Engelsk SD kværn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Jakobankerhansen
    Lysristet
    • Mar 2012
    • 115

    #61
    Fin video der Jack. Rimelig hurtig til at kværne en portion bønner. Har du selv optaget den ? Jeg har set nogle andre Niche-videoer på nettet, hvor de lægger et lille rundt stykke plastik (måske 3cm i diameter) ned i beholderen, hvilket begrænser pop-corn effekten betydeligt...

    Comment

    • Jack
      Master Brewer
      • Feb 2016
      • 2575

      #62
      Oprindeligt indsendt af Jakobankerhansen Se indlæg
      Fin video der Jack. Rimelig hurtig til at kværne en portion bønner. Har du selv optaget den ? Jeg har set nogle andre Niche-videoer på nettet, hvor de lægger et lille rundt stykke plastik (måske 3cm i diameter) ned i beholderen, hvilket begrænser pop-corn effekten betydeligt...
      Ja, Videoen er optaget i starten af April og en opfølgning på min tidligere post #41 ,

      Det er nu ikke for at vise pop-corn effekt, men for at vise den hakker sig lidt igennem i starten, misforstå ikke.. jeg syntes stadig kværnen er rigtig fin til prisen, mange kværne giver op med de helt lyse riste
      Last edited by Jack; 8. August 2019, 23:44.
      Pictures (or it didn't happen)

      Comment

      • Vesto
        Grøn bønne
        • Jun 2013
        • 6

        #63
        Ja, tak for videoen.
        Hvordan er præcisionen af selve kværnen? På din og andres videoer er der temmeligt meget "wobble" af den bevægelig del. Men det er måske kun bolten, der holder konus'en, der er skæv?

        Comment

        • Sigh
          Lysristet
          • Jul 2017
          • 141

          #64
          Det er kun bolten eller spændedelen under der er "skæv".
          Version 3.0: Dalla Corte Mini (modificeret), Mazzer Super Jolly Electronic med SSP red speed knive og Niche Zero

          Comment

          • Strewl
            Grøn bønne
            • Dec 2018
            • 13

            #65
            Jeg kigger selv meget på Niche, og overvejer den kraftigt. Lige pt har jeg en Vario. Uden vi går i en konisk vs flatbur krig. Vil det så være en god upgrade at skifte fra vario til en niche? Jeg søger nemlig noget bedre som kan SD og er AP, og desværre har jeg slet ikke pengene til en +10k kværn.
            Rocket Appartamento + VST 20g
            Mahlkönig Vario
            Chemex, Aeropress, Frenchpress

            Comment

            • Jack
              Master Brewer
              • Feb 2016
              • 2575

              #66
              Oprindeligt indsendt af Strewl Se indlæg
              Jeg kigger selv meget på Niche, og overvejer den kraftigt. Lige pt har jeg en Vario. Uden vi går i en konisk vs flatbur krig. Vil det så være en god upgrade at skifte fra vario til en niche? Jeg søger nemlig noget bedre som kan SD og er AP, og desværre har jeg slet ikke pengene til en +10k kværn.
              Det vil være en kæmpe upgrade, der skal en ret dyr kværn til at slå Niche, den bruger samme knive som Mazzer Robur, Robur har en kraftigere motor, men har til gengæld kæmpe retention og er i en anden pris liga :-)
              Jeg er også mest til flade knive $$$ men den Niche gør det dæleme godt, det er også en kværn som flere proffer bruger som rejse / event kværn, så i et hjemme setup klare den sig ret godt, og så er det en Single Doser
              Last edited by Jack; 25. August 2019, 11:32.
              Pictures (or it didn't happen)

              Comment

              • Strewl
                Grøn bønne
                • Dec 2018
                • 13

                #67
                Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
                Det vil være en kæmpe upgrade, der skal en ret dyr kværn til at slå Niche, den bruger samme knive som Mazzer Robur, Robur har en kraftigere motor, men har til gengæld kæmpe retention og er i en anden pris liga :-)
                Jeg er også mest til flade knive $$$ men den Niche gør det dæleme godt, det er også en kværn som flere proffer bruger som rejse / event kværn, så i et hjemme setup klare den sig ret godt, og så er det en Single Doser
                Tak for svaret. Ja jeg har set en del proffer snakker godt om den. Så der må jo være noget om snakken.

                Jeg tænker bare: til den pris, er den virkelig så godt.

                Derudover, så har jeg også haft et par newbie erfaringer, som gør jeg bange for at smide dumme penge igen, fx som jeg gjorde på min vario. Den har skuffet mig en del.
                Rocket Appartamento + VST 20g
                Mahlkönig Vario
                Chemex, Aeropress, Frenchpress

                Comment

                • Jack
                  Master Brewer
                  • Feb 2016
                  • 2575

                  #68
                  Nyeste fra Instagram post fra Scott Rao, som er imponeret af Niche

                  Citat. kilde:. https://www.instagram.com/p/B9Db4ETJzj3/

                  Click image for larger version

Name:	srniche.jpg
Views:	1
Size:	62,0 KB
ID:	231520

                  After John @decentespressomachines expressed his satisfaction with @nichecoffee ‘a Niche Zero grinder , I bought one and have been using it for a few weeks. I’m impressed with its performance.
                  On the surface it’s pleasing: it’s quiet, well designed, attractive, compact, creates almost clump-free grounds, and retains less coffee than almost any grinder I’ve ever used.

                  But I was skeptical about its performance in the cup, being a $650 conical-burr grinder aimed at the home market.

                  One clue that the Niche was different was that John had chosen it as his go-to grinder for use with the DE1 at trade shows. I took the plunge, and I’m glad I did.
                  Not only does the Niche produce clump-free, fluffy grounds at extremely fine grind settings at which ALL of our other trade-show grinders have created an untenable amount
                  of clumps (my favorite shot, the “blooming espresso” requires an extremely fine grind), but the Niche produces delicious, high extractions.

                  For reference, my normale espressos have EY averaging 21.5%, blooming shots average 24.5%, and allongé average 23.5%. The Niche’s performance in filter brewing has been pretty good,
                  but not extraordinary: v60s have averaged 22% so far.

                  That said, I’ve been pleased with the flavor of the v60s, it’s definitely good enough, and the Niche as good at filter as any comparably priced machine. (This all begs the question: are conicals really not suitable for filter coffee?
                  I believe that is a myth based on limited evidence gleaned from just a few models of conical grinders. Once the conical SSPs arrive, I bet the Niche will make an excellent grinder for filter.

                  NB: I paid for my grinder and receive no financial or other benefit from @nichecoffee. Also, the grinder requires about 6 kg of seasoning before performance is as stated
                  Last edited by Jack; 29. February 2020, 16:24.
                  Pictures (or it didn't happen)

                  Comment

                  • Jack
                    Master Brewer
                    • Feb 2016
                    • 2575

                    #69
                    Et lille tip til Niche Zero ejerne

                    Pictures (or it didn't happen)

                    Comment

                    • Jack
                      Master Brewer
                      • Feb 2016
                      • 2575

                      #70
                      nogen er bare extreme nørdet

                      Pictures (or it didn't happen)

                      Comment

                      • Jack
                        Master Brewer
                        • Feb 2016
                        • 2575

                        #71
                        Ny dobbelt wall cup fra Niche, til den nette sum af $39.99 (heldigvis er portoen gratis, men der kommer nok et 200 kr's gebyr på fra post nord efter de har isoleret sig i UK )



                        Click image for larger version

Name:	1a.jpg
Views:	1
Size:	71,0 KB
ID:	231992 Click image for larger version

Name:	2a.jpg
Views:	1
Size:	73,2 KB
ID:	231993

                        Her kan man også bestille den updateret NFC disk som mangler på de første modeller (den holder sig lige under gebyr grænsen)
                        Last edited by Jack; 19. April 2021, 13:02.
                        Pictures (or it didn't happen)

                        Comment

                        • Truelsen
                          Lysristet
                          • Sep 2008
                          • 79

                          #72
                          Hvis der så havde været en 54mm option kunne vi måske have talt om det ;-)

                          Sendt fra min AC2003 med Tapatalk
                          DC Super Mini
                          Niche Zero
                          Bullet R1

                          Comment

                          • Jack
                            Master Brewer
                            • Feb 2016
                            • 2575

                            #73
                            Oprindeligt indsendt af Truelsen Se indlæg
                            Hvis der så havde været en 54mm option kunne vi måske have talt om det ;-)

                            Sendt fra min AC2003 med Tapatalk
                            tæt på en 500 kr seddel er nok også lige i overkanten anyway
                            Pictures (or it didn't happen)

                            Comment

                            • Truelsen
                              Lysristet
                              • Sep 2008
                              • 79

                              #74
                              Ja
                              Jeg endte med en kina-kop til 69,-

                              Sendt fra min AC2003 med Tapatalk
                              DC Super Mini
                              Niche Zero
                              Bullet R1

                              Comment

                              • Jack
                                Master Brewer
                                • Feb 2016
                                • 2575

                                #75
                                Nåå Niche er ved at tage tilløb til deres nye salgs kanal, nu der deres kværn også dukke op på siden,
                                de er nok også nød til at gøre noget, nu hvor de ikke længere er ene om marked ;-)

                                Barista quality coffee grinding every single time. The Niche Zero’s patented design gives you increased levels of control over the quantity, quality and freshness of your grind - making it easier for you to accurately manage the variables and confidently brew like a barista.


                                Så mangler vi kun de også begynder at interesserer sig for den nye eu moms aftale, som træder i kraft fra 1 Juli 2021 https://ec.europa.eu/taxation_custom...-e-commerce_en
                                Pictures (or it didn't happen)

                                Comment

                                Working...
                                X