg har smagt nogen af de pågældende kaffer. Jeg har selv bestilt alle 3 bortset fra den allermørkeste - bare for at prøve lidt forskelligt
                  - La Pavoni
                  - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
                  - Aillio Bullet R1
                  - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook

                  Comment

                  • Birk
                    Mellemristet
                    • Jul 2012
                    • 263

                    #39
                    Nogen gange er der ikke langt fra tanke til...glæder mig til at smage denClick image for larger version

Name:	236648B1-C7A8-45F0-BF1F-847944E8640E.jpg
Views:	1
Size:	58,4 KB
ID:	231063
                    Sjov grafik som altid
                    ECM Mechanica IV Profi + ECM S-Manuale 64, Wilfa WSCG, Feld2:Honed
                    masser af lir til “sort kaf’” + Cormorant Roaster

                    Comment

                    • Kurt
                      Grøn bønne
                      • Mar 2017
                      • 44

                      #40
                      Click image for larger version

Name:	Kaffens dag.jpg
Views:	1
Size:	25,1 KB
ID:	231064

                      Det samme kan jeg sige. Hurtig betjening, valgte nr. 3 i tilbudet. 1 kg til halv pris...

                      Comment

                      • xhofa
                        Lysristet
                        • Feb 2016
                        • 82

                        #41
                        Fik købt to gange kaffe fra Risteriet, en gang House of Kenya og Major Tom.

                        Har nu brygget House of Kenya to gange, både som filter og som aeropress, umiddelbart en lidt kedelig oplevelse. Tænker på at opdosere kaffemængden. Andre der har prøvet den?

                        Comment

                        • Coffee makes the world go
                          Master Brewer
                          • Jan 2010
                          • 5082

                          #42
                          Har også lige brygget Kenyaen , med samme oplevelse som filter
                          Men den er alså ristet den første, såååøh, jeg freder den et par dage inden jeg prøver igen

                          Den anden jeg købte er den der Fazenda, den biver testet i morgen,også den er måske lidt for frisk
                          http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

                          Comment

                          • aammat
                            Lysristet
                            • Feb 2016
                            • 64

                            #43
                            Smagte også Kenyaen igår, brygget på aeropress, og synes den smagte underekstraheret så fik overbevist migselv om at jeg nok ikke havde ladet den "trække" længe nok.. Havde forventet en noget mørkere bønne, den ser næste lysristet ud..

                            Comment

                            • Sinobi
                              Mellemristet
                              • Mar 2018
                              • 188

                              #44
                              Prøvede Major Tom som espresso både i går og i dag.
                              Den er i min optik lige akkurat klar nu (for ristedato 1/10).
                              Smager ganske godt, men at kalde den en lysristet, der nu er endnu lysere ristet... deeeet er måske liiiige...
                              Jeg synes den ligger mere i mellemrist området smagsmæssigt, men absolut en ikke helt tosset bønne.

                              House of Kenya og Fazenda São Domingos lugter stadig ikke-afgasset, så de får lov at vente nogle dage endnu.

                              /Henrik
                              Mazzer Major m. arduino timer mod, Fieldgrind
                              Izzo Alex Duetto IV+, VST 20gr, DIY 3D designet Grind Distribution Tool, IMS Tamper
                              Handpresso, 3D designet Handpresso funnel og tampertool
                              Hario V60 kobber, Brewista Artisan Digital Elkeddel
                              KitchenAid Cold Brew koldbrygger
                              Brewista Smart Scale v2.0
                              DIY Fluidbed 300 gr. rister

                              Comment

                              • xhofa
                                Lysristet
                                • Feb 2016
                                • 82

                                #45
                                Så er det ved at være tid igen.

                                Holy Bean har 20% rabat på alle ristede kaffer, tilbuddet gælder allerede fra på fredag.

                                Comment

                                Working...
                                X