Andersen og Maillard

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • T.Bidstrup
    Mellemristet
    • May 2014
    • 296

    Andersen og Maillard

    Min hustru hev mig med på Andersen og Maillard på Nørrebrogade i dag. Der er skrevet lidt om stedet og indehaverne på AOK med den sædvanlige journalistiske overbegejstring, men essensen er vist blot, at det er nogle erfarne herrer, der står bag. Jeg havde ikke hørt om dem før i dag.

    Vi kom ind på en flot kaffebar (og bageri) med en god atmosfære, hvor vi blev mødt af åbne og venlige mennesker. God start.

    Så kom der et par Flat Whites på bordet, og hold nu op, de var lækre!!!!! Brygget på en lyst ristet colombianer (synes jeg, der blev sagt) og komplimenteret med mesterligt dampet mælk med fin "art" på. En reel eksplosion af florale noter (som jeg er enormt dårlig til at beskrive) og med en god krop/fylde og fuldstændigt blottet for bitterhed, tørhed og brændte undertoner. UG med kryds og slange herfra!

    Stilen mindede mig meget om Søren Stillers, som er min personlige reference for mesterlig espresso (kaffe i det hele taget). Det viste sig også, at han kommer på besøg imorgen.

    Jeg er begejstret! Måske det nye stamsted.
    Kan stadig tælle på én hånd, hvor mange gange, jeg har brygget en perfekt kop
  • malling
    Master Brewer
    • Apr 2011
    • 4545

    #2
    Flot anmeldelse!

    Måske man skulle der ind og smage kaffen igen, nu hvor den har fået noget mere hviletid end den havde nået på den uofficielle åbningsdag.

    Lyder hverfald til det bliver godt, hvilket også var min fornemmelse, en skam jeg ikke bor lidt tættere på.
    A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


    Comment

    • Henrikaa
      Mellemristet
      • May 2014
      • 238

      #3
      Vi var derinde lørdagen hvor de åbnede. Kaffen er god, men deres bagværk og i særdeleshed croissanterne... Oh my. Jeg kneb en lille tåre da jeg smagte den. Glassgtig overflade, elastiske og perfekte lag indeni og så smagte den guddommeligt. Det er uden tvivl den bedste croissant jeg har fået, nogensine.


      Sent from my iPhone using Tapatalk

      Comment

      • summer
        Coffeeholic
        • Jun 2011
        • 1407

        #4
        Fuldstændig! Jeg husker også min croissant bedre end jeg husker min kaffe fra mit besøg. Ikke at kaffen var ringe - den var fin nok - men serveret med bagværk af den kaliber, fik kaffen naturligt rollen som 2. violin.

        Comment

        • T.Bidstrup
          Mellemristet
          • May 2014
          • 296

          #5
          Vi prøvede en "små"kage, som var fortrinlig.
          Næste gang skal der prøves lidt mere af bagværket og noget håndbryg.
          Kan stadig tælle på én hånd, hvor mange gange, jeg har brygget en perfekt kop

          Comment

          • Birk
            Mellemristet
            • Jul 2012
            • 263

            #6
            “Igennem de sidste 10 år har Milton lavet chokoladetærter og desserter på nogle af verdens bedste restauranter - fra French Laundry i Californien til Noma i København – men nu skal du bare slingre med cyklen ned ad stenbroen en grå mandag morgen, hvis du vil sætte tænderne i hans croissanter, lagkager og chocolate chip cookies.“ -Munchies

            Deres bager er i en klasse for sig- bagværket kommer ihvertfald op på niveau med Juno

            Har selv været der inde...faktisk hele tre gange. Smagte begge deres SO den ene fra Etiopien men det var specielt deres anden espresso (tror den var fra Colombia) som jeg kan huske - den var meget sød med tydelig noter af marcipan - lækker!
            Last edited by Birk; 10. February 2018, 17:48.
            ECM Mechanica IV Profi + ECM S-Manuale 64, Wilfa WSCG, Feld2:Honed
            masser af lir til “sort kaf’” + Cormorant Roaster

            Comment

            Working...
            X