Hjælp en førstegangskøber

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Andrea_R
    Grøn bønne
    • Nov 2017
    • 13

    #31
    Jeg smutter lige i rigtig kaffe igen og kigger på en Nivona 680.

    Comment

    • Chancen
      Espresso
      • Jun 2015
      • 688

      #32
      Nivona og Jura kører med stålkværn. Den er markant bedre end de keramiske fra siemens, jeg oplevede meget mere smag. Stort set alle profesionelle kværne til mange tusinde kroner kører med stålkværn, det være sig flade og koniske.

      Siemens er et firma der laver mange andre ting end kaffemaskiner, kaffens smag kommer sidst i køen. Deres primære fokus er hr og fru Danmark som temmelig sikkert høvler billige peter larsen bønner i, de smager ikke af en skid alligevel, hvorfor den generelle bruger af Siemens er mere interesseret i layout, design end god smag. Det eneste jeg savner fra Siemens er at den er MEGET mere støjsvag, igen et resultat af Siemens jagt på at kapre kunden ift brugervenlighed fremfor smag.

      Nivona valgte jeg fremfor Jura da jeg kan tage brygenheden ud og rense den. Jura er som du nævner helt lukket.

      Bed om at smage den samme bønne på Nivona og Siemens serie 300. I øvrigt er mælkeskummet MEGET bedre end på Siemens.

      Pøj pøj

      Oprindeligt indsendt af Andrea_R Se indlæg
      Tak for svar.

      Er EQ7 en nyere model? Jeg har nemlig læst mig frem til, at den bryggeenhed som sidder i EQ9 (og også EQ3) er væsentligt forbedret. Om dette passer er så det store spørgsmål.

      Hvad vil det i øvrigt sige, at den 'underekstraherer'? Er det kværnen der er tale om?

      Jeg har også kigget på Nivona og Jura. De har dog hidtil været over mit budget, men de har nogle rigtige gode tilbud, som du skriver. Men Nivona bruger stål i deres kværne fremfor keramik. Er det ikke et kæmpe minus?

      Jeg bryder mig bare ikke om, at Jura er så "lukket" et system, og at de i tilfælde af reparation, skal sendes til Jura.

      Og så er der også Gaggia. Nogen som har erfaring med den?

      Comment

      • Chancen
        Espresso
        • Jun 2015
        • 688

        #33
        Jeg ville personligt tage en Nivona 758, laver ægte americano som er meget bedre end café creme.. Og et markant lettere mælkesystem.

        Oprindeligt indsendt af Andrea_R Se indlæg
        Jeg smutter lige i rigtig kaffe igen og kigger på en Nivona 680.

        Comment

        • Chancen
          Espresso
          • Jun 2015
          • 688

          #34
          Sidst men ikke mindst. Underekstrahere i denne henseende er ift at den kværner for groft og trækker for lidt kaffepartikler ud af den anvendte kaffe. Dernæst bruges for få gram hvilket også påvirker smagen.

          Oprindeligt indsendt af Chancen Se indlæg
          Nivona og Jura kører med stålkværn. Den er markant bedre end de keramiske fra siemens, jeg oplevede meget mere
          smag. Stort set alle profesionelle kværne til mange tusinde kroner kører med stålkværn, det være sig flade og koniske.

          Siemens er et firma der laver mange andre ting end kaffemaskiner, kaffens smag kommer sidst i køen. Deres primære fokus er hr og fru Danmark som temmelig sikkert høvler billige peter larsen bønner i, de smager ikke af en skid alligevel, hvorfor den generelle bruger af Siemens er mere interesseret i layout, design end god smag. Det eneste jeg savner fra Siemens er at den er MEGET mere støjsvag, igen et resultat af Siemens jagt på at kapre kunden ift brugervenlighed fremfor smag.

          Nivona valgte jeg fremfor Jura da jeg kan tage brygenheden ud og rense den. Jura er som du nævner helt lukket.

          Bed om at smage den samme bønne på Nivona og Siemens serie 300. I øvrigt er mælkeskummet MEGET bedre end på Siemens.

          Pøj pøj

          Comment

          • Tajs
            Lysristet
            • May 2017
            • 94

            #35
            Jeg må trække mine ord i mig igen. Det ser ud til, at der virkelig er eksperter herinde i alle områder af kaffebrygning
            Londinium L1 - Mahlkönig K30

            Comment

            • deannielsen
              Mellemristet
              • Apr 2017
              • 235

              #36
              Fik du købt en maskine så?
              Hvis du har mulighed for det, kan du kigge forbi til en kop super kaffe fra min fuld automatiske delonghi.
              Skøn maskine [emoji39]
              Bor i Bagsværd.

              Comment

              • Andrea_R
                Grøn bønne
                • Nov 2017
                • 13

                #37
                Hej alle

                Beklager mit fravær, men I skal da ikke snydes for en lille opdatering.

                Jeg har besluttet mig for at beholde min Nespresso-maskine lidt endnu. Jeg er overgået til kapslerne fra Real Coffee. De smager efter min mening bedre end Nespressos varianter, og er tilmed billigere.

                Desuden har jeg en veninde som arbejder hos Nespresso. Hun kan få maskinerne med en hel del rabat i tilfælde af, at min maskine skulle fejle.

                Lige nu giver det ikke rigtig nogen mening at smide 5-6000 kroner for en fuldautomatisk espressomaskine.

                Comment

                • MoBak
                  Administrator
                  • May 2007
                  • 3610

                  #38
                  Fedt, med en opdatering og dejligt at du kom videre og har fundet en løsning der passer dig bedre end den du havde
                  Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

                  La Marzocco GS/3
                  Baratza Forté
                  Bestmax filter


                  1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

                  Comment

                  • Andrea_R
                    Grøn bønne
                    • Nov 2017
                    • 13

                    #39
                    Tak.

                    Og jeg har jo stadig min AeroPress og Wilfa-kværn liggende, hvis jeg vil nyde en ekstragod kop kaffe.

                    Comment

                    Working...
                    X