Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 11 til 19 af 19

Emne: BWT AQA life anlæg

Lysristet
    Registreringsdato
    Aug 2017
    Sted
    Aarhus
    Vi har blødgøringsanlæg i huset og det bruger jeg på espresso maskinen, dog ikke fast vand, jeg cuppede: pre blødgøring, Pos blødgøring, third wave og hjemmelavet buffer vand. Og kom frem til vandet fra blødgørings anlægget godt kunne måle sig med den hjemmelavede buffer så fint til mit forbrug.

Vi har bypass så Dh er ca 3-4. Så skulle det ikke være aggressiv og så må det også bruges som drikkevand.

Vores anlæg er ikke fra BTW, men køre pt på BTW salt.

Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk

2. De følgende brugere har takket Barly for denne post:

kidcaffeine (4 uger siden)

Espresso kidcaffeine's avatar
    Registreringsdato
    Sep 2016
    Sted
    Valby
    Fedt, tak for input.

Med mindre nogen pludselig springer på banen og direkte fraråder et blødgøringsanlæg, ender vi nok med at gå den vej
    Espresso: La Marzocco Linea Mini (modded med restrictor, preinfusion og kosmetiske opgraderinger fra Pantechnicon og Artpresso)
    Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Lagom P64 SSP
    Sort: V60, Aeropress, Chemex, Stempel - I prioriteret rækkefølge

Lysristet
    Registreringsdato
    Aug 2017
    Sted
    Aarhus
    Jeg har i hvert fald ikke fortrudt, og min kemiingeniør kone syntes det var fedt at hun kunne gå amok med test og forsøg.

Hvilket også betyder alt tænkeligt materiale om kedel og behandlet vand blev gennemgået og vi kunne ikke finde noget, så længde man søger for at beholde noget kalk i vandet. Vi kom frem til 3-4 dH var passende.

Administrator Morten Müller's avatar
    Registreringsdato
    Apr 2017
    Jeg købte et BWT AQA basic for et par år siden som jeg påtænkte at installerer i vores husstand. Ved modtagelse havde apparatet en kosmiskskade, så jeg fik alle mine penge retur, men fik lov at beholde anlægget?! (:

Efterfølgende kunne jeg ikke blive klog på om anlægget var brugbart nok ift espressomaskine osv, så ringede til
    Bwt som selv var inde på at man nok burde sette et seperat filter op imellem BWT AQA basic og espressomaskinen, da der kan være fare for sporadisk kalkpartikler efter AQA Basic hvis anlægget ikke kan følge med vandforbruget i husstanden. Envidere gjorde bwt mig opmærksom på at hvis man som mig har et ældre rørsystem i sin husstand kan der være fare for at div rør bliver utætte over tid, så jeg har aldrig fået mit anlæg monterer da vores hus er fra 1964.

Hvis nogen derude overvejet et BWT AQA Bacis anlæg vil jeg gerne sælge mit billige (;

Sent from my iPhone using Tapatalk

6. De følgende 2 brugere siger tak til Morten Müller for denne post:

Jack (4 uger siden),kidcaffeine (4 uger siden)

Coffeeholic Lav's avatar
    Registreringsdato
    Dec 2014
    Sted
    Mørkhøj/Kbh
    Du har pm Morten

Venligste hilsner, Steffen

Arbejde: Aillio Europe + KaffeRist.dk

Espro: LM Linea Mini, Decent DE1PRO+, La Pavoni Stradivari STH​, MK PEAK, Lido E-T
    Sort:
    Chemex 6-cup Kone, Kalita 185/155, AeroPress, V60 02, Fellow Stagg EKG, Bruer ColdBrew, WW EG-1, MK K501, Wilfa Uniform SSP
    Rister: 2x
    Aillio Bullet R1 v.2, Draminski TwistGrain moisture meter
    Udstyr: PUQpress, Atago Pal-Coffee BX/TDS, Acaia Lunar + Pearl S, SKALE2, Brewista Smart Sc, BWT Bestmax Premium, KRUVE Sifter

Lysristet
    Registreringsdato
    Aug 2017
    Sted
    Aarhus
    Citer Oprindeligt indsendt af Morten Müller Se indlæg
    Jeg købte et BWT AQA basic for et par år siden som jeg påtænkte at installerer i vores husstand. Ved modtagelse havde apparatet en kosmiskskade, så jeg fik alle mine penge retur, men fik lov at beholde anlægget?! (:

Efterfølgende kunne jeg ikke blive klog på om anlægget var brugbart nok ift espressomaskine osv, så ringede til
    Bwt som selv var inde på at man nok burde sette et seperat filter op imellem BWT AQA basic og espressomaskinen, da der kan være fare for sporadisk kalkpartikler efter AQA Basic hvis anlægget ikke kan følge med vandforbruget i husstanden. Envidere gjorde bwt mig opmærksom på at hvis man som mig har et ældre rørsystem i sin husstand kan der være fare for at div rør bliver utætte over tid, så jeg har aldrig fået mit anlæg monterer da vores hus er fra 1964.

Hvis nogen derude overvejet et BWT AQA Bacis anlæg vil jeg gerne sælge mit billige (;

Rigtigt, har man gamle rør der altid har set hårdt vand skal man passe på, alle vores rør er fra 2016 og frem så vores system kan holde til det.

9. De følgende brugere har takket Barly for denne post:

Morten Müller (4 uger siden)

Registreringsdato
    Sep 2016
    Sted
    Valby
    Nu ved jeg ikke om Lav overhalede mig indenom, men jeg kunne godt være interesseret i det anlæg. Det er præcis det, som vi alligevel har kig på
    Espresso: La Marzocco Linea Mini (modded med restrictor, preinfusion og kosmetiske opgraderinger fra Pantechnicon og Artpresso)

Registreringsdato
    Sep 2016
    Sted
    Valby
    Du skal slette nogle beskeder, Lav - jeg kan ikke skrive til dig

12. De følgende brugere har takket kidcaffeine for denne post:

Lav (4 uger siden)

Coffeeholic Lav's avatar
    Registreringsdato
    Dec 2014
    Sted
    Mørkhøj/Kbh
    Gjort

Venligste hilsner, Steffen

Arbejde: Aillio Europe + KaffeRist.dk

Espro: LM Linea Mini, Decent DE1PRO+, La Pavoni Stradivari STH​, MK PEAK, Lido E-T
    Sort:
    Chemex 6-cup Kone, Kalita 185/155, AeroPress, V60 02, Fellow Stagg EKG, Bruer ColdBrew, WW EG-1, MK K501, Wilfa Uniform SSP
    Rister: 2x
    Aillio Bullet R1 v.2, Draminski TwistGrain moisture meter
    Udstyr: PUQpress, Atago Pal-Coffee BX/TDS, Acaia Lunar + Pearl S, SKALE2, Brewista Smart Sc, BWT Bestmax Premium, KRUVE Sifter

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •