Søges: Anbefalinger i København

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MoBak
    Administrator
    • May 2007
    • 3610

    Søges: Anbefalinger i København

    Jeg er nogle dage i København på ferie med familien.

    Hvad er de sidste nye anbefalinger på kaffebarer i København? Jeg kender i forvejen TCC og Risteriet. Ellers er mine Kbh erfaribger ret rustne.

    Vi bor ved Islands Brygge og jeg har spottet Roast Coffee (efter lukketid) få meter fra vores lejlighed. Jeg har ikke kke umiddelbart hørt om dem, men de har da en Giesen rister og en Spirit espressomaskine stående, så de må da mene det alvorligt De bliver testet i morgen tidlig! Men er der nogle herinde der kender dem?
    Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

    La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter


    1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser
  • Rohr
    Mørkristet
    • Jan 2017
    • 449

    #2
    Du kommer ikke uden om Niels i Forloren Espresso (Store Kongensgade 32, 1264 København K) eller måske Copenhage Coffeelab (Boldhusgade 6, 1062 København K) - begge i gå afstand

    Men først og fremmest Forloren Espresso.
    Last edited by Rohr; 30. April 2017, 20:50.
    Maskine: La Marzocco - Linea mini (fast vand)
    Mods: 50l. pumpe, preinfusionchamber, 0,6mm restrictor og Pantechnicondesign wallnut, Lunarscale tray fit.
    Kværne: Mahlkönig K30 es. - Mazzer Major posekværn med ZM knive (til sort)
    Rister: Aillio Bullet
    Vægte: Acaia Lunar og Pearl.
    Tampers: Torr Ti 58,55 - Pulmann Big Step og 58,4 - Mahlgut Buzzer og Dozer 58,4 - Reg Barber LM VST.
    Drip: Stagg Copper kettle - V60 300 ml. - V60 600 ml. - V60 II tragt - Kalita I tragt.
    Vand: Brita finest.

    Comment

    • summer
      Coffeeholic
      • Jun 2011
      • 1407

      #3
      Jeg har kun brygget Roast Coffee hjemme i mit køkken, men deres ristning fejler i hvertfald ikke noget.
      Det var et halvt år siden, en Colombianer, super ristet med stor balanceret smag. Juicy med masser af nuancer.
      Last edited by summer; 30. April 2017, 21:00.

      Comment

      • MoBak
        Administrator
        • May 2007
        • 3610

        #4
        Oprindeligt indsendt af summer Se indlæg
        Jeg har kun brygget Roast Coffee hjemme i mit køkken, men deres ristning fejler i hvertfald ikke noget.
        Det var et halvt år siden, en Colombianer, super ristet med stor balanceret smag. Juicy med masser af nuancer.
        Super. Jeg må ned og lure i morgen og få en snak med dem
        Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

        La Marzocco GS/3
        Baratza Forté
        Bestmax filter


        1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

        Comment

        • MoBak
          Administrator
          • May 2007
          • 3610

          #5
          Oprindeligt indsendt af Rohr Se indlæg
          Du kommer ikke uden om Niels i Forloren Espresso (Store Kongensgade 32, 1264 København K) eller måske Copenhage Coffeelab (Boldhusgade 6, 1062 København K) - begge i gå afstand

          Men først og fremmest Forloren Espresso.
          jeg prøver at få lokket familien med på en lille omvej en af dagene
          Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

          La Marzocco GS/3
          Baratza Forté
          Bestmax filter


          1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

          Comment

          • lbe
            Mørkristet
            • Jan 2010
            • 343

            #6
            Han er super flink dernede og elsker når der kommer en kaffenørd på besøg.

            Ellers inde ved Christiansborg i Boldhusgade 6 kld. Copenhagen coffee lab.

            Comment

            • -E*
              Master Brewer
              • Apr 2013
              • 1949

              #7
              Jeg tænkte også forloren. Var også glad for democratic, men jeg ved ikke om det er for langt. Du kan nå prolog inden toget hjem...
              -Sune

              Mahlkönig Kenia / OE Lido3
              Chemex / V60 / Phoenix70 / Aeropress
              Computerstyret Hottop
              Instagram

              Comment

              • Rudi Fidel
                Mellemristet
                • Jan 2015
                • 227

                #8
                Democratic Coffee i krystalgade synes jeg også er rigtig godt.

                The Corner ved siden af restaurant 108 laver som regel også en rigtig god batchbrew og espresso på Tim Wendelboes ristninger.

                Sendt fra min FP2 med Tapatalk
                Min hobby er alt man kan smage på :-)

                Mit udstyr: Silvia, Compak K8, Vario m. stålknive, Lido 3, Kalita 185, Bonavita kedel m. PID, Aeropress, stempelkander.

                Comment

                • zjefffff
                  Mellemristet
                  • Sep 2008
                  • 239

                  #9
                  Jeg synes at Navnløs Kaffebar på Istedgade er hyggeligt og de laver generelt lækker kaffe, og sælger også den rist de laver deres espresso fra.
                  - La Marzocco GS/3 MP med Strada mod (tidligere; Londinium I, Izzo Alex Duetto mkI, La Spaziale S1 Vivaldi II, Izzo Vivi mkII, Nuova Simonelli Oscar)
                  - Mahlkönig k30 Vario
                  - Torr 58,55mm tamper

                  IG: clausitooo

                  Comment

                  • kidcaffeine
                    Espresso
                    • Sep 2016
                    • 585

                    #10
                    Jeg kører med et abonnement fra Roast for tiden. Det er ganske glimrende. Har ikke haft fornøjelsen af at besøge dem endnu

                    Oprindeligt indsendt af MoBak Se indlæg
                    Jeg er nogle dage i København på ferie med familien.

                    Hvad er de sidste nye anbefalinger på kaffebarer i København? Jeg kender i forvejen TCC og Risteriet. Ellers er mine Kbh erfaribger ret rustne.

                    Vi bor ved Islands Brygge og jeg har spottet Roast Coffee (efter lukketid) få meter fra vores lejlighed. Jeg har ikke kke umiddelbart hørt om dem, men de har da en Giesen rister og en Spirit espressomaskine stående, så de må da mene det alvorligt De bliver testet i morgen tidlig! Men er der nogle herinde der kender dem?
                    Espresso: La Marzocco Linea Mini (modded med restrictor, preinfusion og kosmetiske opgraderinger fra Pantechnicon og Artpresso)
                    Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Lagom P64 SSP
                    Sort: V60, Aeropress, Chemex, Stempel - I prioriteret rækkefølge

                    Comment

                    • Rohr
                      Mørkristet
                      • Jan 2017
                      • 449

                      #11
                      Oprindeligt indsendt af zjefffff Se indlæg
                      Jeg synes at Navnløs Kaffebar på Istedgade er hyggeligt og de laver generelt lækker kaffe, og sælger også den rist de laver deres espresso fra.
                      De har også Nitrogen Cold Brew
                      Maskine: La Marzocco - Linea mini (fast vand)
                      Mods: 50l. pumpe, preinfusionchamber, 0,6mm restrictor og Pantechnicondesign wallnut, Lunarscale tray fit.
                      Kværne: Mahlkönig K30 es. - Mazzer Major posekværn med ZM knive (til sort)
                      Rister: Aillio Bullet
                      Vægte: Acaia Lunar og Pearl.
                      Tampers: Torr Ti 58,55 - Pulmann Big Step og 58,4 - Mahlgut Buzzer og Dozer 58,4 - Reg Barber LM VST.
                      Drip: Stagg Copper kettle - V60 300 ml. - V60 600 ml. - V60 II tragt - Kalita I tragt.
                      Vand: Brita finest.

                      Comment

                      • malling
                        Master Brewer
                        • Apr 2011
                        • 4545

                        #12
                        Roast var fine sidst jeg var forbi, de er yderst venlige derinde, men har ikke været forbi siden de skiftede lokation. Men der var godt sidst.

                        Prolog ligeså, kommer forbi med jævne mellemrum, men det er meget småt og syntes det er fedest når vejret er godt og lunt så man kan være udenfor.

                        Forloren er også et super sted at komme forbi, skide hyggeligt sted og CUB har jeg længe været glad for (det gamle copenhagen coffee lab) de har vist åbnet et sted på Amager.

                        Navnløs og Corner har jeg selv til gode at prøve (kommer sjældent der)

                        Democratic syntes jeg har været meget svingende de seneste år, de har også skiftet kaffe leverandør nogle gange. Men de skulle vist riste deres eget nu ude på øen, så jeg håber det har givet noget mere stabilitet, har dog kun været der engang siden, men er et meget populært sted men ikke nær så hyggeligt som de andre.
                        A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


                        Comment

                        • MoBak
                          Administrator
                          • May 2007
                          • 3610

                          #13
                          Tak allesammen. Alle forslag er nu markeret i min Google Maps og jeg vil prøve dem af, som jeg kommer i nærheden af og melde tilbage
                          Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

                          La Marzocco GS/3
                          Baratza Forté
                          Bestmax filter


                          1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

                          Comment

                          • MoBak
                            Administrator
                            • May 2007
                            • 3610

                            #14
                            Så har jeg været en tur på Roast Coffee i Vestmannagade. Der var en super flink betjening og som én nævnte, virkede de begejstret for at få besøg af en "kaffenørd".

                            Den cappuccino jeg fik var brygget på en blend af Brazil og Guatemala (1:3, så vidt jeg husker). Det gav en dejlig balanceret cappuccino med mere fokus på balance, end jeg er vant til fra de rene afrikanske kaffer, som jeg primært drikker derhjemme, da jeg prioriterer (kontrolleret) syrlighed og de florale noter, som især etiopiske kaffer giver. Jeg havde denne snak med baristaen, som anbefalede at bede om en cappuccino på deres etiopiske kaffe ved næste besøg. Det vil jeg så prøve.

                            Alt i alt et anbefalelsesværdigt sted!
                            Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

                            La Marzocco GS/3
                            Baratza Forté
                            Bestmax filter


                            1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

                            Comment

                            • Rohr
                              Mørkristet
                              • Jan 2017
                              • 449

                              #15
                              Oprindeligt indsendt af MoBak Se indlæg
                              Så har jeg været en tur på Roast Coffee i Vestmannagade. Der var en super flink betjening og som én nævnte, virkede de begejstret for at få besøg af en "kaffenørd".

                              Den cappuccino jeg fik var brygget på en blend af Brazil og Guatemala (1:3, så vidt jeg husker). Det gav en dejlig balanceret cappuccino med mere fokus på balance, end jeg er vant til fra de rene afrikanske kaffer, som jeg primært drikker derhjemme, da jeg prioriterer (kontrolleret) syrlighed og de florale noter, som især etiopiske kaffer giver. Jeg havde denne snak med baristaen, som anbefalede at bede om en cappuccino på deres etiopiske kaffe ved næste besøg. Det vil jeg så prøve.

                              Alt i alt et anbefalelsesværdigt sted!

                              Så var jeg også forbi, takket være tråden her [emoji1360] god oplevelse. Jeg er lidt ny i Espresso, især uden sukker - så den skal jeg ikke begive mig ud i at anmelde [emoji85] men den latte jeg fik, var godt nok god og meget velballenceret, næsten chokolade. Og føler stadig jeg kan fremkalde smagen her et par timer efter. Jeg fik lov at følge med i et rist, og fik lidt lærdom og tips med hjem til min egen rist.
                              Søde mennesker.


                              Sent from my iPhone using Tapatalk
                              Maskine: La Marzocco - Linea mini (fast vand)
                              Mods: 50l. pumpe, preinfusionchamber, 0,6mm restrictor og Pantechnicondesign wallnut, Lunarscale tray fit.
                              Kværne: Mahlkönig K30 es. - Mazzer Major posekværn med ZM knive (til sort)
                              Rister: Aillio Bullet
                              Vægte: Acaia Lunar og Pearl.
                              Tampers: Torr Ti 58,55 - Pulmann Big Step og 58,4 - Mahlgut Buzzer og Dozer 58,4 - Reg Barber LM VST.
                              Drip: Stagg Copper kettle - V60 300 ml. - V60 600 ml. - V60 II tragt - Kalita I tragt.
                              Vand: Brita finest.

                              Comment

                              Working...
                              X