Kina

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Jack
    Master Brewer
    • Feb 2016
    • 2575

    Kina

    Søndag kørte vi forbi en kaffeshop "Rabbit Brother Coffee Shop" i Zhongshan, jeg fik øje på de havde en Faema E61 Legend som nemt kunne spottes i forbi farten, så vi vente om og fik noget lækkert kaffe, filter kaffen var noget etiopisk, detaljerne mangler da mit kinesisk er lidt rusten ;-) men utrolig flink fyr, men det rette passion

    Click image for larger version

Name:	IMG_9232 (Copy).jpg
Views:	1
Size:	184,4 KB
ID:	237717Click image for larger version

Name:	IMG_9235 (Copy).jpg
Views:	1
Size:	204,8 KB
ID:	237718Click image for larger version

Name:	IMG_9236 (Copy).jpg
Views:	1
Size:	187,0 KB
ID:	237719Click image for larger version

Name:	IMG_9242 (Copy).jpg
Views:	1
Size:	163,3 KB
ID:	237720Click image for larger version

Name:	IMG_9243 (Copy).jpg
Views:	1
Size:	171,1 KB
ID:	237721Click image for larger version

Name:	IMG_9246 (Copy).jpg
Views:	1
Size:	135,4 KB
ID:	237722Click image for larger version

Name:	IMG_9248 (Copy).jpg
Views:	1
Size:	198,1 KB
ID:	237723Click image for larger version

Name:	IMG_9253 (Copy).jpg
Views:	1
Size:	128,2 KB
ID:	237724Click image for larger version

Name:	IMG_9255 (Copy).jpg
Views:	1
Size:	123,9 KB
ID:	237725Click image for larger version

Name:	IMG_9259 (Copy).jpg
Views:	1
Size:	136,5 KB
ID:	237726
    Last edited by Jack; 30. April 2018, 17:25.
    Pictures (or it didn't happen)
  • Jack
    Master Brewer
    • Feb 2016
    • 2575

    #2
    Fortsættelse (10 billeder er åbenbart max)
    Click image for larger version

Name:	IMG_9260 (Copy).jpg
Views:	1
Size:	203,4 KB
ID:	230886Click image for larger version

Name:	IMG_9272 (Copy).jpg
Views:	1
Size:	170,9 KB
ID:	230887Click image for larger version

Name:	IMG_9275 (Copy).jpg
Views:	1
Size:	95,9 KB
ID:	230888Click image for larger version

Name:	IMG_9276 (Copy).jpg
Views:	1
Size:	196,9 KB
ID:	230889
    Pictures (or it didn't happen)

    Comment

    • Coffee makes the world go
      Master Brewer
      • Jan 2010
      • 5082

      #3
      Der bliver lavet mange gode ting i Hong Kong ;o)
      http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

      Comment

      • Lav
        Coffeeholic
        • Dec 2014
        • 1213

        #4
        Den er godt nok flot den helt clean frontplade på Legend som de kørte med.... tak for hyggelig cafe afrapportering [emoji4]


        Sent from my iPhone using Tapatalk
        Venligste hilsner, Steffen

        Arbejde: Aillio Europe + KaffeRist.dk

        Espro: LM Linea Mini, Decent DE1PRO+, La Pavoni Stradivari STH​, MK PEAK, Lido E-T
        Sort:
        Chemex 6-cup Kone, Kalita 185/155, AeroPress, V60 02, Fellow Stagg EKG, Bruer ColdBrew, WW EG-1, MK K501, Wilfa Uniform SSP
        Rister: 2x
        Aillio Bullet R1 v.2, Draminski TwistGrain moisture meter
        Udstyr: PUQpress, Atago Pal-Coffee BX/TDS, Acaia Lunar + Pearl S, SKALE2, Brewista Smart Sc, BWT Bestmax Premium, KRUVE Sifter

        Comment

        • Jack
          Master Brewer
          • Feb 2016
          • 2575

          #5
          Oprindeligt indsendt af Coffee makes the world go Se indlæg
          Der bliver lavet mange gode ting i Hong Kong ;o)
          Ikke for at skuffe dig, men det er Kina, det ville ikke være fair at sammenligne HK med mainland, de er langt bag efter, men godt på vej ;-)

          ps. "Rabbit Brother Coffee Shop" rister selv sin kaffe, bestiller man 3 til 4 dage i forvejen kan man også købe bønner med hjem
          Last edited by Jack; 1. May 2018, 04:44.
          Pictures (or it didn't happen)

          Comment

          • Coffee makes the world go
            Master Brewer
            • Jan 2010
            • 5082

            #6
            Doh ;o) , før i tiden, der gik man jo ikke bare lige fra HK ind i Kina , det var jo delt land ,
            så tænkte ikke lige på det,, hvordan er det i dag ? kan menig Kineser bare krydse den gamle grænse ??
            http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

            Comment

            • Jack
              Master Brewer
              • Feb 2016
              • 2575

              #7
              cmtwg
              Det er skam stadig to lande Hong Kong SAR = Hong Kong Special Administrative Region, Hong Kong har beholdt sin selvstændighed.
              Kineserne har endda lige skærpet paskontrollen med fuld fingreaftryk, og ekstra paskontrol for udlændinge (passet skal bruges 2 gange for check in) Hong Kong Kineserne nøjes med deres visum som normalt gælder for 10 år af gangen, Kina Kineserne som kaldes mainlander her nede, kan normalt få et 7 dages visum til Hong Kong, det er heller ikke bare sådan lige til at få et visum til Kina, det er lidt som man skal gøre sig fortjent til det , i hvert fald hvis man skal ha de lange multi visumer på et år, en veninde som er dansk kineser som besøgte mig for nogen år siden her nede, kunne kun få lov til at krydse grænsen en enkelt gang til Kina (noget som ikke findes på skrift, jeg har heller aldrig hørt om det før)

              Som dansker kan man frit rejse ind i Hong Kong uden visum i 3 måneder, Hong Kong kineserne kan det samme i Danmark, de andre kineser skal ha visum for at rejse ind i Danmark, så det er lidt som hvis danmark delte grænse med rusland (øst land mod vest land)

              Mht. Hong Kong, tror jeg godt man kan sige velkommen til verdens dyreste land (i hvert fald hvis vi kikker på km2 priserne) det er heller ikke særligt billigt i HK, selv om Hk er taxfree koster 1 litter mælk 20 kr og en pakke smør i mellem 40 / 50 kr i det lokale supermarket (det var smør og ikke en pakke smøjer)
              When some “nano flats” that don’t even meet international standards for a jail cell are being sold for millions, the government must step in.
              Last edited by Jack; 1. May 2018, 17:19.
              Pictures (or it didn't happen)

              Comment

              • Coffee makes the world go
                Master Brewer
                • Jan 2010
                • 5082

                #8
                Hvad ville det koste for to personer , et bo der 14 dage ? og mad i samme periode, feks morgenmad hjemme , spise undervejs for at se byen

                Jeg er faktisk made in Hong Kong , og havde jeg pengene ville jeg ta min mor med på en HK tur, så kunne hun få en del flashbacks fra dengang hun boede der , og fortælle ægte røverhistorier ;o)

                Jeg har kun været der i min mors mave, og bla Vietnam og lidt af hvert i 65 , beskudt på floden osv ,,;o) efter de to store brag ved restauranten,, var Vietnam pludselig ikke så tryg længere

                Og med børn og kone, flyttede min far så til DK , hans tid som maskinmester på søen var slut ,,go timing

                Jeg Blev så født i DK i min mormors seng ,, en helt anden verden,, tyve år+ nogle dage ,, efter at Tyskerne var gået lige forbi vinduet ,, da de skulle hjem
                http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

                Comment

                • Jack
                  Master Brewer
                  • Feb 2016
                  • 2575

                  #9
                  Oprindeligt indsendt af Coffee makes the world go Se indlæg
                  Hvad ville det koste for to personer , et bo der 14 dage ?
                  Hvor utroligt det end lyder med de km2 priser her nede, er det ikke så dyrt agoda.com er god i asien, priser fra 300 kr pr nat (forvendt dog ikke mere end et sted at sove) flybilletter har aldrig været billigere, ca. 4 - 5000 t/r med sas, har endda set ned til 2700 i et slå til her og nu tilbud. Leve omkostningerne er ca. de samme som i DK, det gælder også i Kinas stor byer, får i brug for råd og vejl. til en tur, er i altid velkommen til at skrive pm.
                  Pictures (or it didn't happen)

                  Comment

                  Working...
                  X