Side 1 af 5 123 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 46

Emne: Overvejelse af salgsannonceregler

Master Brewer -E*'s avatar
    Registreringsdato
    Apr 2013
    Sted
    Ry

Overvejelse af salgsannonceregler

Jeg går og overvejer om man kunne få noget positivt ud af at afskaffe reglen om priside på salgsannoncer. Jeg kan huske at reglen blev instiftet fordi vi havde mange handler der gik i vasken pga for forskellige forventninger til hvad kom med et bud betød.
    Men, den sidste tid har flere, jeg selv inklusiv, brugt reglen ureflekteret til at slå nye brugere i hovedet med fejl i deres annoncer. Hvis vi faktisk vil et forum hvor nye brugere tør stille spørgsmål og føle det er et rart sted at være, så står det for mig ret heftigt i kontrast til de verbale tæsk der kan blive udleveret i forbindelse med småfejl i annoncer. Nu kaster jeg den her bold op, så diskussionen om ikke andet kan blive taget...
    -Sune

Mahlkönig Kenia / OE Lido3
    Chemex / V60 / Phoenix70 / Aeropress
    Computerstyret Hottop
    Instagram

2. De følgende 2 brugere siger tak til -E* for denne post:

Coffee makes the world go (4. May 2017),Kaffe T (4. May 2017)

Administrator KristianK's avatar
    Registreringsdato
    Aug 2009
    Sted
    Espergærde
    Jeg er meget enig og jeg er netop ved at lave et indlæg om noget i den stil. Jeg håber da, at vi kan få solgt lidt annoncer sidenhen, så vi kan lave lidt udvikling på siden.
    Omvendt har du helt ret i dine anskuelser og det har taget lidt en drejning, som ikke gør noget godt for nogen Vi får i hvert fald ikke solgt en eneste, hvis folk er løbet skrigende bort.

Derfor taler vi om en "opblødning", hvor vi hellere vil hilse velkommen end hugge hovedet af folk Hvis vi kigger det lidt efter i sømmene, er det jo heller ikke særlig tit det sker, og når det sker, så tager vi den derfra.

Tak for godt input!

Mvh.
    Kristian

Master Brewer Jens_Muff's avatar
    Registreringsdato
    Sep 2011
    Sted
    Kastrup
    Citer Oprindeligt indsendt af KristianK Se indlæg
    Jeg er meget enig og jeg er netop ved at lave et indlæg om noget i den stil. Jeg håber da, at vi kan få solgt lidt annoncer sidenhen, så vi kan lave lidt udvikling på siden.
    Omvendt har du helt ret i dine anskuelser og det har taget lidt en drejning, som ikke gør noget godt for nogen Vi får i hvert fald ikke solgt en eneste, hvis folk er løbet skrigende bort.

Derfor taler vi om en "opblødning", hvor vi hellere vil hilse velkommen end hugge hovedet af folk Hvis vi kigger det lidt efter i sømmene, er det jo heller ikke særlig tit det sker, og når det sker, så tager vi den derfra.

Tak for godt input!

Mvh.
    Kristian
    Jeg tror E henviser til brugernes annoncer af fx brugt udstyr, hvor de glemmer at skrive en pris, og hvor andre brugere påpeger, at forumreglerne kræver, at man sætter en pris på salgsannoncen.

Jeg synes personligt, der skal holdes benhårdt fast i, nultolerancen over for reklamer for erhvervsdrivendes varer og tjenesteydelser, som vist er det, du taler om? Jeg er stærk modstander af, når erhvervsdrivende forsøger at snige henvisninger til deres produkter ind i alm. brugergenereret indhold, og jeg har i øvrigt svært ved at se, hvordan en opblødning af den politik skal kunne bidrage til sidens økonomi.

Men det er selvfølgelig bare min personlige holdning
    - La Pavoni
    - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
    - Aillio Bullet R1
    - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook

5. De følgende brugere har takket Jens_Muff for denne post:

BigBen (5. May 2017)

Registreringsdato
    Aug 2009
    Sted
    Espergærde
    Hej Jens,

Ja, kan godt se, at det ikke var helt tydeligt. Det var ikke meningen af blande det.
    Vi er stadig enige om tolerancen, men en opblødning på retorikken da
    Hvis det første man bliver mødt med er en oplevelse af "overfusning", så kan det være ret svært at få overbevist en ny erhvervsdrivende om, at EspressoBar er et dejligt sted at være og samtidig svært at sælge en annnonce At det samme gør sig gældende, hvis man som uforvarende privatperson glemmer en detalje, så får folk ikke en god velkomst.

Jeg tror vi er enige når alt kommer til alt

7. De følgende brugere har takket KristianK for denne post:

Jens_Muff (5. May 2017)

Mellemristet
    Registreringsdato
    Aug 2014
    Jeg er for "ny" til at have oplevet forummet før reglen blev indført, men jeg synes at det er lige præcis reglen om at der skal sættes en priside der gør at salgsannoncerne herinde fungerer så godt som de gør.
    Jeg oplever at det fungerer meget bedre herinde end f.eks. annoncer på salgsider på Facebook, hvor der ikke står nogen priside og hvor brugerne i vildskab giver bud, for så at finde ud af at køber har en helt anden mindstepris. Dette er hverken optimalt for potentielle købere eller sælgeren.

Som jeg ser det ligger problemet ikke i selve reglen, men mere i forhold til hvordan man håndterer det over for dem der ikke har fået set reglerne igennem. Jeg har ofte set folk herinde der venligt gør en bruger opmærksom på reglen, hvorefter brugeren har rettet til.
    Jeg tænker en sætning som "Hej. Ifølge Espressobars regler skal der sættes en priside i annoncen. Du kan læse reglerne for Køb & Salg her: http://www.espressobar.dk/forums/showthread.php?7118-L%E6s-f%F8r-du-poster-en-annonce!" kunne fungere fint i alle situationer.

Jeg tror istedet vi bør diskutere om man på en måde kan forebygge at det i første omgang sker.
    Jeg kan hvert fald sagtens forstå at man som ny bruger kan overse regelsættet herinde, når det blot står som en Sticky post inde i forummet.

Måske kunne man gennem vBulletin få lavet en funktion, hvor en bruger skal krydse en boks af, inden man kan få lov til at poste i Køb & Salg. Der kunne f.eks. stå "Jeg har givet en grundig beskrivelse af varen samt angivet en priside i annoncen".

Min pointe: Angivelsen af priside er i mine øjne guld værd, og jeg ville være ked af, hvis den blev bortskaffet. Jeg tror i stedet at fejlene kan forebygges.
    ECM Synchronika og Niche Zero.

Indehaver af Instagramprofilen peoplebrewcoffee.

9. De følgende 3 brugere siger tak til LM17 for denne post:

Juul-Andersen (5. May 2017),kidcaffeine (4. May 2017),SirFreddy (4. May 2017)

Registreringsdato
    Aug 2009
    Sted
    Espergærde
    Udmærket idé. Det vil jeg undersøge!

Mellemristet
    Registreringsdato
    Jun 2016
    Man kunne eventuelt bare lave en boks, hvor man skulle angive priside ligesom man skal angive præfiks (købes, sælges)

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

12. De følgende 3 brugere siger tak til victorbruun94 for denne post:

Birk (4. May 2017),Juul-Andersen (5. May 2017),kidcaffeine (4. May 2017)

Mørkristet
    Registreringsdato
    Apr 2008
    Det burde kunne gøres både med pris og sted.

14. De følgende brugere har takket Luwak for denne post:

summer (4. May 2017)

Master Brewer Coffee makes the world go's avatar
    Registreringsdato
    Jan 2010
    de sidste to er bare så geniale
    det ville virkeli løse det fleste problemer
    sted kunne være at man kunne krydse af i flere fx

kan afhentes
    kan sendes på købers regning
    kan bringes på købers bekostning af xx kr
    fri levering
    kan leveres , men se betingelser(her kan sælger så i annoncen skrive betingelserne )

det var bare et par mulighedder
    det skulle bare være ligesom prefix, man kan ikke poste annoncen før mindst et felt er afkrydset

en sidste ting , som vil blive meget sværere, er når det er en auktion
    men va så med sanktioner
    lige nu står der at gentagene bryd af regler ,,,,,

når vi som vi lige har haft det, med en der ikke satte en pris

bliver spurgt til en pris , bare svarer,,,,
    sælger bliver så gjort opmærksom på reglerne
    men svarer blah blah , og fortsætter
    og bliver igen igen gjort opmærksom på reglerne
    da tråden sluttede, havde sælger brudt reglerne ,mange gange ,og kommet med undskyldninger sælgers egne post kunne vise ikke passede??

hvornår træder sanktionerne i kraft ?

Nævnte tilfælde, ville IKKE KUNNE have fundet sted, med afkrydsningboxe

lidt ærgeligt at det skal laves , men det er åbentbart nødvendigt

desværre har vi også haft sælgere der udbød varer, som så blev solgt, men sælger solgte dem bare til anden side da fik et højere bud fra siden

det fik heller ikke konsekvenser for sælger,,så nytter det hele jo ikke meget
    i et andet tilfælde skete det igen , men sælgers samvittighed overtog, og køber FIK sin vare (respekt for det )

der bør være en box jeg har læst og accepteret reglerne
    og reglerne bør indeholde, at byder en køber den pris sælger har forlangt, så er der handlet ,og det er bindende

Andre forummer har også haft dårlige erfaringer med nye medlemmer ,derfor kan nye ikke sælge før xxx
    det for at undgå at nogen bare opretter sig i et nyt navn, og så kan lave fusk handler uden at vise ansigt, eller fordi de allerede har forbud mod at sælge

Vi har haft sælgere der solgte defekt vare , men lod køber hænge på varen

igen der bør i reglerne stå, at er der en elle flere tydelige defekter, der ved alm eftersyn kan ses, men ikke er nævnt i annoncen, skal køber ha retten til at lade handlen gå tilbage

igen vi har haft sådanne situationer, hvor sælger selv med det samme tog skylden på sig,og respekt for det, men det burde alså være en selvfølge , for nogen var det så en selvfølge , men desværre ikke for alle

Vi er et forum hvor vi burde være blandt venner , ikke bare nogle der skal skydes varer af til

Venner kan sagtens tale groft til hinanden uden at de blive ømme i numsen
    og der BØR tales hvis en ven er ufair over for en anden ven
    også hvis man tror at vennen bare lige har fortalt sig , det for at undgå misforståelser
    det er ikke for at hakke på vennen, men faktisk for at hjælpe vennerne

Master Brewer -E*'s avatar
    Registreringsdato
    Apr 2013
    Sted
    Ry
    Det er rart at det har givet lidt snak. Jeg sætter også pris på at kunne se en pris (høh). Men jeg synes ikke det er det værd, hvis tonen kapper over og bliver træls. Kunne boksen laves, stop ville det være et godt fix.
    -Sune

Mahlkönig Kenia / OE Lido3
    Chemex / V60 / Phoenix70 / Aeropress
    Computerstyret Hottop
    Instagram

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •