Soya for Professionals

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Iluuro
    Grøn bønne
    • Jun 2017
    • 2

    Soya for Professionals

    Hej med jer,

    Jeg holder meget af at lave mig en god Latte. Desværre kan jeg ikke tåle komælk, så en "rigtig Latte" er det jo nok ikke, det jeg laver I min søgen efter noget, der smager bare nogenlunde som mælk har jeg prøvet en del forskellige produkter, mandelmælk, havremælk og en del forskellige soja produkter - ingen af dem har for alvor været tilfredsstillende. Så fandt jeg ved et tilfælde en type soja, som Alpro laver. Den hedder "Soya for professionals" og jeg er helt solgt!

    Nu er det bare sådan, at som navnet antyder, så er det et produkt beregnet til professionelle, og derfor sælges det under normale omstændigheder ikke i almindelige detailbutikker. Det er helt vildt ærgerligt, men jeg har skrevet flere gange til producenten, og de siger, at de ikke MÅ sælge den i supermarkeder. Så den kommer jeg nok ikke videre med...

    Måske er der nogle af jer, som har nogen erfaringer med den soja mælk jeg taler om? Kunne man måske lave en aftale med en café, som har lov at købe det og så købe igennem dem? Eller er der ligefrem nogle af jer, som kunne være interesserede i at gå sammen om at købe?

    /bedste hilsener Axel

    NB. Jeg skal lige nævne, at det er lykkedes mig at finde soyamælken i en butik i Århus, men det skyldes en midlertidig specialaftale med producenten - jeg ved ikke om de bliver ved med at have den.
  • scs
    Mellemristet
    • Apr 2016
    • 237

    #2
    Amazon må åbenbart godt sælge det: https://www.amazon.co.uk/d/Coffee-Te...tre/B00BPU5GB2
    _______________________________________________
    MK Vario - Rancilio Silvia
    Appia II 1-gruppe, MK K30 ES

    Comment

    • Chancen
      Espresso
      • Jun 2015
      • 688

      #3
      Ellers prøve oatly barista edition som Coop sælger, den skulle eftersigende være super lækker og nem at arbejde med.

      Det er dog ikke soya men havre.

      Comment

      • Flim
        Mellemristet
        • Sep 2010
        • 273

        #4
        Mikuna i Aarhus har den mener jeg... Og jeg stødte på den i Blommehaven campings butik, der ligger mellem Marselisborg og Moesgård...


        Sent from my iPhone using Tapatalk
        La Pavoni Proffesional pre millenium, V60 og Aeropress
        Mazzer Super Jolly m. doser
        Porlex mini grinder, Wilfa kværn
        Hottop rister

        Comment

        • Rohr
          Mørkristet
          • Jan 2017
          • 449

          #5
          Hvis jeg skulle gå uden om mælken, så ville jeg nok sværge til oatly ikaffe - ved ikke hvilken oatly Chancen snakker om, eller om det også er den du allerede har prøvet.
          Men jeg syntes den komplimentere kaffe usædvanligt godt.
          Maskine: La Marzocco - Linea mini (fast vand)
          Mods: 50l. pumpe, preinfusionchamber, 0,6mm restrictor og Pantechnicondesign wallnut, Lunarscale tray fit.
          Kværne: Mahlkönig K30 es. - Mazzer Major posekværn med ZM knive (til sort)
          Rister: Aillio Bullet
          Vægte: Acaia Lunar og Pearl.
          Tampers: Torr Ti 58,55 - Pulmann Big Step og 58,4 - Mahlgut Buzzer og Dozer 58,4 - Reg Barber LM VST.
          Drip: Stagg Copper kettle - V60 300 ml. - V60 600 ml. - V60 II tragt - Kalita I tragt.
          Vand: Brita finest.

          Comment

          • Chancen
            Espresso
            • Jun 2015
            • 688

            #6
            Oatly barista som strækker sig som almindelig mælk med god latte art.



            Den smager mega godt. Jeg har heller ikke godt af ko mælk så prøver alt muligt af, denne er super

            Oprindeligt indsendt af Rohr Se indlæg
            Hvis jeg skulle gå uden om mælken, så ville jeg nok sværge til oatly ikaffe - ved ikke hvilken oatly Chancen snakker om, eller om det også er den du allerede har prøvet.
            Men jeg syntes den komplimentere kaffe usædvanligt godt.

            Comment

            • Benjoh
              Lysristet
              • May 2016
              • 143

              #7
              Har også kun haft gode erfaringer med Oatly iKaffe. Køb en liter og se om det virker for dig Magasin har dem på vidst på tilbud til -20% i denne uge. Hvis du har svenske forbindelser sælges de vidst for 18-20 SEK på den anden side af Øresund. Hvis du boede omkring Storkøbenhavn kunne du få en af dem jeg har på lager

              Ellers må du prøve dig igennem diverse alternativer som findes på markede...
              Er til "sort" kaffe, på lyse bønner

              Comment

              • Iluuro
                Grøn bønne
                • Jun 2017
                • 2

                #8
                Tak for svarene Oatly har jeg endnu ikke prøvet, men den vil jeg da prøve. Jeg kender godt Mikuna, dem må jeg lige prøve at snakke med - det kunne jo være at de ville lade mig købe en soja ind imellem, hvis man spurgte pænt.

                Comment

                • Benjoh
                  Lysristet
                  • May 2016
                  • 143

                  #9
                  Hey,

                  Jeg har lavet lidt mælkedrinks på en Oatly iKaffe jeg havde stående. Det virkede den fint til. Skummede udmærket og havde en fin smag. Her til morges prøvede jeg en (naturli') rismælk af. Denne ville overhovede ikke skumme op, jeg fik minimalt skum på toppen. Den smagte dog meget sødt, hvis man er til sådan noget. Jeg tror rismælken egner sig bedre til latte end cappucino.

                  Jeg eksperimenterer videre med andre mælketyper og brands, og melder løbende tilbage
                  Er til "sort" kaffe, på lyse bønner

                  Comment

                  • Sigh
                    Lysristet
                    • Jul 2017
                    • 141

                    #10
                    Jeg fandt også Oatley ikafffe efter reserch. Desværre kan den ikke købes i Jylland! Dvs det er et "Irma produkt" som Coop udtrykker det. Det er temmelig irriterende. Min ret store Super Brugsen i Hinnerup har vel 12-15 forskellige "ikke mælke-mælk" men typisk bare forskellige mærker men samme produkt. De forhandler 3 forskellige oatly havre produkter men altså ikke skaffe. Min lokale Brugs ville sådan set gerne tage den hjem men det kunne ikke lade sig gøre. Og ja, den ja købes på Coops hjemmeside, men der skal man købe for min 500 bare for at få leveret. Så jeg kontaktede selv Coop og spurgte om de ikke kunne overveje at forhandle ikaffe i brugsen også, og fik desværre er lidt flabet "ikke-svar" at det som jeg allerede havde konstateret og skrev til dem at ikaffe er et Irma produkt. Jeg argumenterede ellers at det var et produkt der faktisk kunne noget særligt som andre produkter ikke kan. Gad vide om man ikke skal have fat i en person længere inde i organisationen. Desværre er det nok et resultat af "smart" segmentering i Brugsen og Irma kunder...�� i Stockholm kan ikaffe købes i den mindste lille Coop butik.
                    Resultatet er at mine forældre tømmer deres lokale irmaer og tager ikaffe med fra København, men nu er det også endelig lykkedes at bestille 30L coop.dk, ellers har der ikke været nok på lager. Summa sumarum burde coop måske trykkes lidt mere på maven, så ikaffe også kan forhandles i Brugsen.

                    Et alternativ der også kan skummes er Naturli' soyadrik med kalcium og vanilje.
                    Last edited by Sigh; 27. July 2017, 11:52.
                    Version 3.0: Dalla Corte Mini (modificeret), Mazzer Super Jolly Electronic med SSP red speed knive og Niche Zero

                    Comment

                    • janhjordie
                      Grøn bønne
                      • Sep 2016
                      • 1

                      #11
                      Jeg bruger primært Oatly's ikaffe. Syntes den smager bedst af alle de andre barista plantemælketyper jeg har testet.
                      Fås i Irma, nogle SuperBrugsen'er og har også set den i nogle enkelte Føtex'er.
                      Har også skrevet til Nemlig.com om at få den i deres sortiment. For er bestemt ikke fan af Alpro for Professionals. Syntes de er forfærdelige i smagen. Men det er jo en smagssag.

                      Har faktisk også ret gode skumme erfaringer med den alm. havredrik fra Naturlig

                      Og som alle skriver, i Sverige, der kan man købe Oatly's alle steder.

                      Comment

                      Working...
                      X