Hvilken rister ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Jack
    Master Brewer
    • Feb 2016
    • 2575

    #31
    Oprindeligt indsendt af Rohr Se indlæg
    Hvis du scroler helt ned i bunden på Ebay siden, så får man et bedre indtryk af hvor lille Bocaboca er.
    Den ser ellers flot ud.
    Men svært at fornemme hvad den eksempelvis gør ved røgen - man er nok nød til at stå udendørs.
    Den ser også rigtig fin ud og så er fragten til at betale :-)

    Vi kunne også starte med en tromle til ovn med kyllingespyd http://www.ebay.com/itm/Stainless-Ro...3D182465980826

    Click image for larger version

Name:	s-l1600.jpg
Views:	1
Size:	28,6 KB
ID:	230120
    Click image for larger version

Name:	s-l1600.jpg
Views:	1
Size:	34,5 KB
ID:	230121

    Og så en mini ovn som denne her http://elsalg.dk/webshop/exido-12340...FVRlGQodYCwG4g
    så er vi billigt igang ..
    Pictures (or it didn't happen)

    Comment

    • deannielsen
      Mellemristet
      • Apr 2017
      • 235

      #32
      Er ikke fordi det behøver være billigt som sådan. Kender mig selv, så ville hurtigt synes jeg skulle opgradere og så ville denne være spildt... Men hvor meget ville man kunne tænke denne kurv kunne rumme af bønner mon ?

      Ville jo godt kunne riste mest muligt uden at skulle investere i den største model fra Korea som rister 360 kg i et hug 😱

      Comment

      • deannielsen
        Mellemristet
        • Apr 2017
        • 235

        #33
        Har skrevet til firmaet som producerer Bocaboca risteren ift. røgudviklingen og hvordan den kommer ud, ja og hvor. Og om de evt. har nogle flere videoer som illustrerer det hele.

        Ville være kanon med en rister mere i behmor/ gene cafe segmentet ville jeg mene. Men kræver jo en del mere viden om den og den er ikke rigtig til at opdrive.

        Comment

        • deannielsen
          Mellemristet
          • Apr 2017
          • 235

          #34
          Fandt denne video, hvor jeg faktisk kun ser røgen, når ristningen er overstået og riste kolben bliver åbnet. Men da jeg endnu ikke selv har ristet, ved jeg ikke om det er et realistisk billede de viser... Eller om studiet er bygget under en kæmpe emhætte (ironi kan forekomme).

          Enjoy the videos and music you love, upload original content, and share it all with friends, family, and the world on YouTube.

          Comment

          • Luwak
            Mørkristet
            • Apr 2008
            • 390

            #35
            Den ser da spændende ud, om end det er et sats. Køb den endelig, så kan du jo give en anmeldelse af den.

            Comment

            • deannielsen
              Mellemristet
              • Apr 2017
              • 235

              #36
              Oprindeligt indsendt af Luwak Se indlæg
              Den ser da spændende ud, om end det er et sats. Køb den endelig, så kan du jo give en anmeldelse af den.
              Hvis jeg ender med at købe den, tænkte jeg espressobar eller en anden måske villig og kyndig rister kunne få æren, med mig på sidelinjen, da jeg selv har min debut til gode. 😊

              Comment

              • Luwak
                Mørkristet
                • Apr 2008
                • 390

                #37
                Hvis jeg var dig, så ville jeg dog vælge en rister som flere havde. Det er uvurderligt at have mulighed for at få svar på alle sine spørgsmål i starten. Hvis du vælger en Behmor eller gene, so kan du få hjælp i starten, hvilket bliver noget sværere at få med en ukendt rister.

                Comment

                • deannielsen
                  Mellemristet
                  • Apr 2017
                  • 235

                  #38
                  Oprindeligt indsendt af Luwak Se indlæg
                  Hvis jeg var dig, så ville jeg dog vælge en rister som flere havde. Det er uvurderligt at have mulighed for at få svar på alle sine spørgsmål i starten. Hvis du vælger en Behmor eller gene, so kan du få hjælp i starten, hvilket bliver noget sværere at få med en ukendt rister.
                  Har jeg også tænkt ja, havde været lidt noget andet hvis jeg var dreven på området, men det er jeg på ingen måde...

                  Comment

                  • deannielsen
                    Mellemristet
                    • Apr 2017
                    • 235

                    #39
                    Så fik jeg sq ristet 2 batch i ovnen i går, er spændende hvordan det kommer til at smage her om et par dage.

                    Det første batch stoppede jeg mellem første og andet knæk, det andet lige efter andet knæk (tror jeg da &#128516... Var dejligt at få prøvet noget af alt det jeg har læst og hørt om.

                    Nu er jeg i den grad afklaret med at jeg så sandelig skal have mig en rister, for havde klart fornemmelsen af at jeg ikke havde meget ejerskab af styringen med den kære ovn.

                    Vedr. en rister hehehe, jaaa... en bliver jo sulten når man laver efterforskning på dette område.

                    Er stadig i tænkeboks ift. hvilken model det skal være og tror jeg vil blive prøvklud med en, ingen kender herinde.

                    Tror både Behmor og Gene Cafe er sat ud til siden i mine tanker og istedet er Bocaboca som nævnt og vist længere oppe, samt de 3 som jeg her viser på billeder en af dem som skal stå hjemme hos mig.

                    Som der blev sagt længere oppe i tråden "måske det fornuftigeste ville være at vælge en, mange andre også har ift. bedre at kunne høste af disse erfaringer" (kloge ord).
                    Men ender nok med selv at skulle hitte ud af det meste, da disse 4 modeller er mere dragende for mig personlig.

                    Er sq selv spændt på om det bliver en dreng eller en pige efterhånden...

                    Ps.
                    Billede 3 er nok mere ønsketænkning, men ville kunne få den/dem til:
                    The EXW prices are: *DY-500g $1,400 (weight 45kg) , DY-1KG$2,300, BY-1KG $2,500.

                    Fanden tage den dag jeg fandt dette fora, denne opdagelse bliver skyld i jeg må gå fra hus og hjem, hvis jeg da ikke drukner i agner inden 😂


                    Last edited by deannielsen; 4. May 2017, 16:08.

                    Comment

                    • Jack
                      Master Brewer
                      • Feb 2016
                      • 2575

                      #40
                      Oprindeligt indsendt af deannielsen Se indlæg

                      Fanden tage den dag jeg fandt dette fora, denne opdagelse bliver skyld i jeg må gå fra hus og hjem, hvis jeg da ikke drukner i agner inden ��
                      Fulstændig Enig ;-) eneste som jeg er skuffet over er jeg ikke har opdaget espressobar noget før, så jeg kunne ha været med i preordre på en Bullet R1 :-)
                      Pictures (or it didn't happen)

                      Comment

                      • deannielsen
                        Mellemristet
                        • Apr 2017
                        • 235

                        #41
                        Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
                        Fulstændig Enig ;-) eneste som jeg er skuffet over er jeg ikke har opdaget espressobar noget før, så jeg kunne ha været med i preordre på en Bullet R1 :-)
                        Hvor meget kan den riste pr. batch ?
                        1 kg så jeg så... Hvad er der galt med at bestille den nu da?
                        Last edited by deannielsen; 4. May 2017, 19:04.

                        Comment

                        • deannielsen
                          Mellemristet
                          • Apr 2017
                          • 235

                          #42
                          6 uger til levering https://aillio.com/?product=bullet-r...v=3d9975706be3

                          Comment

                          • Jack
                            Master Brewer
                            • Feb 2016
                            • 2575

                            #43
                            Oprindeligt indsendt af deannielsen Se indlæg
                            Og prisen, de fik den til ca det halve af hvad den koster nu
                            Pictures (or it didn't happen)

                            Comment

                            • deannielsen
                              Mellemristet
                              • Apr 2017
                              • 235

                              #44
                              Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
                              Og prisen, de fik den til ca det halve af hvad den koster nu
                              Arrr ja hold da op ja.. Go pris må man sige.

                              Comment

                              • holberg19
                                Lysristet
                                • Jan 2016
                                • 135

                                #45
                                Prøv at hoppe ind i gruppen på Facebook kaldet "Aillio Bullet R1 User Group". Jeg har ikke selv interesse i en rister i det prisleje så jeg kan ikke bekræfte om et par meldinger på Home Barista fra den gruppe omkring holdbarhed mv. er korrekte.

                                Comment

                                Working...
                                X