Forum disciplin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BigBen
    Mellemristet
    • Apr 2013
    • 160

    #16
    Lad mig tage en lidt anden vinkel, som dog nogle allerede har tilkendegivet sig om: Oplevelsen af et faldende aktivitetsniveau.

    Jeg tror gerne, at de til tider opslidende debatter, som har et kritisk skær over sig, kan være medvirkende til, at aktivitetsniveauet er faldende.

    Men - jeg tror langt overvejende, at det faldende aktivitetsniveau er en kombination af følgende: 1) dels er vi som mennesker ofte ret konstant på udforskning efter nye områder, som vi kan kaste vores interesse på, og 2) en del af os, som var meget entreprenante og udforskende for nogle år siden, har nu fundet om ikke kaffe-nirvana, så dog et brugbart setup.

    Alting har sin tid, og og jeg oplever det samme på andre fora, hvor det initialt handler om teknik og grej, men ender med noget andet. På f.eks. Grillguru er det efterhånden ikke så meget grill, som opskrifter og andre madrelaterede gadgets.

    Måske ikke et indlæg, som rammer temaet “Forum disciplin” men ikke desto mindre en del af problemstillingen i min optik.




    Sent from my iPad using Tapatalk Pro
    Wilfa Svart Presisjon Alu (2 stk.)
    Baratza Forte Brew Grinder
    Hario v60
    Bodum 8 kops stempel

    Comment

    • Coffee makes the world go
      Master Brewer
      • Jan 2010
      • 5082

      #17
      Jeg syntes og så at der bare skulle være en meld post knap,

      men det vil ligge en stor arbejds byrde på moderator

      DERFOR ser jeg ikke noget galt i at i selve tråden,at gøre en opmærksom på at en har glemt at sætte en pris

      ofte er det en forglemmelse, men kommer prisen så ikke, så,,,



      Knappen ville dog uden klare regler være absolut nytteløs , for hvad er det så moderator skulle ta stilling til ??

      Nu hedder tråden her
      xxxxxxxxxxxxxxx
      Forum disciplin
      xxxxxxxxxxxxxxx

      men man kan kun følge disciplin, hvis der er faste KENDTE regler , disciplin er ikke brug flere dage for at finde ud af at selv Højesteret har bestemt til begge sider ?? men man kan ikke se sagerne, de tabte sager kan være pga formfejl
      og de vundne ligeså

      de nuværende regler er gode nok, hvis vi bare lige bliver enige om, eller forum ejer selv vælger hvornår ting et til udbud eller sat til salg


      (SELV)disciplin ville herefter så være at følge disse regler, alt andet ville være Udisciplineret, og kunne så meldes

      men der burde så ikke komme nogen meldinger,, MED MINDRE en har gjort sig den umage at ikke følge reglerne , som gerne skulle være klare og umisforståelig, gerne med eksempler

      Jeg er iøvrigt enige i BigBens udlægning af faldende medlemsaktivitet

      dog vil jeg mene at selv sådan noget som årstider også spiller ind, der kommer nok lidt mere gang i den , når folk er mere indendørs

      men modsat andre ting hvor man let HELT stopper, fordi man har fundet hvad man søgte, så er forummet hjulpet af at kaffe er vanedannende ;O) DET stopper ikke lige sådan
      http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

      Comment

      • malling
        Master Brewer
        • Apr 2011
        • 4545

        #18
        Forum disciplin

        En bedre ide var at skrive til OP i de salgstråde og gøre vedkommende opmærksom på fejlen. Virker det ikke så bør man henvende sig til administrator!

        At gøre folk opmærksomme på det i alen lange rodede post i salgstråden er ligepræcis blevet et af hovedproblemerne herinde, og er ærligt talt efterhånden et større problem end at en eller anden har glemt en pris eller ikke lige har sat sig ind i reglerne!

        Det gør INTET godt for forumet!

        Jeg sætter hvertfald ikke ting til salg herinde igen, det er 100! Det er simpelthen ikke alt det ævl og kævl værd. De fleste kigger også på FB og DBA og der slipper man for lange post om millimeter retfærdighedssans og tolkninger af lovgivningen.
        Last edited by malling; 7. October 2017, 17:14.
        A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


        Comment

        • Coffee makes the world go
          Master Brewer
          • Jan 2010
          • 5082

          #19
          Oprindeligt indsendt af malling Se indlæg
          En bedre ide var at skrive til OP i de salgstråde og gøre vedkommende opmærksom på fejlen. Virker det ikke så bør man henvende sig til administrator!

          At gøre folk opmærksomme på det i alen lange rodede post i salgstråden er ligepræcis blevet et af hovedproblemerne herinde, og er ærligt talt efterhånden et større problem end at en eller anden har glemt en pris eller ikke lige har sat sig ind i reglerne!

          Det gør INTET godt for forumet!

          Jeg sætter hvertfald ikke ting til salg herinde igen, det er 100! Det er simpelthen ikke alt det ævl og kævl værd. De fleste kigger også på FB og DBA og der slipper man for lange post om millimeter retfærdighedssans og tolkninger af lovgivningen.
          Fuldstændig enig i det første

          MEN men hagen ved sagen at så skriver 10 menesker måske til sælger på SAMME tid
          er sælger på arbejde, kan mange nå at skrive ,inden sælger åbner sin indbox

          ligeså snart man kan se i tråden at sælger er gjort opmærksom på forglemmelsen, så behøver ingen ikke at skrive

          en post frem for ti, må da være lettere /den bedste løsning
          også det hurtigste , skrive feltet er jo åbent og klart til brug



          der er ikke noget negativt i at skrive, hov du har glemt prisen

          Moderator ved jo ikke om sælger har ignoreret en eller ti eller tyve pmer

          så hagen ved sagen gør at jeg mener at en påmindelse i den åbne tråd er den bedste løsning, næst efter at prisen er der fra start ;o)
          http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

          Comment

          • malling
            Master Brewer
            • Apr 2011
            • 4545

            #20
            Ja hvis man kan holde sig til blot at nævne det. Men erfaring siger mig at det for ofte bliver forlænget af mere ene blot det.
            A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


            Comment

            • Coffee makes the world go
              Master Brewer
              • Jan 2010
              • 5082

              #21
              Det har du ret i, men det har jo så også i nogle tilfælde været fordi sælger ignorere den første henvendelse, så nævner en anden at forums regler faktisk dikterer det, så nævner sælger at han da så nok hellere må, men alligevel undlader dette
              alt herefter er så sælgers skyld,og der kom meget, tråden kørte i det ene tilfælde helt igennem , uden at sælger overhovedet rettede ind

              det er jo så ikke BARE en forglemmelse

              det ville forsvinde ved en melde knap, der dog ikke straks skal benyttes, af nævnte grunde, ingen grund til at blande administrator ind i de mange tilfælde hvor sælger straks har rettet forglemmelsen ,, no big deal, og sælger har jo også været glad for at salget jo så går hurtigere

              Igen en ting der HELT ville forsvinde, hvis vi dropper muligheden for køb nu pris
              det ville medføre at en sælger der har glemt eller kommet til at skrive en for lav pris, ikke får problemer

              alle handler (med penge) kun salg til højest bydende
              og med en minimums løbetid på 24 timer, det er tæt PÅ STRAKS HANDEL
              MEN GIR TID TIL AT FEJL KAN RETTES

              det letteste ville være en sletning af annoncen hvis sælger nægter at følge administrator

              Hvis sælger ikke ønsker at reagere på henvendelser fra forummet, så er det jo alligevel ikke muligt at handle ;o)
              http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

              Comment

              • KristianK
                Administrator
                • Aug 2009
                • 4365

                #22
                Kære alle,

                Mange tak for alle jeres indlæg, holdninger og tilkendegivelser.
                Som alle kan se, så er det ikke helt nemt at nå frem til en endelig konklusion, men alt er noteret.

                Jeg vil forsøge at samle op på det hele, og vende tilbage med vores bud på mange af de emner der har været nævnt i denne tråd samt i tråden.

                Tak fordi I gider

                Mvh.
                Kristian
                KristianK
                En del af EspressoBar


                Følg mig meget gerne på
                https://instagram.com/kristianskaffe.dk
                https://www.facebook.com/Kristianskaffe.dk/

                Hjemmeside
                www.kristianskaffe.dk og www.lejenbarista.dk

                Comment

                • Citrushund
                  Mørkristet
                  • Sep 2012
                  • 379

                  #23
                  Forum disciplin

                  Jeg har det på samme må som mange andre. Det har været så trættende at se på. Derfor er jeg også personligt blevet meget mere inaktiv. Jeg gider simpelthen ikke åbne for siden og så de magt kampe om retfærdighed, lovgivning osv.

                  Vil jeg sælge noget bliver det Fb eller dba. Så hellere skambud på dba! End det ævl herinde.
                  - ECM Elektronika II Profi
                  - Mazzer Super Jolly Arduino mod
                  - Custom made Torr Tamper

                  EspressoBars 3D Print service

                  Comment

                  Working...
                  X