Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 36

Emne: Nye seriøse kaffebarer i KBH

Mellemristet T.Bidstrup's avatar
    Registreringsdato
    May 2014
    Sted
    Valby
    Citer Oprindeligt indsendt af Birk Se indlæg
    Der er også - impact roasters- under langgade station, mener også at de er ret nye. Dem gad jeg godt besøge. De importerer vist kun fra Etiopien.
    Jeg har fået en fin Flat White og rigtigt fin betjening hos Impact.
    Jeg købte en pose lysristede bønner til filterkaff' med hjem. De var tydeligt underudviklede med noter af græs og ærter, for nu at bruge et udtryk, jeg lige har læst
    Da deres espressorist syntes at være fin og betjeningen var super, må jeg hellere give dem en chance mere!

Jeg er spænt på at prøve Statement - jeg lagde lige mærke til dem forleden.
    Kan stadig tælle på én hånd, hvor mange gange, jeg har brygget en perfekt kop

Espresso SweetBrikka's avatar
    Registreringsdato
    Dec 2012
    Sted
    Kbh
    Fik prøvet Statement lørdag, og det var en underlig oplevelse. Indretningen var gennemført men mærkeligt upersonlig på den Bo Bedre-agtige måde. Der signaleres fokus på kaffe, men der kommunikeres ikke hvad det er som serveres - hverken visuelt og kun sparsomt hvis man spørger. Alt det rigtige udstyr, men ikke en særligt overbevisende eksekvering. Der var i øvrigt meget få mennesker, hvilket undre mig da byen ellers var proppet.
    Jeg kommer forbi engang imellem, og vil lige give dem en chance til.

Master Brewer Kaffe T's avatar
    Registreringsdato
    Nov 2013
    Sted
    København
    Nogle britters anmeldelse af de "bedste kaffebarer i København":
    https://www.st-christophers.co.uk/tr...-in-copenhagen

Vi mangler vist ebar brugeranmeldelse af nr 6 ... Sonnys i Rådhusstræde ... ellers har vi vist snakket om dem alle.
    Radio om kaffe og smagssansen http://smagefter.dk/kaffe/
    Podcast på engelsk om kafferistning Coffee Roasting Navigated

~ Kunsten er at kunne orientere sig med smagssansen ~

Mellemristet zjefffff's avatar
    Registreringsdato
    Sep 2008
    Sted
    Vesterbro
    Jeg har været på Sonny flere gange - de laver en rigtig god morgenmad. Kaffen (flat whites) er altid vel lavet og smager som den skal. Bønnetypen (la Cabra) kan man altid argumentere for er for lys, men jeg kan rigtigt godt lide den. Jeg vil klart anbefale folk at tage derind forbi. Mener i øvrigt at de var DKs første sted til at få den nye Strada EP?

Citer Oprindeligt indsendt af Kaffe T Se indlæg
    Nogle britters anmeldelse af de "bedste kaffebarer i København":
    https://www.st-christophers.co.uk/tr...-in-copenhagen

Vi mangler vist ebar brugeranmeldelse af nr 6 ... Sonnys i Rådhusstræde ... ellers har vi vist snakket om dem alle.
    - La Marzocco GS/3 MP med Strada mod (tidligere; Londinium I, Izzo Alex Duetto mkI, La Spaziale S1 Vivaldi II, Izzo Vivi mkII, Nuova Simonelli Oscar)
    - Mahlkönig k30 Vario
    - Torr 58,55mm tamper

IG: clausitooo

5. De følgende 2 brugere siger tak til zjefffff for denne post:

Kaffe T (18. January 2018),T.Bidstrup (22. January 2018)

Registreringsdato
    Nov 2013
    Sted
    København
    Endnu en udenlandsk guide til Københavnske kaffebarer ... http://sprudge.com/copenhagen-coffee-guide-127180.html

Det er naturligvis "the usual suspects", men denne gang er CUB ikke med. Eller Roast. Men det er Det Vide Hus.

Master Brewer Jens_Muff's avatar
    Registreringsdato
    Sep 2011
    Sted
    Kastrup
    Jeg var i øvrigt på Sonny og spise frokost forleden.

Den spicy tunsandwich var rigtig god. Men deres kaffe var noget kedelig. Deres cap var en ret klassisk ren brasiliansk. Deres filter var en kedelig omgang Colombia. Måske var jeg også bare skuffet over, at de ikke har noget som helst andet end de to origins, og eftersom jeg kun har Peru og Colombia derhjemme, havde jeg håbet på at kunne få noget lysere med bare en smule syrligt spil.

At have Sonny på listen og udelade CUB og Roast må være udtryk for, at man ikke har været på de to sidstnævnte.
    - La Pavoni
    - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
    - Aillio Bullet R1
    - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook

8. De følgende 2 brugere siger tak til Jens_Muff for denne post:

holberg19 (6. February 2018),Jack (27. November 2018)

Registreringsdato
    Nov 2013
    Sted
    København
    Jeg ka heller ikke lade være med at tænke på hvor rent spil sådan en liste er ... mon stederne bliver kontaktet og tilbudt at være med på listen ved at betale ?

Forfatteren af artiklen har et dansk-klingende navn, men ikke en jeg har hørt om i kaffekredse.

10. De følgende brugere har takket Kaffe T for denne post:

Jack (27. November 2018)

Master Brewer
    Registreringsdato
    Apr 2011

Nye seriøse kaffebarer i KBH

Det vil ikke overraske mig hvis sprudge afkræver betaling, de fleste lande har nogle mærkelige udeladelser, hvilket kun kan pege i den retning.

Sonny syntes jeg personligt bruger noget dødkedelig kaffe. Da jeg var derinde var det ren sydamerikansk jam, generelt syntes jeg ikke de sorter man ofte bruger de steder er særligt interessante.

Men det er en smagssag om man er til de mere “traditionelle smage”
    Senest redigeret af malling : 6. February 2018 kl. 19:13
    A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso

Master Brewer Jack's avatar
    Registreringsdato
    Feb 2016
    Sted
    Aalborg / Kwun Tong
    Er der sket nyt i CPH eller hvor skal man gå hen hvis man skal imponerer en jyde ;-)

Lysristet
    Registreringsdato
    Aug 2007
    Roast har åbnet en aflægger i Studiestræde 16. Det er måske ikke rigtigt nyt, men mere af det samme i fantastisk kvalitet.
    Jeg var for nylig forbi Forloren en tidlig morgen og blev moderat skuffet. Jeg fik en espreso og mælk ved siden af så jeg selv kunne dosere. Håndværket kunne der ikke sættes en finger på, og espressoen/cortadoen var god uden at nå skyhøje niveauer. Måske havde jeg sat forventingerne for højt.

14. De følgende brugere har takket Jepsen for denne post:

Jack (27. November 2018)

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •