Viser resultater 1 til 6 af 6

Emne: CPH - Københavns lufthavn

Mellemristet
    Registreringsdato
    Apr 2016
    Sted
    Aalborg

CPH - Københavns lufthavn

Som regelmæssig bruger af CPH og altid kaffetørstig, har jeg gennem årene drukket mig igennem en del kaffe i CPH. Og her er mine observationer:

- Starbucks både før og efter security: Nej, bare nej..
    - Joe - Juice. Seriøst? Jeg tror det er den ringeste håndlavede espresso jeg nogen siden har prøvet.
    - Espressohouse.. Tjae, jeg kunne bedre lide Baresso kaffen..
    - Lagkagehuset: Hæderligt - råvaren virker OK, men du er afhængig af, at det unge menneske der har vagten ved hvad der er op/ned på en espressomaskine.
    - Pret: Er desværre faldet i samme afgrund som Starbucks med fuldautomatiske, og det kan desværre smages. I "gamle" dage har jeg fået hæderlig kaffe på Pret i London. Nu er de forøvrigt solgt til JAB, og er i samme stald som Espressohouse.
    Segafredo: Hmm, det smager bedre syd for Alperne.

MEN

Der er nu et lille lys i mørket. Arket, som jeg i starten troede var kun var noget tøj/interiør pjat, laver PT den bedste kop i CPH. Bønnerne er fra Johan og Nystrøm (jeg fik Honduras), og de unge mennesker har faktisk lært at bruge maskineriet.
    Senest redigeret af scs : 28. September 2018 kl. 15:57

2. De følgende 7 brugere siger tak til scs for denne post:

buller1 (4. February 2019),Jack (28. September 2018),Jens_Muff (28. September 2018),kidcaffeine (28. September 2018),Kvaksalver (28. September 2018),summer (28. September 2018),T.Bidstrup (29. September 2018)

Espresso kidcaffeine's avatar
    Registreringsdato
    Sep 2016
    Sted
    Valby
    Fedt! Tak for heads-up

I perioder bruger jeg også meget tid i CPH, og har efterhånden fået en vane med at drikke kaffen hjemmefra (af nød, og ikke altid af lyst eller praktiske årsager). Men jeg vil give Arket et skud
    Espresso: La Marzocco Linea Mini (modded med restrictor, preinfusion og kosmetiske opgraderinger fra Pantechnicon og Artpresso)
    Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Lagom P64 SSP
    Sort: V60, Aeropress, Chemex, Stempel - I prioriteret rækkefølge

Mellemristet zjefffff's avatar
    Registreringsdato
    Sep 2008
    Sted
    Vesterbro
    Tak for tanker, Arket skal klart besøges.
    Jeg har også været på Riccos i terminal 2 - de har en Slayer steam stående. Første gang var virkelig god kaffe - anden og tredje gang var skidt. Jeg render ikke der forbi igen..
    - La Marzocco GS/3 MP med Strada mod (tidligere; Londinium I, Izzo Alex Duetto mkI, La Spaziale S1 Vivaldi II, Izzo Vivi mkII, Nuova Simonelli Oscar)
    - Mahlkönig k30 Vario
    - Torr 58,55mm tamper

IG: clausitooo

Master Brewer aspedersen's avatar
    Registreringsdato
    Jan 2014
    Sted
    Odense
    Tak for anbefalingen

Skal til Staterne på fredag, så den skal da helt sikkert prøves.
    /Anders

La Spaziale Mini Vivaldi, Ekstremt moddet Compak K6, Gyro Super mølle 1960/70'erne...under renovering, Hjemmelavet Miniovn Rister
    https://www.instagram.com/anders_s_pedersen/
    https://www.youtube.com/channel/UCY_...sGAQA0v5B8FqNg

Mellemristet
    Registreringsdato
    Jan 2015
    Sted
    Ballerup
    Har lige drukket en cortado fra Arket. Glimrende smag

Sendt fra min FP2 med Tapatalk
    Min hobby er alt man kan smage på :-)

Mit udstyr: Silvia, Compak K8, Vario m. stålknive, Lido 3, Kalita 185, Bonavita kedel m. PID, Aeropress, stempelkander.

Grøn bønne
    Registreringsdato
    Feb 2019
    Sted
    Nørresundby
    Tak for tippet.

Tager fra fastlandet og videre til Dubai her om 8 dage, så vi har lige et par timer fra vi lander i CPH til vi skal videre. Det er genialt, at få en god kop kaffe at sove på i flyveren.

Ved godt det er en gammel tråd, men tak skal du have :-)
    Hundetræner fra Nørresundby
    Hjælper til hos Kaufmannspuppytraining

Har meldt mig ind fordi jeg søger nogle råd til hjælp omkring at tage mit kaffebrygning til det næste niveau

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •