Geisha espresso

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • -E*
    Master Brewer
    • Apr 2013
    • 1949

    #16
    Jeg betvivler ikke at den kan mere, men vil stadig påstå at prisen er et udtryk for hype. Det er jo eksploderet over de sidste år. Jeg er sikker på at Jamaica Blue mountain også kunne noget der berettigede den, men der blev også overhypet. Jeg er spændt på hvad det næste er.
    -Sune

    Mahlkönig Kenia / OE Lido3
    Chemex / V60 / Phoenix70 / Aeropress
    Computerstyret Hottop
    Instagram

    Comment

    • malling
      Master Brewer
      • Apr 2011
      • 4545

      #17
      Geisha espresso

      Tja syntes egentligt den kan noget en del kaffer ikke kan, var klart en af de mest interessante til cupping.

      Jeg er dog generelt enig i at Geisha kan være en smule hyped, de er sådan rent smagsmæssigt ikke nødvendigvis bedre end så mange andre forskellige Ethiopisk Heirloom varianter eller Red Bourbon for den sags skyld.

      Men omtale, let at riste, mangel på tilgængelighed og efterspørgsel sætter selvf. Sit aftryk på prisen. Ikke meget anderledes end som så meget andet.

      Jamaica blue mountain var derimod hyped (selvom der strengt taget ikke er tale om en sort, men et geografisk område), vel og mærket uden synderlig god grund. Der er absolut intet specielt ved den kaffe, ej heller dem fra det rigtige sted. En ganske ordinær kaffe. Men hvad god markedsføring ikke kan føre med sig lidt ligesom lortekaffen.
      Last edited by malling; 1. June 2018, 17:18.
      A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


      Comment

      • Jack
        Master Brewer
        • Feb 2016
        • 2575

        #18
        ... fejl post
        Last edited by Jack; 11. July 2018, 10:23.
        Pictures (or it didn't happen)

        Comment

        • Rudi Fidel
          Mellemristet
          • Jan 2015
          • 227

          #19
          De serverer geisha espresso på The Corner ved restaurant 108 i København netop nu!

          Det er caballero geisha fra honduras ristet af tim wendelboe. Smagen var underekstraheret men alligevel med en god sødme. De kører 1:2 brewratio på næsten al espresso og EY helt nede på omkring 18 % på de fleste kaffer. Så måske ikke så underligt jeg synes den var underekstraheret.


          Sendt fra min FP2 med Tapatalk
          Min hobby er alt man kan smage på :-)

          Mit udstyr: Silvia, Compak K8, Vario m. stålknive, Lido 3, Kalita 185, Bonavita kedel m. PID, Aeropress, stempelkander.

          Comment

          • Jack
            Master Brewer
            • Feb 2016
            • 2575

            #20
            Geshia artikel fra Sprudge, mon ikke den høre til her i forvirringen om Gesha / Geisha ;-)


            Stop Calling It “Geisha” Already


            Click image for larger version

Name:	geishacoffeediagram-1040x780.jpg
Views:	1
Size:	35,8 KB
ID:	231051
            Last edited by Jack; 20. September 2018, 16:07.
            Pictures (or it didn't happen)

            Comment

            Working...
            X