Overvejelse af salgsannonceregler

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Portafilter
    Grøn bønne
    • Feb 2014
    • 9

    #16
    Overvejelse af salgsannonceregler

    Oprindeligt indsendt af Coffee makes the world go Se indlæg
    de sidste to er bare så geniale
    det ville virkeli løse det fleste problemer
    sted kunne være at man kunne krydse af i flere fx

    kan afhentes
    kan sendes på købers regning
    kan bringes på købers bekostning af xx kr
    fri levering
    kan leveres , men se betingelser(her kan sælger så i annoncen skrive betingelserne )

    det var bare et par mulighedder
    det skulle bare være ligesom prefix, man kan ikke poste annoncen før mindst et felt er afkrydset

    en sidste ting , som vil blive meget sværere, er når det er en auktion
    men va så med sanktioner
    lige nu står der at gentagene bryd af regler ,,,,,

    når vi som vi lige har haft det, med en der ikke satte en pris

    bliver spurgt til en pris , bare svarer,,,,
    sælger bliver så gjort opmærksom på reglerne
    men svarer blah blah , og fortsætter
    og bliver igen igen gjort opmærksom på reglerne
    da tråden sluttede, havde sælger brudt reglerne ,mange gange ,og kommet med undskyldninger sælgers egne post kunne vise ikke passede??

    hvornår træder sanktionerne i kraft ?

    Nævnte tilfælde, ville IKKE KUNNE have fundet sted, med afkrydsningboxe

    lidt ærgeligt at det skal laves , men det er åbentbart nødvendigt

    desværre har vi også haft sælgere der udbød varer, som så blev solgt, men sælger solgte dem bare til anden side da fik et højere bud fra siden

    det fik heller ikke konsekvenser for sælger,,så nytter det hele jo ikke meget
    i et andet tilfælde skete det igen , men sælgers samvittighed overtog, og køber FIK sin vare (respekt for det )

    der bør være en box jeg har læst og accepteret reglerne
    og reglerne bør indeholde, at byder en køber den pris sælger har forlangt, så er der handlet ,og det er bindende

    Andre forummer har også haft dårlige erfaringer med nye medlemmer ,derfor kan nye ikke sælge før xxx
    det for at undgå at nogen bare opretter sig i et nyt navn, og så kan lave fusk handler uden at vise ansigt, eller fordi de allerede har forbud mod at sælge



    Vi har haft sælgere der solgte defekt vare , men lod køber hænge på varen

    igen der bør i reglerne stå, at er der en elle flere tydelige defekter, der ved alm eftersyn kan ses, men ikke er nævnt i annoncen, skal køber ha retten til at lade handlen gå tilbage

    igen vi har haft sådanne situationer, hvor sælger selv med det samme tog skylden på sig,og respekt for det, men det burde alså være en selvfølge , for nogen var det så en selvfølge , men desværre ikke for alle

    Vi er et forum hvor vi burde være blandt venner , ikke bare nogle der skal skydes varer af til

    Venner kan sagtens tale groft til hinanden uden at de blive ømme i numsen
    og der BØR tales hvis en ven er ufair over for en anden ven
    også hvis man tror at vennen bare lige har fortalt sig , det for at undgå misforståelser
    det er ikke for at hakke på vennen, men faktisk for at hjælpe vennerne
    Der bør også være regler for stort bogstav efter punktum og regler for at bruge punktum og regler ift. Mellemrum ved komma.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Comment

    • Husfar
      Stamgæst
      • Apr 2012
      • 769

      #17
      Svar til ovenstående, hvor Portafilter opfordrer til at bruge løs af punktum og komma....

      Den bør du følge op, gerne med en gennemgang af de almindelige skriveregler for kommatering og læsbarhed. Rigtig gerne med eksempler og nemme huskeregler.

      Endnu mere gerne uden løftet pegefinger ..

      Selv syntes jeg, at cmtwgr gør god brug af fx. linjeskift og andre teknikker, hvilket er tilpas hjælp i meningsforståelsen ud i emner, der ellers er svært tilgængelige.

      Vi kan ikke her lægge hindringer i den skriftlige udfoldelse, viden (skal) kan deles af dem der har den, på deres premisser.

      At vi har forskellig skolebaggrund er indlysende via den brogede mangfoldighed af indsigtsfulde indlæg, helt uden skriveblokeringer...😃 - FEDT !
      Fluid-o-tech og vægtstang

      Comment

      • Coffee makes the world go
        Master Brewer
        • Jan 2010
        • 5082

        #18
        En anden ide er blevet bragt op(ikke af mig)

        er en ting sat til salg, bør det være DET bud, der Først kan ses i salgstråden der tæller

        ikke pm eller andre måder

        , efter min mening, er det det mest åbne
        Alle kan se hvem der kom først

        det forhindrer IKKE nogen i at gi bud via pm eller andet,ej heller at sælger sælger på anden vis
        MEN sælger skal så bare skrive det, ligeså snart tingen er solgt , eller er reserveret
        og der må ikke være kommet et køb inden

        skriver sælger,, ingen bud uden for tråden, bør det seføli respekteres
        http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

        Comment

        • Jack
          Master Brewer
          • Feb 2016
          • 2575

          #19
          Oprindeligt indsendt af Coffee makes the world go Se indlæg
          En anden ide er blevet bragt op(ikke af mig)

          er en ting sat til salg, bør det være DET bud, der Først kan ses i salgstråden der tæller

          ikke pm eller andre måder

          , efter min mening, er det det mest åbne
          Alle kan se hvem der kom først

          det forhindrer IKKE nogen i at gi bud via pm eller andet,ej heller at sælger sælger på anden vis
          MEN sælger skal så bare skrive det, ligeså snart tingen er solgt , eller er reserveret
          og der må ikke være kommet et køb inden

          skriver sælger,, ingen bud uden for tråden, bør det seføli respekteres
          Meget enig, syntes altid der er nogen som prøver at få en vare billigerer ved at skrive privat på div medier spec. ved højeste bud over xxx kr
          Syntes ikke det er ikke fair hverken over for sælger eller andre brugerer
          Pictures (or it didn't happen)

          Comment

          • LM17
            Mellemristet
            • Aug 2014
            • 151

            #20
            Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
            Meget enig, syntes altid der er nogen som prøver at få en vare billigerer ved at skrive privat på div medier spec. ved højeste bud over xxx kr
            Syntes ikke det er ikke fair hverken over for sælger eller andre brugerer
            Jeg er uenig. Jeg synes der skal være mulighed for at handle anonymt, og kan på ingen måder se problemet i at skrive en PM.
            Tænker det er op til sælger at sørge for at sælge til den første/bedste bud og derefter give besked i tråden
            ECM Synchronika og Niche Zero.

            Indehaver af Instagramprofilen peoplebrewcoffee.

            Comment

            • Jack
              Master Brewer
              • Feb 2016
              • 2575

              #21
              Oprindeligt indsendt af LM17 Se indlæg
              Jeg er uenig. Jeg synes der skal være mulighed for at handle anonymt, og kan på ingen måder se problemet i at skrive en PM.
              Tænker det er op til sælger at sørge for at sælge til den første/bedste bud og derefter give besked i tråden
              Jeg syntes da ellers nok, man selv vælger hvor anonym man vil være i et forum, også her :-) for eks. er Jack ikke mit navn, men mit Nick, du hedder nok heller ikke LM17
              så jeg ser ikke problemet med anonymitet ;-)
              Pictures (or it didn't happen)

              Comment

              • malling
                Master Brewer
                • Apr 2011
                • 4545

                #22
                De fleste herinde er ret anonyme så kan nu heller ikke se problemet. Jeg har ofte aftalt priser over PM, og tror jeg de fleste gange har solgt varerne på den måde.

                Det kan heller ikke forhindres, og syntes heller ikke nødvendigvis det kommer resten ved, hvis køber og sælgere klare det over PM
                A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


                Comment

                • Jack
                  Master Brewer
                  • Feb 2016
                  • 2575

                  #23
                  Oprindeligt indsendt af malling Se indlæg
                  De fleste herinde er ret anonyme så kan nu heller ikke se problemet. Jeg har ofte aftalt priser over PM, og tror jeg de fleste gange har solgt varerne på den måde.

                  Det kan heller ikke forhindres, og syntes heller ikke nødvendigvis det kommer resten ved, hvis køber og sælgere klare det over PM
                  Går ud fra du har læst om forvirringen i Rohr's salgs tråd :-)
                  Pictures (or it didn't happen)

                  Comment

                  • Coffee makes the world go
                    Master Brewer
                    • Jan 2010
                    • 5082

                    #24
                    Oprindeligt indsendt af LM17 Se indlæg
                    Jeg er uenig. Jeg synes der skal være mulighed for at handle anonymt, og kan på ingen måder se problemet i at skrive en PM.
                    Tænker det er op til sælger at sørge for at sælge til den første/bedste bud og derefter give besked i tråden
                    Tjah, så er vi jo totalt enige ;o)

                    INGEN tvinger som skrevet en køber til at skrive i tråden
                    Og de kan skrive alle de Pm de vil privat

                    men er salget tiltænkt ebar, bør ebar være stedet hvor man kan se hvad der sker.

                    Køber skriver bare til sælger at de vil købe, men ønsker at være anonym, helt fair

                    MEN de må leve med risikoen for at der i salgstråden er en der køber varen

                    OGSÅ selvom de skrev FØRST,

                    skriver man en pm klokken når sælger sover eller af anden grund ikke lige læser den pm , kan det let ske

                    skriver man i tråden, har man købt

                    MEN som du selv skriver, er det op til sælger at ,,
                    MEN vi har haft eksempler på at sælger vælger at sælge til en højere pris , til en der bød ind fra siden
                    det selvom varen VAR solgt

                    Hvordan vil du undgå det ?

                    Hvis du muliggør at sælger kan skrive, ja der er godt nok en der HAR købt min vare i salgstråden, men der var en and(en) der pr pm kom først, så første bud gælder alligevel ikke

                    og i virkeligheden kom der pr pm eller andet, bare med et højere bud ,,, senere ;o(



                    Husk ,, alt det her er for at undgå problemer DER HAR fundet sted ,,i at gentage sig

                    Der er ingen digtede situationer her, desværre bare dårlige erfaringer

                    Heldigvis langt flere gode erfaringer,, men skal vi ikke lige lave nogle regler der hjælper HELDET lidt ;o)

                    både til fordel for sælger og købere

                    UNDTAGEN useriøse sælgere og købere ,der blæser på alm moral,blot for at tjene lidt kroner på e bar
                    http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

                    Comment

                    • LM17
                      Mellemristet
                      • Aug 2014
                      • 151

                      #25
                      Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
                      Jeg syntes da ellers nok, man selv vælger hvor anonym man vil være i et forum, også her :-) for eks. er Jack ikke mit navn, men mit Nick, du hedder nok heller ikke LM17
                      så jeg ser ikke problemet med anonymitet ;-)
                      Anonymitet var måske et dumt ord at bruge, for du har ret - jeg hedder ikke LM17. Jeg mente blot at jeg synes det skal være muligt at afgive et bud eller tage kontakt til en sælger, uden at alle andre skal se, at jeg er interesseret. Som malling også skriver, kommer det ikke nødvendigvis resten ved, hvad man går og byder på.

                      Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
                      Går ud fra du har læst om forvirringen i Rohr's salgs tråd :-)
                      http://www.espressobar.dk/forums/sho...2035-Oprydning
                      Som jeg læser tråden ligger forvirringen vel mere i, at Rohr ikke har set beskederne i Tapatalk og ikke om hvorvidt budene er afgivet i PM eller i tråden.
                      Last edited by LM17; 13. May 2017, 13:54.
                      ECM Synchronika og Niche Zero.

                      Indehaver af Instagramprofilen peoplebrewcoffee.

                      Comment

                      • Coffee makes the world go
                        Master Brewer
                        • Jan 2010
                        • 5082

                        #26
                        Oprindeligt indsendt af LM17 Se indlæg
                        Anonymitet var måske et dumt ord at bruge, for du har ret - jeg hedder ikke LM17. Jeg mente blot at jeg synes det skal være muligt at afgive et bud eller tage kontakt til en sælger, uden at alle andre skal se, at jeg er interesseret. Som malling også skriver, kommer det ikke nødvendigvis resten ved, hvad man går og byder på.



                        Som jeg læser tråden ligger forvirringen vel mere i, at Rohr ikke har set beskederne i Tapatalk og ikke om hvorvidt budene er afgivet i PM eller i tråden.


                        ang Rohrs tråd

                        så ved vi endnu ikke om der har været bøvl med Tapatalk,, det er før set at ting kommer forskudt

                        og igen, når man HAR en ÅBEN tråd
                        så kan folk da ikke KRÆVE at private beskeder trumfer, den åbne tråd
                        skriv i tråden, og der er ingen tvivl, man kan SE at beskeden er der

                        Pm har før haft problemer
                        det kan være så simpelt som en fyldt mailbox

                        Vælger man alligevel den , må det stå for eget ansvar

                        derfor syntes jeg også at beskeder uden for tråden SKAL KUNNE frabedes
                        Dvs at sælger FRIT kan vælge , det skal IKKE være køber der dikterer hvordan sælger skal agere

                        Det skal reglerne ;o) på godt og ondt
                        Last edited by Coffee makes the world go; 13. May 2017, 14:35.
                        http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

                        Comment

                        • LM17
                          Mellemristet
                          • Aug 2014
                          • 151

                          #27
                          Oprindeligt indsendt af Coffee makes the world go Se indlæg
                          ??

                          Som malling også skriver, kommer det ikke nødvendigvis resten ved, hvad man går og byder på.
                          ???
                          Hvor skriver han det i denne tråd ??
                          I indlæg #22 skriver han, at det er en sag mellem køber og sælger, og ikke nødvendigvis kommer resten ved.

                          Ift. dine to seneste indlæg (og denne tråd generelt), så tror jeg det er svært at lave alt for mange regler for disse køb og salg-tråde.
                          Personligt vil jeg langt hellere modtage bud på en vare i en PM end i direkte i en salgstråd. Andre vil tilsyneladende hellere modtage eller give dem i tråden. Vi er alle forskellige.

                          Derfor tænker jeg, som jeg skrev i et tidligere indlæg, at det er op til sælger at gøre hvad han føler er bedst.
                          Når han har solgt sine varer, må han derefter hurtigst muligt skrive en besked i tråden og tydeliggøre dette samt ændre prefix.
                          ECM Synchronika og Niche Zero.

                          Indehaver af Instagramprofilen peoplebrewcoffee.

                          Comment

                          • Coffee makes the world go
                            Master Brewer
                            • Jan 2010
                            • 5082

                            #28
                            Først, ja det skrev malling, jeg overså den post og har redigeret min post derefter

                            Men vi er jo stadig enig ;o)

                            Sælger kan sætte noget til salg til en fast pris
                            MEN byder en den pris i tråden, skal det være sådan at den der bød , også er den der får varen
                            Ellers åbner det for alt det vi ikke vil ha

                            Ønsker sælger ikke beskeder udenom tråden, bør det bare kunne krydses af
                            Dvs at det AKTIVT skal FRAVÆLGES
                            Gør sælger det ikke, er der frit slag

                            på godt og ondt ,sælger må påregne skambud , og ønsker om afhentning , og adressen på forlods,, af en nyoprettet køber ;o)der gerne vil vide hvornår man kommer hjem fra arbejde ,, om der er andre osv ;o)

                            Sælges varen, skynder sælger sig bare at ændre prefix til solgt
                            sååååå svært er det nu heller ikke

                            end story

                            Magter man ikke dette i E bars ånd , så sælg det på den blå eller lign

                            Et box sytem er da hurtigere end at skulle skrive det selv, og det er en checkliste for at de vigtige ting er kommet med

                            Har en køber skrevet at de vil købe, er tingen solgt, det er da rat at vide for sælger
                            Har en køber skrevet at de køber, bør køber kunne stole på at de har købt

                            Ønsker en sælger at kunne vride mest muligt ud af salget , uden hensyntagen til pli
                            så ønsker de mindst mulige regler

                            Ønsker en køber at kunne hoppe over køen ,,uden hensyntagen til pli
                            så ønsker de mindst mulige regler

                            og så har vi da bare den blå avis,eller lign, nogle gange er det så bare den blå hylde ;o),,og det er jo ikke så godt
                            http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

                            Comment

                            • malling
                              Master Brewer
                              • Apr 2011
                              • 4545

                              #29
                              Overvejelse af salgsannonceregler

                              CMTWG det er i sidste ende sælger der bestemmer, til hvem, til hvilken pris og til hvilke vilkår vedkommende er villig til at sælge sin ejendel.

                              Du kan skrive nok så meget om moral, etik men det ændre ikke en tøddel på det er sælgers ejendel og man kan ikke forhindre vedkommende i at sælge til hvem vedkommende har lyst til.

                              Jeg sælger som regel til den seriøse køber, jeg indleder den første seriøse forhandling med, så længe pris og vilkår opfylder mine forventninger.

                              Min erfaring er at de seriøse henvendelser kommer over PM, eller hvor folk skrive pm i salgstråden.
                              Last edited by malling; 13. May 2017, 15:20.
                              A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


                              Comment

                              • Coffee makes the world go
                                Master Brewer
                                • Jan 2010
                                • 5082

                                #30
                                Det er ikke helt korrekt
                                Sætter en sælger en ting til salg under nogle regler der er nedfældet på skrift, som fx det vi ønsker
                                så skal disse regler faktisk følges, og sælger kan IKKE længere frit vælge ,sælger HAR jo så allerede valgt

                                det er jo ligesom ideen bag en en skriftlig aftale

                                Jeg syntes ikke vi her på forummet skal handle med kontrakter der er et blankt stykke papir, hvor sælger EFTER en HANDEL ,selv skriver reglerne

                                men sådan er vi jo forskellige

                                det er jo i sidste ende for at ha noget at læne sig op af, når /hvis tvivlen kommer

                                Jeg kan IKKE se det gale i at fx minde folk om, at står der at synlige defekter skal oplyses, OG at findes ikke nævnte synlige defekter, så kan køber vælge at annullere handlen
                                http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

                                Comment

                                Working...
                                X