Espresso House i Plantorama

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • scs
    Mellemristet
    • Apr 2016
    • 237

    Espresso House i Plantorama

    I Italien finder du en kaffebar alle mulige steder - tankstationer, indkøbscentre - ja sågar i de lokale discount-supermarkeder, og der er hele tiden run på at få en stående espresso. Jeg ved ikke om det er her Plantorama har fået inspirationen - jeg tror det dog ikke.

    Nå, men for de uindviede: Plantorama er en slags parcelhavens IKEA, hvor der kan købes diverse planter og alt mulig plastik- og gipsskrammel, der året efter ender på den lokale genbrugsplads. Læg dertil nuttede pelsdyr til børnene og fisk til nørderne.

    Jeg var blevet lokket med af min bedre halvdel, og blev allerede på parkeringspladsen grebet af den samme træthed som rammer mig på IKEAs parkeringsplads. Men så så jeg et skilt på faceden - "Espresso House"..

    Espresso House er den svenske kæde der har overtaget Baresso - og kører deres brand ind over de gamle Baresso barer. Indretningen i deres kaffeshops er med mørkt træ og interiør, og skal vel ligne noget nogen har set i Seattle - med et tvist af Chesterfield.

    Nå, men til kaffen: Udstyret er fornuftigt - det samme som Baresso har kørt med gennem årene. Store Mazzer kværne og La Marzocco maskiner (vel det samme setup Starbucks brugte inden syndefaldet). Baristaen havde prøvet det før. Fruen bestilte en Cortado - og jeg en Flat White.

    Bønnernes oprindelse ukendt - men ristet mere end rigeligt. Cortadoen var hæderlig - taget bønnerne i betragtning, men den såkaldte Flat White.. Serveret i et 330 ml krus, med et tommetykt lag af klæg skum på toppen. En form for fusion mellem en 80´er cappu og Latte fra Statoil.

    Jeg ved ikke om det er en levedygtig forretning - jeg tror det ikke: 2 personaler - 2 gæster - 50 siddepladser.
    _______________________________________________
    MK Vario - Rancilio Silvia
    Appia II 1-gruppe, MK K30 ES
Working...
X