Bullet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Jack
    Master Brewer
    • Feb 2016
    • 2575

    #31
    Nu er der i hvert fald ikke flere Bullet ristere hos risteriet, men underligt de helt har fjernet den istedet for at have udsolgt

    Pictures (or it didn't happen)

    Comment

    • deannielsen
      Mellemristet
      • Apr 2017
      • 235

      #32
      Modtog mit kabel i dag, plus en anden nyhed for mig.
      Så det bliver en god weekend 😊

      Comment

      • Jack
        Master Brewer
        • Feb 2016
        • 2575

        #33
        Oprindeligt indsendt af deannielsen Se indlæg
        Dejligt at høre, mit er på vej og bliver testet i weekenden ��
        Det er ikke meget som vi høre fra dig, håber ikke det er Bullexit ;-) hvordan går det med ristningen, er den til at styre og hvordan er den i forhold til din Bocaboca (er den mer prisen værd)
        Pictures (or it didn't happen)

        Comment

        • deannielsen
          Mellemristet
          • Apr 2017
          • 235

          #34
          Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
          Det er ikke meget som vi høre fra dig, håber ikke det er Bullexit ;-) hvordan går det med ristningen, er den til at styre og hvordan er den i forhold til din Bocaboca (er den mer prisen værd)
          Hehehe, nææhhh... er ikke så meget at sige længere.
          Det meste herinde handler om bryggeudstyr og det går jeg jo ikke rigtig op i.

          Ift. Bullet, så er den helt fjong og giver mig noget dejlig kaffe.
          Og ja, den er hver en krone værd synes jeg.

          Bocaboca har jeg valgt at beholde, den er rigtig god at have hvis jeg skal have ristet noget hurtigt. Kræver ingen preheat eller afkøling efterfølgende som Bullet.

          Så er mægtig tilfreds med dem begge, da de giver mig forkellige muligheder 😊

          Comment

          • Jack
            Master Brewer
            • Feb 2016
            • 2575

            #35
            Oprindeligt indsendt af deannielsen Se indlæg
            Hehehe, nææhhh... er ikke så meget at sige længere.
            Det meste herinde handler om bryggeudstyr og det går jeg jo ikke rigtig op i.

            Ift. Bullet, så er den helt fjong og giver mig noget dejlig kaffe.
            Og ja, den er hver en krone værd synes jeg.

            Bocaboca har jeg valgt at beholde, den er rigtig god at have hvis jeg skal have ristet noget hurtigt. Kræver ingen preheat eller afkøling efterfølgende som Bullet.

            Så er mægtig tilfreds med dem begge, da de giver mig forkellige muligheder ��
            Det kan være det kommer, men ja klogt ikke at ha gang i for mange ting på en gang, der har været fart på ;-)
            Godt at høre det går godt med risteriet, den fine Bocaboca har vist også en fin bønne køler, den kunne jeg godt bruge sammen med Gene Cafe ;-)
            måske jeg opgraderer når jeg kommer mere igang, frygter det kunne ende med en Bullet, ikke pga. batch størelsen, men fordi den bare er en killer..
            Last edited by Jack; 22. June 2017, 15:40.
            Pictures (or it didn't happen)

            Comment

            • Jens_Muff
              Master Brewer
              • Sep 2011
              • 2615

              #36
              Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
              Nu er der i hvert fald ikke flere Bullet ristere hos risteriet, men underligt de helt har fjernet den istedet for at have udsolgt

              http://www.risteriet.dk/online-shop/20-kaffe-ristere/
              Mit gæt er, at de ikke har planer om at indkøbe flere.
              - La Pavoni
              - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
              - Aillio Bullet R1
              - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook

              Comment

              • deannielsen
                Mellemristet
                • Apr 2017
                • 235

                #37
                Ja kunne høre på Rune fra Risteriet, han var svært utilfreds med Aillio's dårlige markedsføring.
                Af dem de havde købt hjem var halvdelen solgt til udlandet og det synes han ikke om. Han ville godt have haft at, dem de tog hjem blev i Danmark.

                Comment

                • deannielsen
                  Mellemristet
                  • Apr 2017
                  • 235

                  #38
                  Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
                  Det kan være det kommer, men ja klogt ikke at ha gang i for mange ting på en gang, der har været fart på ;-)
                  Godt at høre det går godt med risteriet, den fine Bocaboca har vist også en fin bønne køler, den kunne jeg godt bruge sammen med Gene Cafe ;-)
                  måske jeg opgraderer når jeg kommer mere igang, frygter det kunne ende med en Bullet, ikke pga. batch størelsen, men fordi den bare er en killer..
                  Jeg er nok den mindst byggemand Bob man kan forestille sig, men tænker at Bocaboca køleren må være let at kopiere og lave selv og til en noget mindre pris da.
                  Men ellers kan kølerdelen jo købes seperat, er vældig effektiv også ift. bullet's køler, som jeg ikke er stort imponeret af, men den fungerer jo som den skal, så bruger også kun den når jeg rister på Bullet.

                  Comment

                  • Alexpid
                    Coffeeholic
                    • Jan 2016
                    • 1496

                    #39
                    Jeg kommer fra en Behmor hvor køling var ikke eksisterende ( 13 minutter!) så bullets køling er fremragende imø


                    Sent from my iPad using Tapatalk
                    Selvstændig hos Alex Kaffe.
                    Udelukkende på eBar som privatperson

                    Comment

                    • deannielsen
                      Mellemristet
                      • Apr 2017
                      • 235

                      #40
                      Oprindeligt indsendt af Alexpid Se indlæg
                      Jeg kommer fra en Behmor hvor køling var ikke eksisterende ( 13 minutter!) så bullets køling er fremragende imø


                      Sent from my iPad using Tapatalk
                      Klart ja.
                      Bruger som sagt selv Bullet køleren, når jeg rister med den og den gør da det den skal synes jeg og så er alt jo fjong 😊

                      Comment

                      • Lav
                        Coffeeholic
                        • Dec 2014
                        • 1213

                        #41
                        Oprindeligt indsendt af deannielsen Se indlæg
                        Ja kunne høre på Rune fra Risteriet, han var svært utilfreds med Aillio's dårlige markedsføring.
                        Af dem de havde købt hjem var halvdelen solgt til udlandet og det synes han ikke om. Han ville godt have haft at, dem de tog hjem blev i Danmark.
                        Tja, en kunde er vel en kunde? Vi er da mange der har købt ristere i udlandske forretninger, det kan producenten da ikke gøre så meget ved - og skal heller ikke synes jeg [emoji4]
                        Risteriet må da bare komme ind i kampen og bestille nogle flere hjem, de går jo som varmt brød.


                        Sent from my iPhone using Tapatalk
                        Venligste hilsner, Steffen

                        Arbejde: Aillio Europe + KaffeRist.dk

                        Espro: LM Linea Mini, Decent DE1PRO+, La Pavoni Stradivari STH​, MK PEAK, Lido E-T
                        Sort:
                        Chemex 6-cup Kone, Kalita 185/155, AeroPress, V60 02, Fellow Stagg EKG, Bruer ColdBrew, WW EG-1, MK K501, Wilfa Uniform SSP
                        Rister: 2x
                        Aillio Bullet R1 v.2, Draminski TwistGrain moisture meter
                        Udstyr: PUQpress, Atago Pal-Coffee BX/TDS, Acaia Lunar + Pearl S, SKALE2, Brewista Smart Sc, BWT Bestmax Premium, KRUVE Sifter

                        Comment

                        • deannielsen
                          Mellemristet
                          • Apr 2017
                          • 235

                          #42
                          Oprindeligt indsendt af Lav Se indlæg
                          Tja, en kunde er vel en kunde? Vi er da mange der har købt ristere i udlandske forretninger, det kan producenten da ikke gøre så meget ved - og skal heller ikke synes jeg [emoji4]
                          Risteriet må da bare komme ind i kampen og bestille nogle flere hjem, de går jo som varmt brød.


                          Sent from my iPhone using Tapatalk
                          Enig... Var bare hvad han sagde 😎

                          Comment

                          • Jens_Muff
                            Master Brewer
                            • Sep 2011
                            • 2615

                            #43
                            Jeg tror også bare, det handler om høj engrospris og lange leveringstider/svartider fra Aillios side. Tror Risteriet er businessmindede nok til at være ligeglade med, hvem der køber dem i sidste ende. Hvis der er penge i det, så gør de det. Måske er der en pointe i, at reklamationer ved salg udenlands er bekostelige, hvis risteren skal sendes frem og tilbage.
                            - La Pavoni
                            - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
                            - Aillio Bullet R1
                            - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook

                            Comment

                            • Alexpid
                              Coffeeholic
                              • Jan 2016
                              • 1496

                              #44
                              Fik ristet og hev bønner ud med trieren ved flere minut tal. Spændende!


                              Sendt fra min FRD-L09 med Tapatalk
                              Selvstændig hos Alex Kaffe.
                              Udelukkende på eBar som privatperson

                              Comment

                              • Lav
                                Coffeeholic
                                • Dec 2014
                                • 1213

                                #45
                                Bullet

                                I samme spor er her 10 forskellige ristegrader fra Bullet. Jeg nåede ikke at notere tiderne og skulle heller ikke bruge dem - mit formål var at måle hvordan farven ændrer sig. Det sjove var at jeg simpelthen åbnede døren med jævne mellemrum i stedet for at bruge trier. Så fik jeg en større sample men til gengæld måtte jeg holde lågen hårdt inde mellem prøverne så det hele ikke røg ud [emoji4]



                                Sent from my iPhone using Tapatalk
                                Venligste hilsner, Steffen

                                Arbejde: Aillio Europe + KaffeRist.dk

                                Espro: LM Linea Mini, Decent DE1PRO+, La Pavoni Stradivari STH​, MK PEAK, Lido E-T
                                Sort:
                                Chemex 6-cup Kone, Kalita 185/155, AeroPress, V60 02, Fellow Stagg EKG, Bruer ColdBrew, WW EG-1, MK K501, Wilfa Uniform SSP
                                Rister: 2x
                                Aillio Bullet R1 v.2, Draminski TwistGrain moisture meter
                                Udstyr: PUQpress, Atago Pal-Coffee BX/TDS, Acaia Lunar + Pearl S, SKALE2, Brewista Smart Sc, BWT Bestmax Premium, KRUVE Sifter

                                Comment

                                Working...
                                X