GS3 renovering

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Christian
    Grøn bønne
    • Jul 2008
    • 34

    #31
    Guide til renovering

    Jeg ser frem til en evt guide til hvordan man renoverer GS3, mine billeder viser sit tydelige sprog! Jeg har brugt Brita C50 filter og skiftet hvert år, men har fået at vide at det er forkert filter og at jeg i stedet skal bruge Brita purity finest. Jeg bor på Frederiksberg hvor vandet er meget hårdt! https://www.frb-forsyning.dk/Default.aspx?Id=51
    Vedhæftede filer
    Last edited by Christian; 23. November 2017, 01:58.
    La Marzocco GS3
    Mazzer Mini Electronic
    IRoast-2
    www.mink-pelse.dk

    Comment

    • HenrikP
      Master Brewer
      • Jul 2008
      • 1593

      #32
      Oprindeligt indsendt af Christian Se indlæg
      Jeg ser frem til en evt guide til hvordan man renoverer GS3, mine billeder viser sit tydelige sprog! Jeg har brugt Brita C50 filter og skiftet hvert år, men har fået at vide at det er forkert filter og at jeg i stedet skal bruge Brita purity finest. Jeg bor på Frederiksberg hvor vandet er meget hårdt! https://www.frb-forsyning.dk/Default.aspx?Id=51
      Hvad er der lige sket her?


      Sent from my iPad using Tapatalk
      Henrik Palshøj

      Comment

      • MoBak
        Administrator
        • May 2007
        • 3610

        #33
        Oprindeligt indsendt af Christian Se indlæg
        Jeg ser frem til en evt guide til hvordan man renoverer GS3, mine billeder viser sit tydelige sprog! Jeg har brugt Brita C50 filter og skiftet hvert år, men har fået at vide at det er forkert filter og at jeg i stedet skal bruge Brita purity finest. Jeg bor på Frederiksberg hvor vandet er meget hårdt! https://www.frb-forsyning.dk/Default.aspx?Id=51
        Nu ikke for at starte en længere diskussion omkring din maskine i denne tråd, men alligevel...

        Der er vel ikke nødvendigvis noget i vejen med vandet. Der er - og skal være mineraler i vandet - og hvis din maskine har haft en læk, som har stået og sivet over flere år, så bygger kalken sig op. Der er jo varmt inde i maskinen, så vand der lækker ud i maskinen vil hurtigt fordampe og mineralerne langsomt bygge sig op. Jeg ved ikke om der er særligt varmt lige der ved pumpen.

        Har du nogen idé om, hvornår det er startet?

        Det ser i øvrigt ud til, at at din damp-dims også lækker. Hænger der ikke en dråbe vand under denne?

        Jeg ville nok begynde at skille den ad, hvis jeg var dig, og se, hvordan den ser ud inde i kedlerne.
        Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

        La Marzocco GS/3
        Baratza Forté
        Bestmax filter


        1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

        Comment

        • MoBak
          Administrator
          • May 2007
          • 3610

          #34
          Oprindeligt indsendt af MoBak Se indlæg
          Jeg er i kontakt med et firma som måske kan lave det. Jeg har netop sendt lidt mere information om omfanget af opgaven afsted til dem og afventer så et endeligt svar på om det kan lade sig gøre og om et prisoverslag.

          Hvis det er for bøvlet eller for dyrt, finder jeg en anden løsning end messing. Så bliver det nok malet i stedet
          Nå, så har jeg fået et svar og estimat på opgaven. Deres løsningsforslag er at forgylde og derefter mattere delene. Jeg tror egentlig, at det ville være en ok løsning. Men det vil koste 3.300 + moms, og det er i overkanten af, hvad jeg vil betale for det.

          Så det bliver maleren, som får lov at pimpe

          Nu skal jeg bare beslutte mig for, hvordan den så skal se ud. Den skal primært være sort. Og jeg overvejer, om man kunne lave noget wow-effekt ud af blande blanke og matte elementer og samtidig beholde nogle af de forkromede. Men kombinationsmulighederne er jo uendelige!
          Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

          La Marzocco GS/3
          Baratza Forté
          Bestmax filter


          1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

          Comment

          • Juul-Andersen
            Stamgæst
            • Apr 2014
            • 772

            #35
            Hvilke dele omhandlede tilbuddet?
            Coffee aficionado, frequently found sipping wine🍷
            I’ve been told I like tea
            I know nothing about everything, expect most comments to be failed jokes.

            Plans stuff in my spare time ☕️👌

            Comment

            • MoBak
              Administrator
              • May 2007
              • 3610

              #36
              Oprindeligt indsendt af Juul-Andersen Se indlæg
              Hvilke dele omhandlede tilbuddet?
              Se post #29 på foregående side
              Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

              La Marzocco GS/3
              Baratza Forté
              Bestmax filter


              1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

              Comment

              • MoBak
                Administrator
                • May 2007
                • 3610

                #37
                Oprindeligt indsendt af MoBak Se indlæg
                Se post #29 på foregående side
                Eller mere præcist. Det er ud fra dette billede, han har givet tilbuddet:
                Vedhæftede filer
                Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

                La Marzocco GS/3
                Baratza Forté
                Bestmax filter


                1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

                Comment

                • Sundby
                  Lysristet
                  • Feb 2012
                  • 102

                  #38
                  Nu ved jeg ikke helt hvilke dele Specht pakken indeholder men det foresvæver mig at den koster 1500...

                  Comment

                  • Sundby
                    Lysristet
                    • Feb 2012
                    • 102

                    #39
                    Nu har jeg lige gravet den gamle prisliste frem, og det var løgn og latin med de 1500,-. De tager 4900,- ex moms... av av

                    Comment

                    • MoBak
                      Administrator
                      • May 2007
                      • 3610

                      #40
                      Oprindeligt indsendt af Sundby Se indlæg
                      Nu har jeg lige gravet den gamle prisliste frem, og det var løgn og latin med de 1500,-. De tager 4900,- ex moms... av av
                      Ja, den pris har jeg også hørt, og jeg ved heller ikke helt hvad pakken den indeholder. Men jeg tvivler på, at den inkluderer fx steamarm og varmtvandshane.
                      Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

                      La Marzocco GS/3
                      Baratza Forté
                      Bestmax filter


                      1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

                      Comment

                      • Juul-Andersen
                        Stamgæst
                        • Apr 2014
                        • 772

                        #41
                        Oprindeligt indsendt af MoBak Se indlæg
                        Ja, den pris har jeg også hørt, og jeg ved heller ikke helt hvad pakken den indeholder. Men jeg tvivler på, at den inkluderer fx steamarm og varmtvandshane.
                        Jeg mailede med Thomas en gang om det selv samme, men da jeg jeg spurgte til hvad det indeholdt, hørte jeg ikke mere...
                        Coffee aficionado, frequently found sipping wine🍷
                        I’ve been told I like tea
                        I know nothing about everything, expect most comments to be failed jokes.

                        Plans stuff in my spare time ☕️👌

                        Comment

                        • Coffee makes the world go
                          Master Brewer
                          • Jan 2010
                          • 5082

                          #42
                          Oprindeligt indsendt af Juul-Andersen Se indlæg
                          Jeg mailede med Thomas en gang om det selv samme, men da jeg jeg spurgte til hvad det indeholdt, hørte jeg ikke mere...
                          Mærkelig måde at behandle potentielle kunder på ????
                          http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

                          Comment

                          • Christian
                            Grøn bønne
                            • Jul 2008
                            • 34

                            #43
                            Jeg har afleveret den hos Jørn Klemmen, http://www.espressomaskine.dk/index.html , da der skal bruges mange nye reservedele, som jeg ikke har selv!
                            La Marzocco GS3
                            Mazzer Mini Electronic
                            IRoast-2
                            www.mink-pelse.dk

                            Comment

                            • Sundby
                              Lysristet
                              • Feb 2012
                              • 102

                              #44
                              Noget nyt igang med projektet MoBak? Jeg går jo og lurer lidt kulissen efter nogle fede Updates bl, andet en fornuftig Pre infusion Settings. Jeg tænker at det *bare* er at ændre i firm Waren oh Wupti så var den ged barberet,,, men det er det måske ikke helt så let,,
                              Jeg har købt træværk til min i USA til en god pris directe fra Marzocco..

                              Comment

                              • MoBak
                                Administrator
                                • May 2007
                                • 3610

                                #45
                                Hej Sundby,

                                Projektet står stadig på. Faktisk ligger min dampkedel lige nu i køkkenvasken med afkalker i:


                                I går var jeg forbi Kaffemekka og købe reservedele til forebyggende vedligehold. Følgende bliver skiftet:

                                - Pakning og o-ring til gruppelåget
                                - 3 x O-ringe til varmelegemer og HX
                                - 3 x stempler til magnetventiler
                                - Slange til at suge vand fra tanken
                                - Ny gruppehovedpakning



                                Der er reservedele for omkring 1.200 kr. Det er jo også noget for sådan nogle små dimser, men når man så kigger på en GS3, de har stående derude til rep, hvis ejer lige har fået et reparationstilbud på 19.000 kr pga manglende vedligehold, så betaler man glædeligt for forebyggende vedligehold

                                Inden jeg samler maskinen, skal jeg have skilt hele dampventilen ad. Den går lidt trægt og tager nogle gange noget tid om at glide tilbage, når man har brugt dampen. Så denne skal lige rengøres og smøres og så er jeg klar til at begynde samlingen af maskinen igen.

                                Men det, som kommer til at bestemme, hvornår projektet er færdigt, er lakeringen af dele. Jeg har endelig besluttet hvordan maskinen skal komme til at se ud, og i næste uge, bliver delene sendt til pulverlakering.

                                Jeg har været omkring alle mulige forskellige muligheder. Jeg fandt et firma på Fyn, som kunne "lakere læder". Det forespurgte jeg på, da jeg tænkte, at det kunne være meget fedt til siderne. Men da jeg spurgte til det, fik jeg det meget korte og underlige svar: "Det er vist ikke vores spidskompetence". Meget underligt, når man spørger til et produkt fra deres hjemmeside. Jeg har som tidligere beskrevet også undersøgt muligheden for at formessinge nogle dele, men det er jeg også gået væk fra.

                                Nu bliver det pulverlateret. Kabinettet bliver mat hvid, og så bliver der "highlights" i blank sort. Jeg glæder mig meget til at se resultatet.
                                Vedhæftede filer
                                Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

                                La Marzocco GS/3
                                Baratza Forté
                                Bestmax filter


                                1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

                                Comment

                                Working...
                                X