Side 1 af 4 123 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 36

Emne: Nye seriøse kaffebarer i KBH

Master Brewer Kaffe T's avatar
    Registreringsdato
    Nov 2013
    Sted
    København

Nye seriøse kaffebarer i KBH

Nu åbner der jo nye cafeer konstant i København, så det er ikke noget at skrive om.

Det er mere de ambitiøse/seriøse kaffebarer, som er værd at bemærke herinde, tænker jeg.

Ved Vesterport station er lige åbnet Statement Coffee. Jeg ved de har høje ambitioner. Og ligesom Prolog og Democratic Coffee rister de selv kaffen ude på Refshaleøen hos The Factory.

Jeg var et kort smut forbi idag ... efter at ha været på Prolog i Kødbyen, hvor vi fik en rigtig god Kenya på V60 (ristet 2 minutter ind i FC - hvilket jeg er kommet frem til at jeg bedst ka li Kenya omkring). Så det var ikke fordi jeg sku ha kaffe at jeg gik ind på Statement, men fordi jeg siden starten af året har hørt at de snart ville åbne. I Bønneklubben har vi delt fragt med dem i februar. Men det er så først sket for 2 uger siden.

Anyway, jeg fik god snak med en entusiastisk barista. Jeg fik smagsprøver på alle de 3 filterkaffer, de lige havde klar; Kenya, Etiopisk og Honduras. Fin kaffe. I den lysristede ende

... men jeg fik smagsprøverne i engangskrus. Uh, tror det giver afsmag til kaffen. Måske er det især lysristet kaffe at det skinner igennem ... mens sort tjære-tobak-kul-bilværksted overdøver den slags ... eller hvad er jeres erfaring ?
    Senest redigeret af Kaffe T : 9. November 2017 kl. 19:18
    Radio om kaffe og smagssansen http://smagefter.dk/kaffe/
    Podcast på engelsk om kafferistning Coffee Roasting Navigated

~ Kunsten er at kunne orientere sig med smagssansen ~

2. De følgende brugere har takket Kaffe T for denne post:

Jack (27. November 2018)

Master Brewer Kaffe T's avatar
    Registreringsdato
    Nov 2013
    Sted
    København
    Jeg hørt om et nyt risteri i Kbh NV, som hedder Kaffedepartementet - som også er kaffebar. Men jeg har ikke været der endnu. Jeg googlede lige; Rentemestervej 64.

Er der nogen som har været der ?
    Radio om kaffe og smagssansen http://smagefter.dk/kaffe/
    Podcast på engelsk om kafferistning Coffee Roasting Navigated

~ Kunsten er at kunne orientere sig med smagssansen ~

Master Brewer Coffee makes the world go's avatar
    Registreringsdato
    Jan 2010
    Citer Oprindeligt indsendt af Kaffe T Se indlæg
    Nu åbner der jo nye cafeer konstant i København, så det er ikke noget at skrive om.

Det er mere de ambitiøse/seriøse kaffebarer, som er værd at bemærke herinde, tænker jeg.

Ved Vesterport station er lige åbnet Statement Coffee. Jeg ved de har høje ambitioner. Og ligesom Prolog og Democratic Coffee rister de selv kaffen ude på Refshaleøen hos The Factory.

Jeg var et kort smut forbi idag ... efter at ha været på Prolog i Kødbyen, hvor vi fik en rigtig god Kenya på V60 (ristet 2 minutter ind i FC - hvilket jeg er kommet frem til at jeg bedst ka li Kenya omkring). Så det var ikke fordi jeg sku ha kaffe at jeg gik ind på Statement, men fordi jeg siden starten af året har hørt at de snart ville åbne. I Bønneklubben har vi delt fragt med dem i februar. Men det er så først sket for 2 uger siden.

Anyway, jeg fik god snak med en entusiastisk barista. Jeg fik smagsprøver på alle de 3 filterkaffer, de lige havde klar; Kenya, Etiopisk og Honduras. Fin kaffe. I den lysristede ende

... men jeg fik smagsprøverne i engangskrus. Uh, tror det giver afsmag til kaffen. Måske er det især lysristet kaffe at det skinner igennem ... mens sort tjære-tobak-kul-bilværksted overdøver den slags ... eller hvad er jeres erfaring ?
    Når du skriver

(ristet 2 minutter ind i FC

er det så (ristet 2 minutter ind i Full City?
    eller (ristet 2 minutter ind i 1,Crack ?

5. De følgende brugere har takket Coffee makes the world go for denne post:

Duhalde (15. November 2017)

Mellemristet Birk's avatar
    Registreringsdato
    Jul 2012
    Sted
    København
    Har været der et par gange (kaffedepartementet)- da det ligger tæt på hvor vi bor. Jeg synes det er et besøg værd. De rister også lyst- køre såvidt jeg husker kun single origin. Jeg har lidt forskellig oplevelser der fra. Men tror det er mere myntet på den enkelte baristas kunnen. Ejerne er meget flinke og snaksaglige
    ECM Mechanica IV Profi + ECM S-Manuale 64, Wilfa WSCG, Feld2:Honed
    masser af lir til “sort kaf’” + Cormorant Roaster

Coffeeholic summer's avatar
    Registreringsdato
    Jun 2011
    Sted
    Kbh
    ... en rigtig god Kenya på V60 (ristet 2 minutter ind i FC - hvilket jeg er kommet frem til at jeg bedst ka li Kenya omkring).
    Jeg gætter på det 2 minutter efter 1. knæk start. Men jeg kan så komme med næste spørgsmål: Hvor meget fart har du på temperaturen i de 2 minutter?
    Det gør jo en stor forskel om det er 2 minutter med RoR 10 grader/minut eller 3 grader/minut.

Mellemristet Birk's avatar
    Registreringsdato
    Jul 2012
    Sted
    København
    Der er også - impact roasters- under langgade station, mener også at de er ret nye. Dem gad jeg godt besøge. De importerer vist kun fra Etiopien.
    ECM Mechanica IV Profi + ECM S-Manuale 64, Wilfa WSCG, Feld2:Honed
    masser af lir til “sort kaf’” + Cormorant Roaster

Coffeeholic summer's avatar
    Registreringsdato
    Jun 2011
    Sted
    Kbh
    Citer Oprindeligt indsendt af Coffee makes the world go Se indlæg
    sårn ca 14 grader ;o)
    Hehe, fuld fart frem

Master Brewer -E*'s avatar
    Registreringsdato
    Apr 2013
    Sted
    Ry
    ...

Har faktisk ikke de store erfaringer. Jeg er lidt pragmatisk anlagt, jeg vil gerne have tid til at sidde ned og drikke af en rigtig kop (smag har jeg ikke tænkt så meget over som det taktile). Jeg smager alligevel bedst efter når jeg ikke er på vej et sted hen, så to-go kaffe er stort set no-go for mig. Men tanken er interessant, og jo, mon ikke det smager lidt af?
    -Sune

Mahlkönig Kenia / OE Lido3
    Chemex / V60 / Phoenix70 / Aeropress
    Computerstyret Hottop
    Instagram

Master Brewer
    Registreringsdato
    Apr 2011

Nye seriøse kaffebarer i KBH

Andersen & Maillard skulle også åbne på nørrebrogade her i denne mdr. Rister på egen Loring på sigt

Brygger på Synesso som de vist nok også bliver importør og forhandler af
    Senest redigeret af malling : 10. November 2017 kl. 09:33
    A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •