Interesse for Tonino Color Roast Meter + Wile Moisture Meter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Frello
    Lysristet
    • Sep 2010
    • 66

    Interesse for Tonino Color Roast Meter + Wile Moisture Meter

    Hej eBar,

    Hos CleverCoffee anvender vi Color Roast Meter fra Tonino og Wile Coffee Moisture Meter som led i kvalitetssikring af hhv. ristede og grønne bønner. Du kan se mere om produkterne her: https://my-tonino.com/shop/en/tonino/

    Vi har fået mulighed for at sælge begge dele i DK, men inden vi fylder lageret op med uundværligt udstyr til kafferisterier og hjemmeristere, vil vi høre jer, der rister derhjemme, om det er produkter, der kunne have jeres interesse?

    Vi forestiller os, at produkterne er interessante for hjemmeristere og/eller bønneklubberne, og da det er en investering i den lidt tungere ende, overvejer vi at tilbyde, man kan leje enten begge produkter eller det ene i en kortere periode (eks. 10-30 dage) for et mere overskueligt beløb.

    Lad os vide, hvad I tænker – og kom endelig med idéer og input. På forhånd tak.

    Indlægget er bragt med admins velsignelse
    Med venlig hilsen

    Lars Frello
    www.clevercoffee.dk
  • Lav
    Coffeeholic
    • Dec 2014
    • 1213

    #2
    Det var da en super ide med mulighed for at leje de dyre sager Lars [emoji4]
    Overvej at medlevere en crossref til tilsvarende Agtron målinger hvis Tonino ikke allerede har besluttet at gøre det.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Venligste hilsner, Steffen

    Arbejde: Aillio Europe + KaffeRist.dk

    Espro: LM Linea Mini, Decent DE1PRO+, La Pavoni Stradivari STH​, MK PEAK, Lido E-T
    Sort:
    Chemex 6-cup Kone, Kalita 185/155, AeroPress, V60 02, Fellow Stagg EKG, Bruer ColdBrew, WW EG-1, MK K501, Wilfa Uniform SSP
    Rister: 2x
    Aillio Bullet R1 v.2, Draminski TwistGrain moisture meter
    Udstyr: PUQpress, Atago Pal-Coffee BX/TDS, Acaia Lunar + Pearl S, SKALE2, Brewista Smart Sc, BWT Bestmax Premium, KRUVE Sifter

    Comment

    • Frello
      Lysristet
      • Sep 2010
      • 66

      #3
      Hej Steffen,

      Tak for tilkendegivelsen - og for svaret. Vi tænker, at det er interessant for både private og professionelle at få adgang til Tonino Color Meter, et moisture meter og et VST refractometer i kortere eller længere tid.

      Nb. Jeg kan se, du bruger et Twist Grain moisture meter fra Draminski, som også har flere interessante modeller, bl.a. GMM Mini, som vi også har kig på. Er du tilfreds med dit Twist Grain? Og er der nogen særlig grund til, at det netop er det, du bruger?
      Med venlig hilsen

      Lars Frello
      www.clevercoffee.dk

      Comment

      • Kaffe T
        Master Brewer
        • Nov 2013
        • 2263

        #4
        Hej Lars

        For at gi dig en melding: umiddelbar ikke interesseret.
        Radio om kaffe og smagssansen http://smagefter.dk/kaffe/
        Podcast på engelsk om kafferistning Coffee Roasting Navigated

        ~ Kunsten er at kunne orientere sig med smagssansen ~

        Comment

        • Frello
          Lysristet
          • Sep 2010
          • 66

          #5
          Hej Therese,

          Tak for det. Jeg formoder, det er fordi, du hellere vil navigere med smagssansen
          Med venlig hilsen

          Lars Frello
          www.clevercoffee.dk

          Comment

          • Lav
            Coffeeholic
            • Dec 2014
            • 1213

            #6
            Lars, for mig var nøjagtigheden og portabiliteten vigtig - og så lidt prisen forstås (synes feks ikke jeg kunne forsvare en Sinar). Så da jeg faldt over TwistGrain så det ud til at være den jeg skulle have. Måleprincippet er det samme som i Wile og mange andre, og endda også Sinar men den kan så samtidig måle densiteten. Det sidste havde jeg ikke brug for.
            TwistGrain er bla. mere nøjagtig fordi de har lavet låget med indstillelig kompression. Så når kompressionen af prøven er den rigtige så hyler den - og man letter på låget til hyletonen netop holder op. SW er så også lidt smart så den automatisk midler over 3 målinger, og jeg har fået lagt de kalibreringskurver ind som jeg har ønsket ud af en bunke forskellige de har i databasen. Man kan også selv justere kurverne efter præcis den bønne man har.... eller får dem til at måle på en sample man har og lægge den ind
            Mini'en har til gengæld PC interface til dataopsamling. Men ja, jeg er en tilfreds bruger af TwistGrain. Her er lidt af det de skrev til mig:

            GMM mini and TwistGrain are most suitable for checking the coffee moisture. It is up to you if you prefer more portable and more accurate unit (TwistGrain) or chaper device but with PC connection (GMM mini). I would like to admit that TwistGrain is very demanded by coffee producers and wholesalers in South America and Africa so I attach the leaflet dedicated them. As you see we can implement few coffee calibrations in one unit. GMM mini has only calibrations for: Green Coffee Robusta, Green Coffee Arabica and Parchment Coffee Arabica.
            Please look at both the devices (GMM mini and Twist Grain) on our website to check the available calibrations.
            Twist Grain is a handy device and its accuracy is 0,5% within the provided range. Furthermore you can hold it in your hand. Unfortunately, this model does not have a PC connection.
            GMM mini, on the other hand, is accurate by 1% within the provided the calibration range. It can be connected with a PC via USB connector. The question is what you would like to do with it through your PC. This unit is small, portable but has to bew put on a steady flat surface while testing the samples.

            So far we have been selling many Twist Grains for coffee all around the world and GMM mini is a brand new moisture meter but may be worth considering.
            I have been trying to call you but nobody picked up the phone.
            Venligste hilsner, Steffen

            Arbejde: Aillio Europe + KaffeRist.dk

            Espro: LM Linea Mini, Decent DE1PRO+, La Pavoni Stradivari STH​, MK PEAK, Lido E-T
            Sort:
            Chemex 6-cup Kone, Kalita 185/155, AeroPress, V60 02, Fellow Stagg EKG, Bruer ColdBrew, WW EG-1, MK K501, Wilfa Uniform SSP
            Rister: 2x
            Aillio Bullet R1 v.2, Draminski TwistGrain moisture meter
            Udstyr: PUQpress, Atago Pal-Coffee BX/TDS, Acaia Lunar + Pearl S, SKALE2, Brewista Smart Sc, BWT Bestmax Premium, KRUVE Sifter

            Comment

            • movin
              Espresso
              • Aug 2013
              • 630

              #7
              Hvis ikke at det er for dyrt kunne jeg godt finde på at leje et refraktometer. Da det er et instrument jeg aldrig helt har kunne vurdere om jeg egentligt har et behov for og derfor flere gange har været ved at købe. Det kunne være rart at prøve over f.eks. En måned for at se om det er så uundværligt som jeg nogen gange bilder mig ind. Men den slags riste værktøj som du nævner er langt over målet for mig.

              Comment

              • Frello
                Lysristet
                • Sep 2010
                • 66

                #8
                Hej Steffen,

                Tak for en fin, uddybende forklaring. Interessant viden omkring den justérbare kompression i låget og indlæsningen af kalibreringskurverne. Det vigtigste må alt andet lige være, at den måler efter samme kurve hver gang, så det er forskellene, der identificeres - og som man herefter kan tilpasse sin styring af kafferisteren efter.

                Jeg har prøvet Wile 65 og Sinar, som begge leverer et glimrende forhold mellem pris og kvalitet. Wile 65 er en smule dyrere end Twist Grain, men bør til gengæld også være en smule mere nøjagtig. Du er mere end velkommen til at snuppe din Twist Grain med og komme forbi os næste gang, du er i Aarhus, så kan vi nørde igennem med at sammenligne - og riste/drikke noget kaffe.
                Med venlig hilsen

                Lars Frello
                www.clevercoffee.dk

                Comment

                • Frello
                  Lysristet
                  • Sep 2010
                  • 66

                  #9
                  Hej Movin,

                  Mange tak for din tilkendegivelse. Ville DKK 695 inkl. moms + fragt være en ok leje pr. måned for et VST refractometer med destilleret vand til at nulstille samt sprøjter og filtre til 50 målinger? Jeg har ikke regnet tingene igennem, men det vil nok være i dét leje, hvis det skal kunne betale sig. (Tak for meldingen omkring Moisture Meter og Color Meter. Det er værktøjer, der er mere relevante, hvis man som kafferister eksempelvis ønsker at forbedre sin teknik for at kunne genskabe samme resultat hver gang.)

                  @SorenS; jeg læser dit "Tak" for SorenS' indlæg som om, at du deler holdningen og kunne være interesseret i at leje et refraktometer
                  Med venlig hilsen

                  Lars Frello
                  www.clevercoffee.dk

                  Comment

                  • Chancen
                    Espresso
                    • Jun 2015
                    • 688

                    #10
                    Kunne være fedt at "låne" refractometer. Et instrument jeg længe har haft på ønskelisten uden at kunne forsvare et reelt køb. Tænker også den nævnte pris lyder fair hvis det er vst. Filtrene alene er ret dyre, så med 50 målinger kan man nå at lære meget, især ift ek43 og peak. Super ide

                    Oprindeligt indsendt af Frello Se indlæg
                    Hej Movin,

                    Mange tak for din tilkendegivelse. Ville DKK 695 inkl. moms + fragt være en ok leje pr. måned for et VST refractometer med destilleret vand til at nulstille samt sprøjter og filtre til 50 målinger? Jeg har ikke regnet tingene igennem, men det vil nok være i dét leje, hvis det skal kunne betale sig. (Tak for meldingen omkring Moisture Meter og Color Meter. Det er værktøjer, der er mere relevante, hvis man som kafferister eksempelvis ønsker at forbedre sin teknik for at kunne genskabe samme resultat hver gang.)

                    @SorenS; jeg læser dit "Tak" for SorenS' indlæg som om, at du deler holdningen og kunne være interesseret i at leje et refraktometer

                    Comment

                    • lindybrogaard
                      Mellemristet
                      • Mar 2015
                      • 276

                      #11
                      Oprindeligt indsendt af Chancen Se indlæg
                      Kunne være fedt at "låne" refractometer. Et instrument jeg længe har haft på ønskelisten uden at kunne forsvare et reelt køb. Tænker også den nævnte pris lyder fair hvis det er vst. Filtrene alene er ret dyre, så med 50 målinger kan man nå at lære meget, især ift ek43 og peak. Super ide
                      Hej Chancen
                      Tak for din tilbagemelding, også på prisen. Det er godt at høre at det ikke er helt skævt.
                      Med venlig hilsen

                      Lindy Brogaard
                      CleverCoffee ApS
                      www.clevercoffee.dk

                      Comment

                      • SorenS
                        Grøn bønne
                        • Mar 2017
                        • 37

                        #12
                        Interesse for Tonino Color Roast Meter + Wile Moisture Meter

                        ja jeg synes det er en Super ide


                        Sent from my iPhone using Tapatalk
                        Last edited by SorenS; 23. July 2017, 21:06.

                        Comment

                        • SorenS
                          Grøn bønne
                          • Mar 2017
                          • 37

                          #13
                          Oprindeligt indsendt af SorenS Se indlæg
                          @frello ja jeg synes det er en Super ide


                          Sent from my iPhone using Tapatalk



                          Sent from my iPhone using Tapatalk

                          Comment

                          • lindybrogaard
                            Mellemristet
                            • Mar 2015
                            • 276

                            #14
                            Oprindeligt indsendt af SorenS Se indlæg
                            ja jeg synes det er en Super ide


                            Sent from my iPhone using Tapatalk
                            Hej SorenS

                            Tak for tilkendegivelsen.
                            Med venlig hilsen

                            Lindy Brogaard
                            CleverCoffee ApS
                            www.clevercoffee.dk

                            Comment

                            • lbe
                              Mørkristet
                              • Jan 2010
                              • 343

                              #15
                              God idé. Det er da superbilligt for leje af VST med 50 filtre med.

                              Comment

                              Working...
                              X