Ideer til IT tekniknørden?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • tb205gti
    Grøn bønne
    • Jun 2018
    • 38

    Ideer til IT tekniknørden?

    Maskine: KitchenAid "something" (modepolitiet ville ikke have en Oscar i køkkenet, så måtte "nedgradere" - men er positivt overrasket over KA'en. Jeg har lettere ved at styre den end min Oscar, og så var den billig)

    Indtil videre er følgende lavet:

    - Silva V2 steam arm
    - Sonoff power. Tænder automatisk maskinen 30 min før vi normalt står op, slukker når vi forlader huset.
    - Fuld AppleHomeKit integration via Openhab2 og fuld MQTT support.
    - Ventilationshuller i toppen for at udlufte og minimere temperaturen/fugtigheden i "kassen"

    ToDo:
    - Justering af OPV til 9bars bryggetryk (Så vidt jeg kan se kan man justere det direkte med en 5mm unbraco)
    - Momentan switch istedet for original power switch. Skal gå direkte til SonOff'en, så det stadig er den der styrer strømmen.

    Ønsker:
    - Timer, så man bare trykker og den så løber x sekunder. Gerne med pre-infusion. (Hjemmelavet med en lille Arduino, eller kommercielt?)
    - PID - hvad er mine muligheder? (Bemærk at det skal være diskret, ellers vil modepolitiet ikke godkende det )
    - Vandsensor - der hvor den står nu er det besværligt at se om den er ved at løbe tør, ville være fint at få en alarm inden den løber tør. (arduino, hjemmebryg tænker jeg, eller float switch til SonOff'en.)

    Er der andet jeg kan/bør overveje?
  • kidcaffeine
    Espresso
    • Sep 2016
    • 585

    #2
    Det med modepolitiet kan jeg godt genkende - den Oscar jeg i kort tid ejede, gik heller ikke igennem filteret. Men den er sateme også grim, hvis vi nu skal være ærlige

    Jeg kan ikke bidrage med så meget til dit konkrete spørgsmål, men må vi ikke prøve at se nogle billeder af maskinen? Er nysgerrig efter hvordan du har lavet ventilationen i toppen
    Espresso: La Marzocco Linea Mini (modded med restrictor, preinfusion og kosmetiske opgraderinger fra Pantechnicon og Artpresso)
    Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Lagom P64 SSP
    Sort: V60, Aeropress, Chemex, Stempel - I prioriteret rækkefølge

    Comment

    • Jack
      Master Brewer
      • Feb 2016
      • 2575

      #3
      Syntes nu Oscar II ser fin ud, men kan godt se hvis det er den første :-)
      Pictures (or it didn't happen)

      Comment

      • tb205gti
        Grøn bønne
        • Jun 2018
        • 38

        #4
        Oprindeligt indsendt af kidcaffeine Se indlæg
        Det med modepolitiet kan jeg godt genkende - den Oscar jeg i kort tid ejede, gik heller ikke igennem filteret. Men den er sateme også grim, hvis vi nu skal være ærlige

        Jeg kan ikke bidrage med så meget til dit konkrete spørgsmål, men må vi ikke prøve at se nogle billeder af maskinen? Er nysgerrig efter hvordan du har lavet ventilationen i toppen
        Jeg har boret 14 holler i to halvmåneformer i den venstre side af toppladen. Når man tager toppladen af, så er det her der var mest fugt indvendigt. (Faktisk så meget at det løb ud mellem samlingen midtfor og ned på bordet). Nu er der ikke antydningen af fugt indvendigt, selv kondens'en i de to ure er forsvundet.

        ..Toppladen bør dog lige få en omgang hammerite lak i de 14 huller for at det er "stealth".

        Og ja en Oscar i hvis er _grim_ Den ligner en printer fra slutningen af 90'erne i den der gustne nikotin hvid-gule farve

        Comment

        • tb205gti
          Grøn bønne
          • Jun 2018
          • 38

          #5
          Næste trin - reservedelsmaskine er indkøbt.. Vandtank er monteret med en flydekontakt - så jeg kan få besked om hvornår den skal til at have vand.
          Plan for hvordan jeg kan få sat manometer i er udtænkt, delene skal bare findes. Et lille diskret ur der vil passe ind i de originale udskæringer.
          Temperaturprobes: Placering er udvalgt..

          Comment

          Working...
          X