Side 3 af 5 FørsteFørste 12345 SidsteSidste
Viser resultater 21 til 30 af 46

Emne: Overvejelse af salgsannonceregler

Master Brewer Jack's avatar
    Registreringsdato
    Feb 2016
    Sted
    Aalborg / Kwun Tong
    Citer Oprindeligt indsendt af LM17 Se indlæg
    Jeg er uenig. Jeg synes der skal være mulighed for at handle anonymt, og kan på ingen måder se problemet i at skrive en PM.
    Tænker det er op til sælger at sørge for at sælge til den første/bedste bud og derefter give besked i tråden
    Jeg syntes da ellers nok, man selv vælger hvor anonym man vil være i et forum, også her :-) for eks. er Jack ikke mit navn, men mit Nick, du hedder nok heller ikke LM17
    så jeg ser ikke problemet med anonymitet ;-)
    Pictures (or it didn't happen)

Master Brewer
    Registreringsdato
    Apr 2011
    De fleste herinde er ret anonyme så kan nu heller ikke se problemet. Jeg har ofte aftalt priser over PM, og tror jeg de fleste gange har solgt varerne på den måde.

Det kan heller ikke forhindres, og syntes heller ikke nødvendigvis det kommer resten ved, hvis køber og sælgere klare det over PM
    A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso

3. De følgende brugere har takket malling for denne post:

Jack (13. May 2017)

Master Brewer Jack's avatar
    Registreringsdato
    Feb 2016
    Sted
    Aalborg / Kwun Tong
    Citer Oprindeligt indsendt af malling Se indlæg
    De fleste herinde er ret anonyme så kan nu heller ikke se problemet. Jeg har ofte aftalt priser over PM, og tror jeg de fleste gange har solgt varerne på den måde.

Det kan heller ikke forhindres, og syntes heller ikke nødvendigvis det kommer resten ved, hvis køber og sælgere klare det over PM
    Går ud fra du har læst om forvirringen i Rohr's salgs tråd :-)
    http://www.espressobar.dk/forums/sho...2035-Oprydning
    Pictures (or it didn't happen)

Master Brewer Coffee makes the world go's avatar
    Registreringsdato
    Jan 2010
    Jeg er uenig. Jeg synes der skal være mulighed for at handle anonymt, og kan på ingen måder se problemet i at skrive en PM.
    Tænker det er op til sælger at sørge for at sælge til den første/bedste bud og derefter give besked i tråden
    Tjah, så er vi jo totalt enige ;o)

INGEN tvinger som skrevet en køber til at skrive i tråden
    Og de kan skrive alle de Pm de vil privat

men er salget tiltænkt ebar, bør ebar være stedet hvor man kan se hvad der sker.

Køber skriver bare til sælger at de vil købe, men ønsker at være anonym, helt fair

MEN de må leve med risikoen for at der i salgstråden er en der køber varen

OGSÅ selvom de skrev FØRST,

skriver man en pm klokken når sælger sover eller af anden grund ikke lige læser den pm , kan det let ske

skriver man i tråden, har man købt

MEN som du selv skriver, er det op til sælger at ,,
    MEN vi har haft eksempler på at sælger vælger at sælge til en højere pris , til en der bød ind fra siden
    det selvom varen VAR solgt

Hvordan vil du undgå det ?

Hvis du muliggør at sælger kan skrive, ja der er godt nok en der HAR købt min vare i salgstråden, men der var en and(en) der pr pm kom først, så første bud gælder alligevel ikke

og i virkeligheden kom der pr pm eller andet, bare med et højere bud ,,, senere ;o(

Husk ,, alt det her er for at undgå problemer DER HAR fundet sted ,,i at gentage sig

Der er ingen digtede situationer her, desværre bare dårlige erfaringer

Heldigvis langt flere gode erfaringer,, men skal vi ikke lige lave nogle regler der hjælper HELDET lidt ;o)

både til fordel for sælger og købere

UNDTAGEN useriøse sælgere og købere ,der blæser på alm moral,blot for at tjene lidt kroner på e bar

Mellemristet
    Registreringsdato
    Aug 2014
    Citer Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
    Jeg syntes da ellers nok, man selv vælger hvor anonym man vil være i et forum, også her :-) for eks. er Jack ikke mit navn, men mit Nick, du hedder nok heller ikke LM17
    så jeg ser ikke problemet med anonymitet ;-)
    Anonymitet var måske et dumt ord at bruge, for du har ret - jeg hedder ikke LM17. Jeg mente blot at jeg synes det skal være muligt at afgive et bud eller tage kontakt til en sælger, uden at alle andre skal se, at jeg er interesseret. Som malling også skriver, kommer det ikke nødvendigvis resten ved, hvad man går og byder på.

Citer Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
    Går ud fra du har læst om forvirringen i Rohr's salgs tråd :-)
    http://www.espressobar.dk/forums/sho...2035-Oprydning
    Som jeg læser tråden ligger forvirringen vel mere i, at Rohr ikke har set beskederne i Tapatalk og ikke om hvorvidt budene er afgivet i PM eller i tråden.
    Senest redigeret af LM17 : 13. May 2017 kl. 13:54
    ECM Synchronika og Niche Zero.

Indehaver af Instagramprofilen peoplebrewcoffee.

Registreringsdato
    Jan 2010
    Anonymitet var måske et dumt ord at bruge, for du har ret - jeg hedder ikke LM17. Jeg mente blot at jeg synes det skal være muligt at afgive et bud eller tage kontakt til en sælger, uden at alle andre skal se, at jeg er interesseret. Som malling også skriver, kommer det ikke nødvendigvis resten ved, hvad man går og byder på.

Som jeg læser tråden ligger forvirringen vel mere i, at Rohr ikke har set beskederne i Tapatalk og ikke om hvorvidt budene er afgivet i PM eller i tråden.

ang Rohrs tråd

så ved vi endnu ikke om der har været bøvl med Tapatalk,, det er før set at ting kommer forskudt

og igen, når man HAR en ÅBEN tråd
    så kan folk da ikke KRÆVE at private beskeder trumfer, den åbne tråd
    skriv i tråden, og der er ingen tvivl, man kan SE at beskeden er der

Pm har før haft problemer
    det kan være så simpelt som en fyldt mailbox

Vælger man alligevel den , må det stå for eget ansvar

derfor syntes jeg også at beskeder uden for tråden SKAL KUNNE frabedes
    Dvs at sælger FRIT kan vælge , det skal IKKE være køber der dikterer hvordan sælger skal agere

Det skal reglerne ;o) på godt og ondt
    Senest redigeret af Coffee makes the world go : 13. May 2017 kl. 14:35

Mellemristet
    Registreringsdato
    Aug 2014
    Citer Oprindeligt indsendt af Coffee makes the world go Se indlæg
    ??

Som malling også skriver, kommer det ikke nødvendigvis resten ved, hvad man går og byder på.
    ???
    Hvor skriver han det i denne tråd ??
    I indlæg #22 skriver han, at det er en sag mellem køber og sælger, og ikke nødvendigvis kommer resten ved.

Ift. dine to seneste indlæg (og denne tråd generelt), så tror jeg det er svært at lave alt for mange regler for disse køb og salg-tråde.
    Personligt vil jeg langt hellere modtage bud på en vare i en PM end i direkte i en salgstråd. Andre vil tilsyneladende hellere modtage eller give dem i tråden. Vi er alle forskellige.

Derfor tænker jeg, som jeg skrev i et tidligere indlæg, at det er op til sælger at gøre hvad han føler er bedst.
    Når han har solgt sine varer, må han derefter hurtigst muligt skrive en besked i tråden og tydeliggøre dette samt ændre prefix.
    ECM Synchronika og Niche Zero.

Indehaver af Instagramprofilen peoplebrewcoffee.

Registreringsdato
    Jan 2010
    Først, ja det skrev malling, jeg overså den post og har redigeret min post derefter

Men vi er jo stadig enig ;o)

Sælger kan sætte noget til salg til en fast pris
    MEN byder en den pris i tråden, skal det være sådan at den der bød , også er den der får varen
    Ellers åbner det for alt det vi ikke vil ha

Ønsker sælger ikke beskeder udenom tråden, bør det bare kunne krydses af
    Dvs at det AKTIVT skal FRAVÆLGES
    Gør sælger det ikke, er der frit slag

på godt og ondt ,sælger må påregne skambud , og ønsker om afhentning , og adressen på forlods,, af en nyoprettet køber ;o)der gerne vil vide hvornår man kommer hjem fra arbejde ,, om der er andre osv ;o)

Sælges varen, skynder sælger sig bare at ændre prefix til solgt
    sååååå svært er det nu heller ikke

end story

Magter man ikke dette i E bars ånd , så sælg det på den blå eller lign

Et box sytem er da hurtigere end at skulle skrive det selv, og det er en checkliste for at de vigtige ting er kommet med

Har en køber skrevet at de vil købe, er tingen solgt, det er da rat at vide for sælger
    Har en køber skrevet at de køber, bør køber kunne stole på at de har købt

Ønsker en sælger at kunne vride mest muligt ud af salget , uden hensyntagen til pli
    så ønsker de mindst mulige regler

Ønsker en køber at kunne hoppe over køen ,,uden hensyntagen til pli
    så ønsker de mindst mulige regler

og så har vi da bare den blå avis,eller lign, nogle gange er det så bare den blå hylde ;o),,og det er jo ikke så godt

Master Brewer
    Registreringsdato
    Apr 2011

Overvejelse af salgsannonceregler

CMTWG det er i sidste ende sælger der bestemmer, til hvem, til hvilken pris og til hvilke vilkår vedkommende er villig til at sælge sin ejendel.

Du kan skrive nok så meget om moral, etik men det ændre ikke en tøddel på det er sælgers ejendel og man kan ikke forhindre vedkommende i at sælge til hvem vedkommende har lyst til.

Jeg sælger som regel til den seriøse køber, jeg indleder den første seriøse forhandling med, så længe pris og vilkår opfylder mine forventninger.

Min erfaring er at de seriøse henvendelser kommer over PM, eller hvor folk skrive pm i salgstråden.
    Senest redigeret af malling : 13. May 2017 kl. 15:20
    A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso

11. De følgende 4 brugere siger tak til malling for denne post:

kidcaffeine (13. May 2017),LM17 (13. May 2017),Rocco (6. October 2017),Weber (13. May 2017)

Registreringsdato
    Jan 2010
    Det er ikke helt korrekt
    Sætter en sælger en ting til salg under nogle regler der er nedfældet på skrift, som fx det vi ønsker
    så skal disse regler faktisk følges, og sælger kan IKKE længere frit vælge ,sælger HAR jo så allerede valgt

det er jo ligesom ideen bag en en skriftlig aftale

Jeg syntes ikke vi her på forummet skal handle med kontrakter der er et blankt stykke papir, hvor sælger EFTER en HANDEL ,selv skriver reglerne

men sådan er vi jo forskellige

det er jo i sidste ende for at ha noget at læne sig op af, når /hvis tvivlen kommer

Jeg kan IKKE se det gale i at fx minde folk om, at står der at synlige defekter skal oplyses, OG at findes ikke nævnte synlige defekter, så kan køber vælge at annullere handlen

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •