Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 23

Emne: Forum disciplin

Mørkristet Ullum's avatar
    Registreringsdato
    Sep 2013
    Sted
    Fredericia 7000
    Nå, så kommer den alligevel, jeg havde ellers bestemt at jeg ikke gad, men - here it goes.......

Hold nu kæft, at I gider.
    Drop alt køb og salg og kør det på dba istedet
    Disse diskusioner har kørt alle de steder jeg har været, og jeg har aldrig blandet mig, men-
    Stop alt det der og kom ind til kernen, kaffe
    Meter lange indlæg som ingen gider at læse til ende, fordi en eller anden millimeterretfærdighed skal opfyldes, gab!!!!!
    Senest redigeret af Ullum : 6. October 2017 kl. 18:01
    Mvh ullum

2. De følgende 5 brugere siger tak til Ullum for denne post:

deannielsen (6. October 2017),Husum (7. October 2017),madsagger (6. October 2017),Sonder (6. October 2017),Tajs (6. October 2017)

Lysristet madsagger's avatar
    Registreringsdato
    Aug 2015
    Sted
    Aarhus C
    Citer Oprindeligt indsendt af Ullum Se indlæg
    Nå, så kommer den alligevel, jeg havde ellers bestemt at jeg ikke gad, men - here it goes.......

Hold nu kæft, at I gider.
    Drop alt køb og salg og kør det på dba istedet
    Disse diskusioner har kørt alle de steder jeg har været, og jeg har aldrig blandet mig, men-
    Stop alt det der og kom ind til kernen, kaffe
    Meter lange indlæg som ingen gider at læse til ende, fordi en eller anden millimeterretfærdighed skal opfyldes, gab!!!!!
    Fuldstændig enig! Næste gang jeg skal sælge noget, tvivler jeg på det bliver slået op her på Espressobar, tonen er blevet alt for hård siden jeg oprettede mig som bruger for et par år siden.

Jeg oplever også at aktiviteten er kraftigt dalende herinde, måske de to ting har noget med hinanden at gøre...

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Izzo Alex Duetto III
    Nuova Simonelli MDJ On Demand

4. De følgende brugere har takket madsagger for denne post:

kidcaffeine (6. October 2017)

Master Brewer Kaffe T's avatar
    Registreringsdato
    Nov 2013
    Sted
    København
    Citer Oprindeligt indsendt af holberg19 Se indlæg
    Vi pakker tingene lidt ind her (som tilfældet i tidligere tråde). Lad os få hul på bylden.
    I min optik har Coffee Makes The World Go ...
    Nej, mit indlæg var ikke møntet specielt på CMTWG. Ja, han skriver meget og langt. Men han er ikke den eneste.

Faktisk var det mere et "åbent brev" til Espressobars administratorer. Det er dem, som sætter rammerne her.
    Radio om kaffe og smagssansen http://smagefter.dk/kaffe/
    Podcast på engelsk om kafferistning Coffee Roasting Navigated

~ Kunsten er at kunne orientere sig med smagssansen ~

6. De følgende brugere har takket Kaffe T for denne post:

Jack (6. October 2017)

Mørkristet
    Registreringsdato
    Apr 2008
    Jeg synes at det ville være ærgerligt, hvis køb/salg forsvandt herfra. Her ved folk Hvad tingene er værd og man underbyder ikke helt vildt. Det er meget mindre kommunikation ifm et salg her end på dba, hvor priserne generelt er sat ret højt at køberne generelt ikke vil betale prisen for tingene.
    Det er også den afledte effekt ved køb/salg at man til tider mødes face to face med andre kaffenørder, og det synes jeg egentlig er meget hyggeligt.

8. De følgende 8 brugere siger tak til Luwak for denne post:

ChristianS (6. October 2017),Echovolution (6. October 2017),holberg19 (6. October 2017),Jack (6. October 2017),LM17 (6. October 2017),movin (6. October 2017),Rocco (6. October 2017),Sigh (6. October 2017)

Espresso martinmic's avatar
    Registreringsdato
    Jun 2012
    Sted
    4690 Haslev
    Har det på helt samme måde som kaffe t og E. Hvis man er utilfreds med noget, så gå til Admin. Vi skal stoppe det her selvjustist. Det dræber forummet. Man får mindre og mindre lyst til at være en del af det. Lad admins gøre deres arbejde.
    - Promac Club ME
    - Casadio Istantaneo
    - Gene Cafe

Mellemristet BigBen's avatar
    Registreringsdato
    Apr 2013
    Sted
    Silkeborg/Billund
    Lad mig tage en lidt anden vinkel, som dog nogle allerede har tilkendegivet sig om: Oplevelsen af et faldende aktivitetsniveau.

Jeg tror gerne, at de til tider opslidende debatter, som har et kritisk skær over sig, kan være medvirkende til, at aktivitetsniveauet er faldende.

Men - jeg tror langt overvejende, at det faldende aktivitetsniveau er en kombination af følgende: 1) dels er vi som mennesker ofte ret konstant på udforskning efter nye områder, som vi kan kaste vores interesse på, og 2) en del af os, som var meget entreprenante og udforskende for nogle år siden, har nu fundet om ikke kaffe-nirvana, så dog et brugbart setup.

Alting har sin tid, og og jeg oplever det samme på andre fora, hvor det initialt handler om teknik og grej, men ender med noget andet. På f.eks. Grillguru er det efterhånden ikke så meget grill, som opskrifter og andre madrelaterede gadgets.

Måske ikke et indlæg, som rammer temaet “Forum disciplin” men ikke desto mindre en del af problemstillingen i min optik.

Sent from my iPad using Tapatalk Pro
    Wilfa Svart Presisjon Alu (2 stk.)
    Baratza Forte Brew Grinder
    Hario v60
    Bodum 8 kops stempel

11. De følgende 2 brugere siger tak til BigBen for denne post:

Coffee makes the world go (7. October 2017),davidsarinelli (7. October 2017)

Master Brewer Coffee makes the world go's avatar
    Registreringsdato
    Jan 2010
    Jeg syntes og så at der bare skulle være en meld post knap,

men det vil ligge en stor arbejds byrde på moderator

DERFOR ser jeg ikke noget galt i at i selve tråden,at gøre en opmærksom på at en har glemt at sætte en pris

ofte er det en forglemmelse, men kommer prisen så ikke, så,,,

Knappen ville dog uden klare regler være absolut nytteløs , for hvad er det så moderator skulle ta stilling til ??

Nu hedder tråden her
    xxxxxxxxxxxxxxx
    Forum disciplin
    xxxxxxxxxxxxxxx

men man kan kun følge disciplin, hvis der er faste KENDTE regler , disciplin er ikke brug flere dage for at finde ud af at selv Højesteret har bestemt til begge sider ?? men man kan ikke se sagerne, de tabte sager kan være pga formfejl
    og de vundne ligeså

de nuværende regler er gode nok, hvis vi bare lige bliver enige om, eller forum ejer selv vælger hvornår ting et til udbud eller sat til salg

(SELV)disciplin ville herefter så være at følge disse regler, alt andet ville være Udisciplineret, og kunne så meldes

men der burde så ikke komme nogen meldinger,, MED MINDRE en har gjort sig den umage at ikke følge reglerne , som gerne skulle være klare og umisforståelig, gerne med eksempler

Jeg er iøvrigt enige i BigBens udlægning af faldende medlemsaktivitet

dog vil jeg mene at selv sådan noget som årstider også spiller ind, der kommer nok lidt mere gang i den , når folk er mere indendørs

men modsat andre ting hvor man let HELT stopper, fordi man har fundet hvad man søgte, så er forummet hjulpet af at kaffe er vanedannende ;O) DET stopper ikke lige sådan

Master Brewer
    Registreringsdato
    Apr 2011

Forum disciplin

En bedre ide var at skrive til OP i de salgstråde og gøre vedkommende opmærksom på fejlen. Virker det ikke så bør man henvende sig til administrator!

At gøre folk opmærksomme på det i alen lange rodede post i salgstråden er ligepræcis blevet et af hovedproblemerne herinde, og er ærligt talt efterhånden et større problem end at en eller anden har glemt en pris eller ikke lige har sat sig ind i reglerne!

Det gør INTET godt for forumet!

Jeg sætter hvertfald ikke ting til salg herinde igen, det er 100! Det er simpelthen ikke alt det ævl og kævl værd. De fleste kigger også på FB og DBA og der slipper man for lange post om millimeter retfærdighedssans og tolkninger af lovgivningen.
    Senest redigeret af malling : 7. October 2017 kl. 17:14
    A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso

14. De følgende brugere har takket malling for denne post:

Sinobi (29. September 2018)

Master Brewer Coffee makes the world go's avatar
    Registreringsdato
    Jan 2010
    Citer Oprindeligt indsendt af malling Se indlæg
    En bedre ide var at skrive til OP i de salgstråde og gøre vedkommende opmærksom på fejlen. Virker det ikke så bør man henvende sig til administrator!

At gøre folk opmærksomme på det i alen lange rodede post i salgstråden er ligepræcis blevet et af hovedproblemerne herinde, og er ærligt talt efterhånden et større problem end at en eller anden har glemt en pris eller ikke lige har sat sig ind i reglerne!

Det gør INTET godt for forumet!

Jeg sætter hvertfald ikke ting til salg herinde igen, det er 100! Det er simpelthen ikke alt det ævl og kævl værd. De fleste kigger også på FB og DBA og der slipper man for lange post om millimeter retfærdighedssans og tolkninger af lovgivningen.
    Fuldstændig enig i det første

MEN men hagen ved sagen at så skriver 10 menesker måske til sælger på SAMME tid
    er sælger på arbejde, kan mange nå at skrive ,inden sælger åbner sin indbox

ligeså snart man kan se i tråden at sælger er gjort opmærksom på forglemmelsen, så behøver ingen ikke at skrive

en post frem for ti, må da være lettere /den bedste løsning
    også det hurtigste , skrive feltet er jo åbent og klart til brug

der er ikke noget negativt i at skrive, hov du har glemt prisen

Moderator ved jo ikke om sælger har ignoreret en eller ti eller tyve pmer

så hagen ved sagen gør at jeg mener at en påmindelse i den åbne tråd er den bedste løsning, næst efter at prisen er der fra start ;o)

Master Brewer
    Registreringsdato
    Apr 2011
    Ja hvis man kan holde sig til blot at nævne det. Men erfaring siger mig at det for ofte bliver forlænget af mere ene blot det.
    A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •